vrijdag 25 mei 2012

"Verhuizing"


Sinds een week staat 't Nieuwe Oude Huis weer vol met dozen. Overal kom je ze tegen, en ze beginnen mij vooral behoorlijk in de weg te staan.


Wat is er aan de hand?

Toch geen verhuizing wordt er nu wellicht gedacht? We wonen tenslotte nog geen jaar aan de Kolk in het voormalige Zuiderzeestadje.

Nee joh, zo dramatisch is het niet. Het gaat om een interne verhuizing. Deze Goof baalde enorm dat ze geen eigen plekje meer had voor haar handwerkspullen.
Overal in huis lag ligt wel wat.
Kastdeuren moesten moeten snel dicht gedaan worden, omdat anders de boel eruit valt. Een puinzooi was is het.
Het meest vervelende hiervan is toch wel dat er totaal geen overzicht was is.

Want waar lag ligt nu ook al weer dat ene lapje, dat garen, dat patroon, dat boek, die spelden, vingerhoeden, grrrrrrrrrrrr!
Ik weet het, ik ben (net) 50 geworden, dus wellicht wat meer vergeetachtig?
De narcose kan het ook niet zijn, want die laatste operatie is toch ook al een paar jaar geleden,...
WELNEE, het ligt helemaal niet aan mij, ik heb gewoon een ruimte nodig waar alles efficiënt opgeborgen kan worden.
En weet je, die heb ik gevonden.

HIER.


Daar achter die hele wazige quilt met 6552 kleine vingerhoedjes, daar is 't,...


Die 6552 vingerhoedjes die daar zo nonchalant over de kamerdeur hangen.
Het is de deur van de slaapkamer van Mijn Maatje & ik.
En wij gaan verhuizen.
Naar boven.


Naar een kamer met een bedstee. Niet om in te slapen, nee, dat is een ideale walk in closet. En er zijn er zelfs 2 van, dus dat komt goed uit. Hoeven we geen ruzie te maken over wie de meeste kastruimte in beslag neemt.
Voor alle duidelijkheid dat doet Mijn Maatje al jaren, met al zijn colberts,...
Ja echt.

Die kamer dat is de bieb, en dan slapen we voortaan tussen de boeken. Die zijn dan onder handbereik,...
 Die kamer is ook in een hele mooie kleur blauw geschilderd. Dat hebben wij niet gedaan, dat was al zo toen we hier kwamen wonen.
En de poezen dan?
Want de bieb is toch hun verblijf?

Die gaan mee naar beneden, naar mijn handwerkkamer.


En daar verheugen ze zich al enorm op.
Lekker liggen tussen alle lapjes,...
NEE.
;o)


Die dozen van de eerste foto's, dat zijn boekendozen. Mijn IKEA boekenkasten zijn al leeg. Die gaan ook mee naar beneden.
Ik heb er zin in.
Ben op dit tijdstip nog de enige,...

Nu nog Jongste Zoon Met Spierballen,.... uit z'n bed zien te krijgen.
Dat zal nog wel even duren, want hij heeft net een weekje examens achter de rug. En dan ben je toch wel een hele erge moeder als je je kind niet even wat rust gunt,...
.....
.....
.....
.....
Echt?
Ja zeker.

Het is trouwens altijd warm, als ik met dozen loop te sjouwen,...
Slechte planning.
Maar dat kan me niet schelen, ik WIL nu EINDELIJK een handwerkkamer die OVERZICHTELIJK is.
Zo dat is eruit,...
Fijne dag allemaal.

40 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Wat een mooie kleur inderdaad !!!!
Fijn dat de bedstee's (o) er nog zijn !
Leuke herinnering voor mij (jaren geleden ... van een opa en oma die dat ook hadden ...)
Spannend de verhuizing, veel succes hoor !(ook voor je jongste DS ;o)... zal niet meevallen, maar het resultaat vast wel ! :o))
Groetjes,
Simone

christine zei

oh sjouwen ahhgr pfft ben nu al moe! maar oh meissie wat zal jij een prachtige werkkamer krijgen. heerlijk het idee dat je alles weer onder hand bereik krijg.

succes !
christine

Anita A zei

Veel succes met sjouwen, we krijgen vast wel foto's te zien van het eindresultaat !! Je timing had beter gekund, met regen of koud weer misschien,.......

Anoniem zei

Ik ben nu al weer superbenieuwd naar de foto's van de nieuwe inrichting. Succes!

Rita zei

Je hebt er wel mooi weer bij uitgezocht, oeff wat een warmte en dan met dozen vol met lapjes en boeken sjouwen. Ik kan me voorstellen dat jouw DS zich nog even gaat omdraaien in zijn bed. Maar ik ben benieuwd naar het resultaat. Veel succes. gr. Rita

Noa zei

Haha en wij hebben de bedstee juist er uit gehaald om meer ruimte in de kamer/keuken te krijgen
maar ben benieuwd naar het resultaat

Carin zei

Je zoekt inderdaad er een warme dag vooruit, maart wat zal je kamertje leuk worden !! Alles weer een eigen plekkie en heerlijk toch als je een kamertje hebt waar je dat kunt creeëren... succes vandaag en hopenlijk laat je ons meegenieten van je verhuizing en hoe je alles zijn plek geeft :-)

Annemieke zei

Lekker een eigen kamer waar alles binnen handbereik is. Succes!
Annemieke

Merian zei

succes met sjouwen.
Maar daar krijg je wel iets voor terug, een hele mooie handwerkkamer.
groetjes Merian

GRANNY'S HOUSE zei

Pfffffffff met dit weer, maar dan heb je wel wat.
Wat een prachtige kleur blauw om helemaal flieft op te worden.

Groetjes
Ines

Anoniem zei

Sterkte met je interne verhuizing met dit lekker warme weer!
Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat worden. Succes en groetjes,
Jetta

Unknown zei

Wauw, ben benieuwd hoe het gaat worden maar het wordt vast een héél gezellig eigen kamertje. Sinds een jaar heb ik nu ook mijn eigen kamertje en dat was de beste beslissing die ik ooit nam, je gaat hier echt geen spijt van krijgen want hierdoor komt er ook veel meer rust in huis én extra plaats in de kasten!
Veel plezier met inruimen,
fijn weekend van Sonja

Anoniem zei

Goed plan Goof!! Het is even werken, maar dan zul je zien hoe veel plezier je van je nieuwe handwerkkamer gaat hebben! Heb je meteen een goeie reden om alles eens kritisch door te kijken en evt op te ruimen ;)! Nou, succes hoor met je verhuizing, laat je zien hoe mooi het straks allemaal is geworden? Fijn weekend!!

Klazien zei

Phoe, en dat in die warmte, een voordeel is dat je dan tussen je mooie bakken en planten lekker kunt uitpuffen.
Veel succes, het wordt vast mooi.

Lida zei

Hahaha, heerlijk hoor je eigen kamer, ja die mis je en dan ligt overal wat! Heb ik nu dus geen last van, alles ligt opgeborgen en nog drie weken moet het blijven liggen, maar de bladen sjouw ik nu mee naar beneden en ik vergaap mij alle wimmetjes die ik tegen kom en ik begin dingen te ontwerpen in mij hoofd en zo groeit het dus in mijn bovenkamertje dicht, dus nu alles op papier gaan zetten anders kan ik dat straks niet meer vinden! Maar ik wens jou en die stoere zoon sterkte met het sjouwen in deze hitte, ik ga nu eerst de ramen zemen voor de zon erop komt! Lekker water plenzen, iets betere planning dus! Grijns!!
Groetjes
Lida

Quiltswaen zei

succes met verhuizen, volgens mij zit het in de lucht!Ik ben al een eind op weg, mijn kast is gevuld!
groetjes Ingeborg

Judith zei

Ik weet precies hoe jij je voelt! Wat erg om vol continue alles kwijt te zijn, mopper de mopper. Oh en dan nu lekker beneden, bij je binnen tuin, heerlijk met je lapkpjes, stofjes, boeken, speldekussens, vingerhoeden, zalig, lekker en heerlijk! Toch maar snel die zoon uit bed halen....... Succes!

mieke zei

Interne verhuizingen kunnen heel heftig zijn.
Succes.

Sabine zei

Hoi Ingrid,

Ik herken het probleem. Was bij ons precies hetzelfde! Ik ben door mijn man het huis uitgezet! Nee, niks schokkends, ik heb een atelier achter in de tuin gekregen. Een houten tuinhuis van 6 x 6 inclusief veranda. Ben er dus niet zo heel slecht uitgekomen, haha
Heel veel succes met de verhuis, en heel veel plezier straks als je er zit! Heerlijk!

Groetjes,
Sabine

Rennie zei

Oh nou ben jij de bofkont. Een eigen kamer. Daar moet ik nog evenop wachten tot mijn kleintje van 2.02 m de deur uit is!

KijkDaarIs zei

ha heerlijk..dat geschuif binnenhuis....daar wordt het hier ook weer eens tijd voor!!!...de bank staat nu al wel heel lang op dezelfde plek..;0)
Ohh en dan straks heerlijk je eigen domeintje...!!!!
dat is het sjouwen in de warmte wel waard...en weet je als je niet sjouwt is het ook warm..;0)
Fijne dag

Marguerite zei

Heerlijk een eigen plekje. Ik had dat mezelf ook toebedient toen we hier (bijna 5 jaar geleden) kwamen wonen. Nou je snapt het ik heb een buro met een kastje en verder een grote puinzooi. Overal en nergens ligt wat. Misschien moet ik net als wat jij doet. "Nu de kamer op zijn kop zetten". Het is toch te heet om te protesteren. Hahaha...
Groetjes Marguerite

nellie S zei

Dat word zweten maar daarna heb je paleisje voorje zelf heerlijk toch

Sylvia zei

Groot gelijk, je MOET gewoon een eigen plek hebben, deur dicht en niemand stoort zich aan "rommel"! Plus dat alles terug te vinden is.
Succes verder met het sjouwen, pfpfpf beetje warm misschien!
Gr.Sylvia.

Romelia's Cottage zei

Heerlijk voor je, eenneigen kamer in het nieuwe oude huis!
Ben benieuwd naar de foto's hoor.

Leve groet, Wendy

Ineke zei

Heerlijk om de ruimte voor je te hebben!!!Succes met de verhuizing.
Fijn Pinksterweekend

Berna zei

Heerlijk weer een plekje voor jezelf! Maar om met dit weer nou de boel zo op z'n kop te zetten......... Nou ja, je kunt ook beter iets doen, dat is waar.
Succes remee en heel veel plzier van je eigen honk en je nwe slaapkamer.
Goed weekend.

Guusje, zei

Je lijkt mij wel ik ga altijd behangen en schilderen als het megawarm is buiten. Succes met de verhuizing en wat zul je weer een plezier hebben in je nieuwe kamer in het nieuwe oude huis, waar je alles lekker bij elkaar hebt liggen en met je ogen dicht zomaar alles kunt pakken wat je zoekt.

YokkoBears Beren met een HART zei

Was ook al benieuwd :-)
hoelang het zou duren voor deze interne verhuizing.
Dit klinkt in ieder geval goed.

En zachtjes loop ik achterom, voorbij het kippenhok,
bankje zat trouwens VOL,
en zet een blaadje neer met mooie bekers
en een heerlijke verse pot thee.
Koude aardbeiengebakjes erbij, en kijk even om het hoekje,
leg snel een lapje neer,
denkt Goof straks,
jeetje, had ik dat lapje ook????
:-).

Succes en sterkte en veel plezier in je mooie nieuwe
handwerkkamer.

ps zet het lege "spul" straks maar om het hoekje,
ik kom op de terugweg nog wel even langs om alles op te halen.
Hoef je het ook niet af te wassen.

Anne zei

Fijn hoor, zo'n eigen kamertje! Ik ben jaloers ;)
En dat is precies mijn lievelingskleur!

Annie Kingma zei

Er gaat niets boven een eigen hobby kamer, of hokje zo als ik de mijne noem.
Succes met de verhuizing.
Groetnis Annie

KijkDaarIs zei

en??? al bijna over???...lekker aan het inrichten...enneh ..niet te veel afgeleid worden door het uitzicht hoor!!!..;0)
Fijne dag...

Vlijtige Handjes zei

Oh wat zul je straks genieten. Werk laten liggen en weer aanschuiven en gewoon lekker verder.
Succes met sjouwen.

Sue-Anne zei

Enjoy your new workspace Ingrid. It will be fun setting it all up.

Miranda zei

Je hebt gelijk! Wat zal dat weer een rust geven. Succes met de verhuis en het wachten op jou jongste spierbal bezittende spruit! Fijne Pinksteren..

Sieneke zei

hoi hoi
sterkte met je verhuizing .
je nieuwe werkplek zal vast heel erg mooi worden ;
en dank je wel voor je leuke rea op het prikbord,van me vingerhoedjes top
voor mij is dit echt en heerlijke virus ,hihi
gr sieneke .
of wel bee

Jevne zei

I have just discovered your blog yesterday and I am enjoying it very much. I would like to be a "follower" but I find no place to sign up. Instead I see this message

"We're sorry...

This gadget is configured incorrectly. Webmaster hint: Please ensure that "Friend Connect Settings - Home URL" matches the URL of this site."

Anoniem zei

Wat heerlijk Ingrid dat je weer een eigen werkkamer hebt. Ik ben ook zo gelukkig dat ik een grote handwerkkamer heb op zolder, met aan beide kanten een dakkapel, dus heel veel licht ! Ik wens je veel fijne handwerk-uurtjes in je eigen domein.
Groetjes Els Pelt

Anoniem zei

ik smelt hier nog een keer voor die computer ,nee niet vd hitte ,maar van jouw leuke stekkie en plekkies!!!!
groeten hil

LuAnn zei

Enjoy your new work space; hope to see photos after you are all set up and ready to sew.