maandag 2 november 2020

"Rare naam,..."





Die naam,
Supergoof,
dat is toch best wel een rare naam?
Tenminste als je 'm voor het eerst hoort,
of ziet,
en eigenlijk na een tijdje ook nog wel.

Hoe zit dat eigenlijk?

Vind je als je Supergoof genoemd wordt,
jezelf zo geweldig en zo goed???

Welnee joh.
Alsjeblieft NIET.
Absoluut NIET.

Eigenlijk is het heel eenvoudig.

Mijn meisjesnaam is Govers,
en met die achternaam wordt je altijd Goof,
of Goofy genoemd.
En in mijn studententijd werd dat uitgebreid tot Supergoof.

De betekenis is niets anders dan dat je enigzins prettig gestoord bent,
een beetje een rare flapdrol.
En daar herken ik mezelf heel goed in.
;o)

Jaren geleden,
toen mijn jongste dochter Willemijn voor mij een blog in mekaar zette,
en vroeg,
mama hoe moet je blog heten?
Zei ik,
doe maar Supergoof,
en dacht bij mezelf, wie leest het nou?

Inmiddels weet ik dat dit Nederlandse blog door heel veel quilters en niet-quilters gelezen wordt.
En niet alleen door Nederlanders, maar mensen van over de hele wereld.

Toen we zaten te prakkizeren over de naam voor de winkel,
dacht ik in eerste instantie,
doe maar een andere naam.
Maar ja,
jullie kennen me nu eenmaal als Supergoof,
dus waarom zou je het veranderen.

En zo kwam er Supergoof Quilts,
met een hartje om GOOF op de wikkels.
Dat hartje om Goof zit daar,
omdat ik dacht aan Ons Pap,
de oude Goof,
zonder hem,
had ik nooit Goof geheten.
:o)

Inmiddels zijn we een stapje verder,
want,

vanmorgen is het logo op de winkeldeur geplaatst.
Zo zijn we weer een vrolijk stapje verder met alles rondom het Supergoof winkel gebeuren.

Fijne maandag lieve allemaal,
en,



21 opmerkingen:

marion anderson zei

Geweldig. Wat zou hij trots zijn op je. Liefs

Bernadette van gils zei

Mooi logo en je bent echt een supervrouw al vindt jhr dat zelf niet En je vader zou je gedachte achter het hartje geweldig gevonden hebben denk ik zo
Groetjes
Bernadette

Quilting Moesje zei

🥰

Karen - Quilts...etc. zei

a nice explanation of the name - and if I was able to visit your shop I certainly would but I am too far away so I will just keep following your blog instead

Elly zei

Wat lief dat hartje. Super Goof

The Dutchess zei

Super..🥳

erika zei

🧡💖🧡

Lijntje zei

De toevoeging:” ‘t Lappendekenwinkeltje” is zo schattig! Veel succes gewenst.

Annelies zei

Mooi logo en prima naam. Leuk onderschrift !

marion zei

Leuke naam....en een nog mooier logo

Conny's-blog zei

Je mag trots zijn hoor op je winkeltje..........liefs.Conny

Conny's-blog zei

Supergoof je mag heel trots zijn op je winkeltje hoor, succes........liefs.Conny

Jeanny zei

Prachtige gedachten..., succes met de winkel😍

quiltingmieke zei

piep zo een lief logo, past helemaal
bij jou. knuffie

Joanne zei

Hi Ingrid !
A super name for your store !
Love the addition of the dutch translation :)
take care,
Joanne

Floor zei

Super prettig gestoord vind ik een heerlijke eigenschap hoor, lekker zo blijven!
Mooi zo die echte letters op je winkel, dat geeft aanzien haha!
Alleen "winkeltje" vind ik niet helemaal op zijn plaats, je hebt toch immers een WINKEL!
Nu het voor heel Kampen duidelijk is wat voor heerlijke winkel er in dit mooie pand zit, loopt het vast storm :-)

Frederika zei

Prachtnaam voor de winkel. Super gevonden

wapiti zei

Wat een mooie, lieve verklaring!
Ik zou zo graag je winkel eens bezoeken, maar tussen droom en daad staan wetten (lock down in België) en praktische bezwaren (afstand). Maar zeg nooit "nooit", nietwaar!
Succes!

Rosemary B❤️ zei

I love it
I love it
and I love you. SuperGoof!

My last name (now) is Bolton. "lightning Bolt!" right?

Much better than when I came to America in 1970. My last name was DeLeeuw
I was called De loser. :-(
You had a lot of love and great affection in your life.
So being a goof is a wonderful thing. We are not divine and perfect, just great.
I am so happy I found your blog.
I want to be at your store and live as a little mouse

Marianne zei

En misschien, t Lappendekenwinkeltje? Mij intrigeerd de naam, ik wilde vroeger thuis altijd de "gestikte deken".
Chattig logo zo.

Evelyne zei

Helemaal geweldig je naam! Want never change a winning horse!
Het hartje , want je heb een goed hart en dat heb je ongetwijfeld van je vader geërfd en de lappendeken, want we knippen allemaal stukjes om ze vervolgens weer aan elkaar te stikken.
Dus gewoon een geweldig gekozen naam!!!

Heel veel succes lieve Ingrid en groetjes van mij.