dinsdag 21 mei 2019

"Waar de Dellen voor zorgen,..."


We,
m'n Lief & m'n lieve teckeltje & ikke,
waren aan de wandel.

Oftewel,
eerst in de auto stappen,
en dan,
 wat dorpjes verderop,
uitstappen,
 om zo,
elders,
 wat mooie kilometertjes maken.

Samen praten over van alles en nog wat,
luisteren naar het bos,...
en de teckelina?


Die volgde allerlei nieuwe sporen,
die vaak niet helemaal gelijk liepen met onze wandelroute.
Maakt niks uit.

Waar we waren?
een prachtig gebied,
een aanrader.

Bij aankomst kregen we net mee,


dat de schapen ook aan de wandel gingen.
Dat vond onze teckelina best wel spannend,
want wij stonden precies daar,
waar de schapen dachten dat het hek open zou gaan.
Ze hadden het mis.
;o)

Ze gingen,
net als wij,
de andere kant op.

En waar zorgt zo'n ontmoeting voor?


Dat ik,


weer thuis,


denk,


ik pak m'n schapenwolkjes er even bij,...


Op de één of andere manier,
heb ik dan toch weer zin om,
wat Japies aan de kudde toe te voegen,...


En ook een klein weilandje,
waar geen Japie op te zien is.
Het is een stukje van een oud bloesje,
dat niet te klein maar te groot geworden is,
en dat ook in de quilt vol Japies wil.


En er zitten ook weilandjes tussen,
waar het heerlijk is om een beetje te dommelen,...
;o)

En,
mocht je me missen op het Supergoofblog?
Ik ben op het moment,
 iets vaker daar (klik)
dan hier te vinden.

Fijne dinsdag lieve allemaal,
en,



7 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Oh de Dellen is zeker een mooi stuk Nederland. En wat leuk dat jullie net de schaapskudde tegenkwamen. Fijn dat je Lief weer mee kan gaan wandelen .
Leuk idee om een te grote blouse te gebruiken voor je Japies.
Fijne dag en lekker nagenieten van jullie mooie wandeling.
Groetjes
Bernadette

Annelies zei

Heerlijk, zo genieten van een wandeling.

Sjoukje zei

Leuk! Hebben je Japies ook een border collie nodig? Zou ook best leuk zijn in je quilt :)

Anoniem zei

Heerlijk genieten , voor kleine hondjes zijn de schaapjes wel erg groot in het echt.
Bij ons is een knuffelschaap die komt een kusje ( neusje ) geven aan mijn kleine hond ,jammer genoeg te laat om een foto te maken.

Groetjes Femke.

BezigeBijMirjam zei

Mooi wandelgebied de Dellen. Wij hebben er een keer een wandeling met een medewerker van het
Gelders landschap gemaakt. Er groeien ook mooie mossen. Ik ben (nog) niet op Instagram. Daar ga ik binnenkort toch maar eens voor zitten. Groetjes!🤗

Floor zei

Instagram.... daar zit ik niet op :-( Maar gelukkig komen er ook nog wel blogvehaaltjes van jou.
Mooi wandelingetje met je lief en teckelina. Die laatste wilde misschien ook wel de schapen opdrijven, maar waarschijnlijk vond ie ze best eng :-)
Gelukkig is je bloesje te groot geworden, altijd beter dan te klein toch?
Daar ga je toch nooit meer in passen, dus leuk dat deze nu in je quilt komt.

Margot zei

Toppie , een dag uit en wandelen met je lief en je teckie , !!! Logisch toch dat je dan je Japie's pakt .......lekker 'mollig' werkje ..... Goed zeg zo die gaat !