dinsdag 12 maart 2019

En dan?



Dan is het tijd voor,...
een BOM alarm,...
Niet iets om van te schrikken.

Deze week vliegen de postduiven eerst uit met,
Margootje post,
en later deze week met,...
 Kersenmuizenpost.

Een BOM,
Block Of the Month,
in quilt taal,...

Vandaag gaat dit verhaaltje over deel 7,
 van de teckeltjesquilt,
"Plaatjes & Praatjes van Margootje".


In Plaatje 19 zie je Margootje met Moeder Kip,
en haar ondeugende kuiken kroost.
In het erbij horende 'praatje' lees je hoe,
 en wat,
en zus,
 en zo,
en,
 nog meer,...


In blok 20,
'Groetjes uit Holland van Margootje',
lees je over de toeristen die het mooie Hanzestadje bezoeken,
waar,
 Margootje & Goof in het centrum wonen.
En,
 het plannetje wat het tweetal verzint,....


En blok 21?

Daar zijn Margootje en haar Konijnenvriendinnetjes de Paashaas aan het helpen.
Pasen valt dit jaar heel laat,
dus je hoeft je met dit blok nu lekker niet te haasten.


Ik pak er eventjes m'n eigen teckeltjesquilt bij,
want het is ook leuk om de blokken te laten zien,
als ze in de quilt zitten,....


Deze quilt is quilt-as-you-go gedaan,
en ik las dat daar vragen over zijn,
maar met filmpjes op internet,
gezond verstand en gewoon doen,
kom je echt een heel eind.


Voor mij waren het niet de filmpjes en het gezonde verstand,
maar 'hetgewoonbeginnen',...
waardoor ik deze techniek onder de knie kreeg.

Het lijkt allemaal veel moeilijker dan dat het is.


De blokken hebben aan de achterkant allemaal een ander lappie,...
En aan de voorkant,
wordt elk blok omlijst door smalle sashings.
Waarom die sashings op deze manier?


De hele quilt is een fotoboek.
Elk plaatje is een foto uit het leven van een teckeltje.
Soms een foto van dichtbij,
dan zie je een grote teckel,...


soms een foto van een teckeltje heel ver weg,...
inderdaad een kleine teckel,...
Elk plaatje/ elke foto was het waard om in een fotolijstje gezet te worden,
inderdaad,
daarom die smalle sashings,....


Alle deelnemers aan de Margootje Bom hebben inmiddels een mail ontvangen,
en,
de Margootje postduif is vandaag op pad gegaan.
Dus,
op of vanaf woensdag,...
 ligt er leuke gezellige teckeltjespost in de brievenbus,
tenminste,
als je meedoet.
:o)
:o)

Veel plezier!


5 opmerkingen:

Shortbread and Ginger zei

Your quilt is very beautiful!

Bernadette van gils zei

De blokken blijven leuk om te bekijken.zowel op jouw foto's als hier thuis in mijn Margootje quilt.
Succes met alle post versturen
Groetjes
Bernadette

Marry zei

O wat een heerlijk vooruitzicht weer en fijn al die foto's, heb ik een beetje houvast, en die verhalen erbij maken het helemaal duidelijk. Niet te moeilijk doen, gewoon lekker je gang gaan dat is het motto 🥰

Carolien zei

Wat enig, die kuikentjes :) Wie weet krijg ik ooit nog eens tijd voor zo'n heerlijk project. Eerst maar eens verhuizen ... ;) Ik was zondag nog in Kampen, in de Buitenkerk (wat een mooi orgel hebben ze daar!). Mijn echtgenoot is nu diaken in 3 parochies, waar ook Kampen onder valt. Eerder was ik er ook al eens en toen zag ik een dame lopen in de verte, met een klein teckeltje ;)

Groetjes en fijne dag, Carolien

Floor zei

Heb één quilt op de quilt as you go manier gedaan nadat ik een filmpje op het internet had bekeken waarin het duidelijk werd uitgelegd, maar ik moet zeggen... ik vond het heel erg moeilijk. Maar het is gelukt, al zei ik toen : "nooit meer".
Maar nu met de kersenmuisjes lijkt het me wel weer handig om ze per blok te quilten, maar dat aan elkaar zetten.... dat duurt gelukkig nog heel lang.