woensdag 7 juli 2021

"Happy"

 


Op de vraag in 't Lappendekenwinkeltje,
Goof kom je nog wel aan quilten toe?
Kan ik nu echt een volmondig 'ja' op antwoorden.
Eerst ging dat echt niet.
Waarom niet?
Het opstarten van de Supergoof Quiltwinkel,
daar ging en gaat een heleboel tijd in zitten.
Tijd met liefde.
De afgelopen maanden de lock-down,
met bestellingen via de mail.
Ook daar ging veel tijd in zitten.
Tijd met liefde.
Een nieuw hondenkind,...
Heel veel tijd,
met liefde.

En nu?
Nu zijn er de openingstijden van de winkel,
die geven structuur,
en gezelligheid.
Met liefde.
En het hondenkind is wat groter geworden,
en weet inmiddels wat beter hoe het 'hoort',
en dat zie ik gebeuren vol liefde.

Maar,
om even terug te komen op het quilten,
de quilttijd die er nu wat meer is,
ja,
dat is te zien in het derde broderie perse blok.


Dat inmiddels doorgequilt en al tussen de andere Belle & Boo blokken in 't Lappendekenwinkeltje hangt.
En de Happy Flower blokken?
Daarvan zijn er 2 bij gekomen:


deze,
en,


deze.
Het totaalplaatje tot nu toe:


Langzaam aan groeit het aantal blokken.
En als je elke dag wat steekjes maakt?
Dan wordt het bijna als vanzelf een quilt.


Of een quiltstapel.
En quiltstapels,
daar word ik ook happy van.

Fijne woensdag,
en,
mocht je in de buurt zijn,
misschien op vakantie,
of een dagje op stap?



Lieve groetjes van Goof.


6 opmerkingen:

Floor zei

Kan me voorstellen dat je het heel druk had met alles regelen voor je mooie winkel (denk weer aan de vloer die er weer uit moest), de vele bestellingen (gelukkig maar!) en de kleine mini teckel, die nog niet wist hoe het hoorde (ondanks alle voorbeelden van de grote mini teckel).
Maar gelukkig komen er nu weer wat rustmomenten bij en kan je weer wat mooie fleurige blokken maken, die natuurlijk weer met veel liefde zijn gemaakt.
Fijne dag gewenst!
Liefs,
Floor

Ans zei

Hoi Ingrid, wat maak je toch een prachtige quilts, ik vind ze super! Het is jammer dat ik zo ver weg woon, anders was ik zeker een keertje binnengewipt in je mooie winkeltje.
Een hele mooie dag nog en geniet er maar van.
Lieve groetjes,
Ans

Carin zei

Vandaag na 9 maanden weer de quiltnaald in mijn handen gehad en het begon ook echt te kriebelen na het zien van jouw Happy blokken. Eerst even een andere quilt afmaken (want d ekleinkinderen willen wel onder een quilt als ze bij oma zijn), maar ik heb mijn bak met Happy stoffen en boek al naar voren geschoven, allemaal na het zien van jouw vrolijke blokken.

Anoniem zei

Hoi mamasina,

Wat een keileuk verhaaltje verhaal en Olijfje is echt gegroeid en Margootje echt als een grote zus zo leuk!

Fijne avond in Kampen!

<333333

Thomasino

Rosemary B❤️ zei

I LOVVVVE this post, these precious blocks you made so carefully. I am happy to hear about your progress. I would love to come to your shop! If I lived close by I would be at your place every day all day
Happy July Ingrid

Coby Breitner zei

Fijn dat je zelf ook de rust hier weer voor vindt, heel belangrijk.
Gezellige dag groetjes Coby