dinsdag 26 mei 2020

"In de ban van,..."



... poppenquiltjes.
Zo dat is gezegd.
;o)


Dat is het enige 'quilterige' dat er de afgelopen tijd gemaakt is.
Het ging zo lekker dat het poppenquiltje zelfs zo ver is,
dat het doorgequilt mag worden.


Daar is deze keer een tussenvulling voor gekozen,
die ik nooit eerder gebruikt heb.


Het is degene hier boven op de foto.
Ben heel erg benieuwd,
het materiaal voelt fijn aan,
en is spierwit.



Voor het dubbelen van de 3 lagen zijn veiligheidsspelden gebruikt.
Dat is vaste prik bij deze Goof.
En wederom is er niets gestreken.
Ook dat is standaard.

Daarom leek het me wel geinig om voor de achterkant
een strijkijzertjes-lapje uit te kiezen,....
Want die heb ik dan weer wel.
;o)


Zo,
(bijna) alles ligt startklaar voor het doorquilten,
En in de buurt ligt ook,


het boekje waar het poppenquiltje met de huisjes in staat.
Heb al een tweede poppenquiltje uitgekozen.
;o)

Verder nog iets te melden Goof?
Uhm,
jazeker.
Ter inspiratie een geweldig mooi boek 'opgeduikeld' op het wereldwijde web.


Hier boven op de foto.
Met allerlei informatie over de geschiedenis van,
 80 antieke poppenquiltjes,
 met prachtige foto's. 

In de ban van poppenquiltjes,
dat zei ik al,...
;o)

Fijne dinsdag lieve allemaal,















3 opmerkingen:

Floor zei

Ook weer leuk. Heerlijk die kleine quiltjes, je hebt zo alles uit het boek gemaakt :-)
Ben benieuwd wat de volgende is.

Coby Breitner zei

Ik vind het een leuk idee om eens wat kleinere projektjes te doen, wie weet ga ik ook .........

Conny's-blog zei

Zo schattig die kleine poppen quiltjes en hij is al klaar.
Dus nu lekker quilten Goof..............liefs.Conny