vrijdag 19 april 2019

"Met de billen bloot en verder,..."


Hoe is het verder gegaan met de Broderie Perse Quilt?
Ze zat afgelopen week,
immers in de wasmachine,
op een normaal wasprogramma voor bonte was,
op 40 graden.


Wasmiddel?

Niks speciaals.
Het enige speciale is wellicht,
dat het wasmerk op het moment van aankoop in de aanbieding was.
;o)


Daarna in de wasdroger,
en dat laatste nam veel tijd in beslag,
het duurde wel even eer dat de quilt helemaal droog was.

En dan krijg je natuurlijk,
dat bepaalde stofjes tegen mekaar aankomen,
die zijn dan nog een beetje vochtig,
en dat geeft vlekjes.


Of ik dat erg vindt?

Nee.
Het is immers gewoon een lappendeken,
die van mensen houdt,
en waar mensen van houden,..


Die mensen koesteren zich in de warmte van de lappendeken,...
En als die lappendeken meegaat in het dagelijks leven,
 moet,
diezelfde lappendeken ook gewassen worden.


Dus,
zal de Broderie Perse Quilt nog heel vaak in de wasmachine gestopt worden.
En die vlekjes die afgegeven hebben?
Die gaan er dan wel uit.
Hoe ik dat weet?
Is wel vaker gebeurd,....
;o)


Wat vond ik nu echt het allerspannendste?

Nou,
in deze quilt zitten heel veel verschillende borduursteekjes,...
van alles wat,
waaronder,
heel veeeeeeeeeeeeeeeel Franse knoopjes,...


Om elk Broderie Perse blok heen,
zitten ze,...

Tijdens de Broderie Perse workshop,
wordt er altijd verzucht,
wat een werk,....
Maar ja,
ik vind het heel erg leuk om te doen,...
Ik zeg vaak,
het is net een braille quilt,
vanwege die knoopjes,....


Met al die borduursteken,
en ook al die Franse knoopjes is het helemaal goed gekomen.
Alles zit er nog op en aan.
En daar ben ik heel gelukkig mee.

Wie is er nog meer gelukkig?
Die lieve man van mij.
Hij houdt van elke quilt die ik maak.
En toen ik van de week aan hem vroeg wat hij vond van die vlekjes,
zei hij,
welke vlekjes?
Ik vind 'm gewoon MOOI.

Mocht jij nu denken,
ik wil ook een Broderie Perse quilt maken,
les krijgen van Quilt Juffie Goof,
en ik zit maar te turen op dit blog,
en,
er zijn nog steeds geen nieuwe data bekend waarop ze die workshop geeft,...


Dan is hier de mededeling,...
tadaaaaaaa,...
....
....

Dat Quilt Juffie Goof,
wederom Broderie Perse workshops gaat geven.

Niet op de zolder,
maar op de begane grond,
wat net iets fijner is voor quilters die moeite hebben met het trappen lopen,...
Verhuizen naar de begane grond.
Of ik dat spannend vind?
Wat denk je,...


Wordt vervolgd.
Fijne vrijdag lieve allemaal,
en,

17 opmerkingen:

Annelein zei

Lieve Ingrid,

Betekent dit wat ik denk dat het betekent? Moet denken aan het bezoek van "ons quiltgroepje" aan je huis aan de andere kant van dat prachtige oude gebouw... Toen vertelde je over het mooie pand waar je nu zit en wat er allemaal wel niet mogelijk is... Wat het ook is... heel veel plezier straks op de begane grond...

Dikke knuf, Willeke

Anoniem zei

Weer een verhuizing voor je,spannend hoor hoop dat je nog tijd hebt voor je quilten .
Sterkte met deze drukke tijd.

Gr Tineke.

Shortbread and Ginger zei

Your quilt is just beautiful!

Bernadette van gils zei

Wat fijn dat je gebruik kunt gaan maken van de begane grond. Het was wel knus op zolder maar voor mij is beneden wel makkelijker. Wie weet kom ik nog een (of 2 of 3 😁😁) keer naar Kampen.
En wat fijn dat je zo'n lieve man hebt, die deze quilt weer mooi vind net zoals alle andere.
Ik wens iedereen fijne Paasdagen met tussendoor af en toe wat steekjes.
Groetjes ook voor jouw lieverd
Bernadette

Floor zei

Fijn dat jullie allebei blij zijn met de quilt en het niet erg vinden dat er vlekjes in zitten.
Vraag me af of je de kleurenvangdoekjes ook niet kunt gebruiken in de droger?
Dan zou je dat kunnen voorkomen.
Zelf heb ik geen droger dus daar heb ik geen verstand van.
Anders misschien voortaan op een andere manier drogen.
Maar de quilt ziet er prachtig uit hoor.
Spannend dat er een verhuizing op komst is, misschien toch dat pand wat er laatst leeg stond....
Fijne paasdagen!

Grietje vanKempen zei

Wat een spannend logje Ingrid. En ik weet bijna wel zeker dat er iets staat te gebeuren waarvan ik denk te weten wat dat is. Ik wacht het af, maar ohh wat zou dat gaaf zijn!
En de BP-Quilt is een juweel. Zo mooi, maar ook....wat een werk!
Ik wens jou en je liefsten heerlijke zonnige Paasdagen en groetjes uit Makkum. ♡♡♡

OmaSannie zei

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOo GA JE HET DOEN!!!!

ZOOO geweldig gaaf ennehhh je weet hem te vinden he...Hij heeft vast wel een paar gaatjes voor jullie.

Veel liefs, dikke kusssssssssssss
Liefs mijxxx

Annemieke zei

Mooi mooi mooi!!! Zo en verder dat van die vlekjes komt mij bekend voor. Ik schrok er meestal van maar na jou geruststellende woorden wat minder;)
Spannend je verschuiving naar beneden.
Groetjes
Annemieke

Juicybear zei

Je quilt is heel mooi geworden, echt een quilt om verliefd op te zijn.

Groetjes Anneke

BezigeBijMirjam zei

Het blijft een hele mooie quilt. En wat je zegt, die doorgelopen vlekjes verdwijnen wel weer. Fijne paasdagen Ingrid!🤗

Annelies zei

Fijne Paasdagen en succes met alles !

Phyllis zei

Wat een fantastische quilt, zoveel werk, zoveel te zien, geweldig! Ik ben het met je eens, een quilt leeft, leeft mee met degenen die haar koesteren en gebruiken, vlekjes horen bij het leven. Heel veel succes met je plannen en fijne Paasdagen toegewenst!

Guusje, zei

Wat een prachtige quilt is het geworden en succes met je plannen. Wie weet kom ik een keertje langs.

Marijke zei

Rood zo mooi van kleur maar ook altijd een kleur die houdt van veranderen... een zwakke kleur zeggen wij met verven altijd... moet vaak meerdere lagen krijgen om echt de kleurintensiteit te krijgen die je voor ogen hebt...
En de geweldige combi met wit die frisheid en schoonheid aan toevoegt daar wil rood gewoon beslag op leggen... rood is daar jaloers op en geeft het wit wat roze vlekjes... Maar inderdaad de aanhouder wit wint want uiteindelijk verliest rood zijn kracht en wordt wit weer wit...
Heerlijk om al je mooie rood witte quilts te zien ik hou ervan!
Lieve groetjes van Marijke

Anoniem zei

we have dawn dish washing detergent in the usa. if you can get a hold of some it will take spots out from the dyes that ran. you just add a little bit to the wash cycle.1/8 to 1/4 cup.

Anoniem zei

Goof je bent toch niet ziek of zo,we missen je verhaaltjes?

Gr Femke.

Rosemary B❤️ zei

^^^ it is stated above 1/8 to 1/4 cup of Dawn dish soap? no no no. Do not do that.
You can acquire perhaps on Amazon, Shout Color Catcher.
That will take out some of the bleeds.
I feel the same as you. Bleeding or no bleeding, the quilt is beautiful and the changes in the color are part of the quilt. Well done.
My mother and father are from Rotterdam. I never had the opportunity to speak dutch fluently, but I can read it.
Your blog is beautiful and so are you