woensdag 2 oktober 2019

"Een Strijk-Vraagje,..."


Mevrouw Kersenmuis,
mag ik u iets vragen?

Jazeker,
zeg het maar.

Strijkt u ook overhemden?


Ik heb er hier namelijk eentje van manlief,
en dit leuke streepjesoverhemd moet even uit de kreukels.

Jazeker strijk ik overhemden,
zegt Mevrouw Kersenmuis,
maar alleen als ze in een quilt gestopt worden.

Eens kijken,
100 % katoen zie ik,
dit is wel een heel leuk quiltstofje.
Pak maar even die schaar daar,
dan knippen we het in stroken,
want als overhemd istie voor mijn strijkplank veel te groot.

Uhm Mevrouw Kersenmuis,
het is net een nieuw overhemd,...
ik denk niet dat mijn man dit leuk vindt,...

O zit het zo,
zegt Mevrouw Kersenmuis,
dan ga ik 't echt niet strijken.


Ik strijk alleen quiltlapjes.
:o)


Fijne woensdag lieve allemaal,


4 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Oh wat een leuk overhemd, erg geschikt voor in quilts. Gewoon aan de achterkant onderaan een strookje eraf ziet niemand als hij het in zijn pantalon draagt ����
Groetjes
Bernadette

Floor zei

Beetje een eigenzinnig kersenmuisje hoor, zou dat toch best even voor je kunnen doen nadat jij haar zo mooi gecreƫerd heb :-)

quiltlodge gerda zei

Voor mij heeft dat muisje groot gelijk!

ireneinhetatelier zei

Ik loste dat probleem op door de strijk op te vullen met mijn nieuwe quiltlapjes: overhemd, quiltlapje, bloesje met kantjes, quiltlapje....