zaterdag 23 augustus 2014

Bij ons mam,...


Vroeg op pad,
 naar een bekend geliefd adresje,
 waar 't gebakje klaar staat, 
samen met een heerlijk 'bakkie' koffie,...
Waar ook al het wel en wee besproken wordt aan de tafel,...
en je gewoon op je 52e nog steeds een kind bent.
Dat,
kan niet anders dan bij ons mam zijn. 

En als ik bij ons mam ben, 
dan wordt er ondertussen ook wat gequilt,...


Vandaag blijven we even steken bij het speldenkussen,
dat had ons mam nog niet gezien,


Een tijdje geleden heb ik het van JEANNEKE (klik)  gekregen, 
toen ik een Supergoof Trunkshow hield in Friesland.
Het is een heel mooi speldenkussen, 
waar ik heel blij mee ben,
en altijd bij dit quiltwerkje gebruik.

Welk quiltwerkje?


Dit,
een hele kleine log-cabin.

Dat vond ons mam ook een heel leuk patroontje, goh die naam, 'log-cabin', 
hoe had ik dat toch verzonnen?
Nee mam,
 dat heb ik niet bedacht.
Het is gewoon een eeuwenoud quiltpatroontje dat ik nu aan het maken ben.
Er zijn zoveel verschillende quiltpatronen, niet te tellen gewoon.
Jeetje.
Ons mam vind de quiltwereld een heel bijzonder iets.
Maar,...


drink nou maar eerst eens je koffie op, 
want je zit maar foto's te maken, 
en straks is de koffie koud.
Ja mam.
;o)

Fijne zaterdag allemaal,


29 opmerkingen:

Joke zei

Wat fijn, zo'n bijzonder moment met jouw mam!

Vlijtige Handjes zei

Herinneringen maken is het mooiste wat er is <3

Sieneke zei

Heerlijk moment hoor zó samen met je mams

Annelies zei

Een mooi moment.

Phebe and Jane zei

Geniet maar van de momenten met je mam. Ineens kan het over zijn (heb ik dit jaar helaas meegemaakt). Ik hoop dat jij en je mam nog heel lang zo gezellig kunnen koffiedrinken.
Groetjes,
Marian

Rennie zei

Koester deze momenten.

Raewyn zei

Lovely post :-)

Inge zei

Leuk verhaal over jullie mam! Lekker taartje, bofkont. En een keigaaf speldenkussen.
Gezellig weekend,

Doeiiiiiiii,
Inge

Heleni zei

Dat zou ik zooo graag willen, nog even bij mijn moeder aanwippen. Maar helaas.....
Lekker gebakje op de zaterdagochtend. Heerlijk genieten hoor!

Sabine zei

Geluksmoment om te koesteren, fijne dag toegewenst.
In het noorden schijnt het zonnetje, ook om te koesteren :-)

quiltingmieke zei

piep, zaaaalig genieten van elke minuut knuf

Unknown zei

Zo leuk, jij en jouw mam ... xxxxxxxx

Leeanne zei

Pretty and sweetxxxHugs from Leeanne in New Zealand

Maria zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
qm zei

geniet er van, gezellig

Marjolein den Boer zei

Hmmm, heerlijk verhaaltje. Daar neem ik ook een kopje thee bij en een keer geen beker. Knus 😊

Berna zei

Heerlijk om nog zo een bakkie te kunnen doen bij je mam. Geniet er maar van!

Bernadette van gils zei

heerlijk dat jij met je mams zulke momenten hebt, dat heb ik nooit gekend dus geniet ik van jouw enthousiasme over jouw mamsmomentjes en kan me voorstellen dat jullie samen zitten te genieten.
En je mams zo bezorgd dat je koude koffie hebt door het foto's maken, wat lief van haar.

Wat heeft je moeder trouwens mooie kopjes, die heb ik nog ooit verkocht bij mijn eerste baantje toen ik piepjong was. En wil er ooit nog bezitten maar ze zijn zo kostbaar en dan koop ik toch liever lapjes. :-)
groetjes en fijn weekend
Bernadette

Hennie zei

Lekker en gezellig een handwerkje mee naar je ma.
GENIETEN hè

Fijn weekend Hennie.

Ineke Original zei

Heerlijk, zo'n moeder. Ik dacht eerst dat het kleedje op tafel van jezelf was. Heb ik namelijk ook. Ligt nog steeds op het dressoir (dat niemand wilde hebben, maar zo mooi vakwerk)van mijn schoonmoeder .

Lida zei

Wat heerlijk dat je nu zo dichtbij bent dat je lekker aan kunt wippen en samen kunt genieten van een bakkie en wat lekkers! Vind je blokjes beeldschoon en ze inspireren mij! Vooral het gebruik van de kantjes!
Fijn weekend,
Lida

Anny zei

Oh, een kind van 52, dat is niks! Ik ben 65 pas met pensioen en ben nog steeds kind. Mijn moeder is 97 en woont nog steeds zelfstandig en doet nog veel dingen in huis. Maar om terug te komen op het patchwork: wat een kleine, lieve blokjes.

Ineke zei

Heerlijk hé om bij mam te zijn, ik heb datzelfde gevoel en ik ben wel 5 jaar ouder dan dat jij bent. ;-) We mogen blij zijn dat we onze moeders nog hebben in ons midden.

Liefs, Ineke

Floor zei

Oooohh, mijn maagje begint te knorren als ik dat heerlijke gebakje zie staan.
Eet toch eens op meisje, je zit maar foto's te maken :-)
Maar je log-cabin blokjes zijn schattig.

jolanda zei

Bofkont! Geniet er maar lekker van. :-)

Evelyne zei

O, wat heerlijk dat jullie zo genieten met elkaar!

Fijne zondag,
Evelyne

mieke zei

Heerlijk. En inderdaad wat sommige ook schrijven, het kan zomaar ineens voorbij zijn.
En dan reageer jij moederlijk naar haar toe, wat totaal anders is, maar ook prettig kan zijn.
grtjs Mieke

legato1958 zei

Sharing moments and special treats and quilting goodies... this is what life is all about! Just lovely photos.
Susie

Quilting Moesje zei

Lief :0))