maandag 5 februari 2018

"Binnenkijkjes vanuit de lappenmand"


De afgelopen week,
zat deze Goof in de lappenmand,
taalde niet naar lapjes & draadjes,
verstand op nul en heel veel slapen,
sliep rustig de nacht en de dag door.


Het uitzicht vanuit m'n bedje,
kon me echter zeker bekoren.
De Chinese blokken met daarin de borduurtjes,
Life is beautiful heet het,


en het is een patroon van Helen Stubbings.
Staan rake teksten in.
:o)

Toen het leven buiten de slaapkamer weer begon te lokken,


zat/lag ik languit in m'n stoel onder de 80 Bloemetjes,...
Taalde ik de eerste dagen niet naar steekjes,
aan het einde van de week,


kwam toch het quiltgevoel weer omhoog,...
Er werden hartjes gemaakt.
Ik moest m'n hartjesvoorraad nog een beetje aanvullen, 
had er net niet genoeg om de hartjesrand rondom de Broderie Perse Voorproefjes sluitend te maken.

Mijn uitzicht vanuit m'n luie stoel?


Een uitgetelde Margootje,...
En heel veel bloemen,...


Een bos rozen van mijn Lief,...


Een enorme bos lieve vrolijke zachte DMC borduurstrengetjes,
per postduif gestuurd
door een hele Lieve Schat.


En heel veel tulpen,...


Zo mooi en lief.
De tulpen had ik gekregen op de Vriendinnetjesdag,
en daar heb ik ook nog plaatjes van,...
kijk maar zo begon het,...


De vegan appeltaart van Lalaloes stond klaar.


Deze Goof had wat blauwe Druifjes geplukt uit eigen tuin/bloemenmand.


De vriendinnetjes zijn gearriveerd,
en volop aan de slag.
Marion laat zien hoe zij de Margootje bom 'doet'.


Sannie showt een prachtig lief kunstwerk.


Geweldige details.
:o)


Marion zoekt lapjes uit,
en strijkt vrolijk verder.


Fliesofix wordt er gebruikt.
En dan heb je snel een geweldig effect.
Bijna alle onderdeeltjes zitten erop,
en dan mag er gefestoneerd worden.


Er werd een heerlijke lunch,
 naar boven gebracht.
Voor iedereen was er zo'n klein pannetje,
en dat pannetje mocht ook mee naar huis.
Met dank aan mijn Lief.
xx


Sannie is met plezier aan het 'doorpitten',...
:o)
Er werd hard gewerkt bij Goof op zolder.
Uhm,
door Sannie & Marion.
Marianne & ikke waren alleen maar aan het kletsen,...
ook heerlijk om te doen.
En de versnapering s'middags?


Het was een fijne bijzondere dag.


Hartverwarmend.
En daarna?
Ging ik de lappenmand in.
Maar dat wist je al.

Het gaat gelukkig al beter.
No panic,
voor de Margootje BOM of 
de dagen bij Goof op zolder in februari.

Ik dacht ik schrijf een verhaaltje,
bloggen vind ik nu eenmaal heerlijk om te doen,
is misschien leuk voor als je zelf ook in de lappenmand zit.
Verder doe ik nog rustig aan,
en ga ik,


af en toe,


eventjes Genieten,


Van dit uitzicht.

M'n Broderie Perse Voorproefjes,
met heel veel hartjes.
Hoeveel?
1504 ukkepukkies van hartjes.

Fijne maandag allemaal.
Beterschap voor iedereen die in de lappenmand zit,
en,






14 opmerkingen:

Rita zei

Wat ziet het er weer gezellig uit bij jou! Gelukkig weer wat beter, maar doe rustig aan. Fijne dag. Gr, Rita

Bernadette van gils zei

Fijn dat je weer wat opgeknapt bent. Jhe uitzicht heeft daar vast aan meegeholpen 😀leuke foto's van vriendinnetjesdag en wat een ijverige dames.
Nu ga ik me nog meer verheugen op 24 -2
Groetjes
Bernadette

Grietje vanKempen zei

Ik dacht al.....wat is het stil aan de overkant (van de IJssel) :-)
Nu rustig aan Ingrid, deze griep schijnt hardnekkig te zijn.
Wat weer een heerlijk blog. Zo warm en gezellig met al die bloemen.
Ik ben ook bezig met de "Life is Beautiful".
Maar de jouwe vind ik ook heel erg mooi. Zo fijntjes!
Groetjes van mij ♡

Annelies zei

Fijn dat het weer wat beter gaat !

Lida zei

Beterschap en van de ene naar de andere lappenmand: Sterkte!
Groetjes
Lida

OmaSannie zei

Blij dat je weer blogzin hebt, leuke foto's van onze teambuilding... Zie je snel weer lieverd, dikke kusss liefs mijxxx

Judith zei

Fijn dat je weer aan het opknappen bent!

marijna zei

Jij ook beterschap. Gelukkig ben je er al een stuk door heen. Hij is hardnekkig die griep. En zo veel mensen ziek! Een gezellige dag was het bij de vriendinnen dag! Weer genoten van je gezellige blog.....

Floor zei

Gelukkig zit ik niet in de lappenmand... hoewel... ben wel druk bezig geweest om in mijn lappenmand stofjes uit te zoeken, maar dat telt niet zeker :-)
Gelukkig kan je zelfs ziek nog genieten van je mooie quilts.
Leuke vriendinnendag heb je gehad, echt genieten, ook voor mij om er naar te kijken.
Maar Gootje..... kom op meisje, een beetje actie, je bent nog jong!!!!
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Beterschap, gelukkig gaat het de goede kant weer op!
Fijne week

Anny zei

Nog heel veel beterschap!

BezigeBijMirjam zei

Dat was zo te zien een gezellig dagje met Sannie en de andere dames.
Gelukkig knap je al weer wat op. Beterschap verder!��

marion anderson zei

ooooh zo blij dat je weer beter bent, enne het was heel erg gezellig en vooral weer insprirerend....het pannetje staat al in Friesland, nu de rest nog haha...liefs mariontje

Carli The Quilter zei

Absolutely warm and inviting to me. I would love to visit your home and studio. So glad to follow you!