zondag 18 juli 2021

" Steeds weer"

 


De afgelopen tijd dacht ik steeds,
dit is leuk voor een verhaaltje op het Supergoofblog.
Maar dan gebeurde er iets en was het gewoon niet het goede moment.

Zo zei ik tegen Olijfje,
ons ruwharige dwerg/kaninchenteckeltje,
dat over 4 dagen alweer 6 maanden oud is,
Olijf je had zo als dwerg(je) in de film 'The Hobbit' kunnen spelen,
met jouw postuur en kapsel.
Ja echt waar.
;o)


En toen deze stoffen binnen kwamen,
samen met nog meer,
toen viel ineens 't Billingsboerinnetjes kwartje.
Dat wilde ik vertellen.
Ik wist eindelijk hoe ik de volgende rand ging doen.
JIPPIE.

Mocht je nu denken waar heeft Goof het nu weer over?
Kijk:


Hier ben ik nu al denk ik,
want ik weet het niet meer zeker,
met vlagen en tussenpozen,
5 jaar mee bezig.
de laatste rand is vorig jaar ergens in maart/april/mei eraan gezet.


En de top is nog lang niet af.
Maar dat geeft niet.
Op een zomeravond ging ik naar boven naar de zolder,
om eens te kijken in de Billingslapjesbak,
die ik daar veilig had opgeborgen.
Een beetje uit het zicht,
zodat ik niet elke keer dacht,
o ja dat moet ik ook nog doen,...
;o)

En wat koos ik uit?

Onder andere oude sitse,
die ik al heel lang heb.


en daar ging de schaar in.


Niet alleen in deze,
er kwamen nog veel meer lapjes bij.
En,
ik maakte van de mallen die bij het patroon zitten,
andere malletjes van paternoplaat.
De originele mallen hebben puntjes in de mal,
en ik werk zelf altijd anders.
en hupsakee,
daar waren de eerste stukjes,...


Echt van alles wat, 
oude en nieuwe lapjes door mekaar.
En ook oude kledingstoffen die onderdeel waren van een Nederlandse klederdracht.


Nog een mooie witte stof met witte stippen,
die mazzelaar die ik ben,
kan pakken uit de winkel.
En ook mooie blauwe stof,
die ook net binnen was,
voor de driehoekjes.
Dat was het quiltwerkje thuis.

Ondertussen was het in 't Lappendeken winkeltje een gezellig komen en gaan van lieve quilters.
Niet allemaal tegelijk,
gelukkig,
nee,
één ieder had wel een moment dat het toch rustig was in de winkel.
En,
vroeg in de morgen werden er ook stoffen binnen gebracht,
waarbij ik dacht,...



Oeh,
die zouden ook leuk zijn,


voor de happy flower quilt,


jeweetwel die hele vrolijke quilt.
Hoe is het daar eigenlijk mee Goof?

De happy blokjes,
dat is mijn quiltwerkje dat ik af en toe oppak in de winkel,
langzaamaan groeit het:


deze


zijn er bijgekomen.


Net zoals dit kleine apekoppie,


dat tussen de kersen helemaal happy is.

Tussenstandje tot nu toe:


9 blokjes.
Wat is er verder nog gebeurd in de winkel?
Er zijn mooie plaatjesstoffen binnen gekomen.
Dat wilde ik ook steeds weer vertellen.
Het zijn drie verschillende:


Ze komen uit de Flea Market Fresh collectie,
van Cathe Holden.


Het zijn Moda stoffen.


En de plaatjes zijn heel gaaf.
En ook zeer geliefd heb ik gemerkt.
Op de stof die je op de foto hier boven ziet,
zijn allemaal verschillende plaatjes,


met onder andere dit schaap.

Vandaag heb ik een heerlijk luie zondag.
Echt zo'n ikklungellekkerthuisdagje.
Morgen mag ik een enquete invullen van het CBS.
Kreeg daar een brief voor,
of ik op maandag wil invullen waar ik op zondag allemaal naar toe ben geweest,...
Tja,...


lekker thuis,
aan het 'billingse',...


Ik denk niet dat ze dat snappen van het CBS.
Maar jij vast wel.
;o)

Fijne zondag lieve allemaal,
en,

groetjes van Goof.






7 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Heerlijk weer een verhaaltje van jou, snap best dat er van alles tussen komt als je wilt gaan schrijven.
Wat een leuke stofjes heb je weer binnen en wat veel weer getekend en geknipt voor Mrs.Billings. Mooi😍
Fijne avond en groetjes uit Tilburg
Bernadette

Quilting Moesje zei

😊😂🥰😍

Floor zei

Nee, natuurlijk snappen ze dat niet bij het CBS. Dus ben je ook snel klaar met invullen van alle uitjes die je vandaag hebt ondernomen :-)
Een heerlijke rustdag en lekker lapjes naaien.
Zelf knip ik ook altijd de puntjes van de stofjes af, dat staat veel netter.
Wat heerlijk dat je steeds mooie stoffen binnenkrijgt waar je zomaar een stuk van kunt gebruiken.
Leuk natuurlijk die muizenstof!
Je vrolijke blokken quilt wordt inderdaad heel vrolijk.
Ik wordt heel vrolijk van die grappig foto van Olijfje met haar kuifje!

Conny's-blog zei

Wat een leuke vrolijke stofjes allemaal weer zeg. Je blijft maar kijken naar al die grappige plaatjes zeg. Je quilt is prachtig aan het worden........liefs.Conny

Margot zei

Fijn om je weblog met het verhaal te lezen !! En ik was meteen de hele avond ' zoet ' want ik moest nog even alles lezen wat je de laatste tijd hier geplaatst hebt ,het is echt supergoof's !!!!

En de Billings waar je zo lekker mee bezig bent geweest op deze zonnige zondag ? Die ziet er zeer mooi uit !

Jij maakt er een mooie quilt van ......
En het vordert ,

Een pootje voor die dwerg Olijf , met de quiltgroetjes van Margot

Coby Breitner zei

Och jee Ingrid wat ben je weer busy geweest. Leuk hoor die vrolijke quilt, lijkt bij de zomer te horen.
Fijne maandag, succes met de enquete.
groetjes Coby

Marguerite zei

Wat een super leuk blogje weer