maandag 20 december 2021

 


Meestal is het zo,
 als ik deze foto van het middenstuk van de Dancing Dollies laat zien,
dat ik dan thuis ben.
Ik zit aan de grote tafel in de woonkamer,
en daar hangt ook deze quilt.
Ik dacht laat ik eens een verhaaltje gaan schrijven,
maar waar zal ik het dan over hebben?

Vertellen dat ik in een gezellige Supergoof Quiltwinkel bubbel zat?
En dat ik pas in de gaten had op afgelopen zaterdag vroeg in de morgen,
 dat er een lock-down aan zat te komen?
En wat dacht ik toen?
NEEEEEEEEEEE niet weer al dat gedoe,....
Zucht,....




Maar dat ging al snel over in,
hetisnueenmaalzo.
Ik had het liever anders gehad.
Dat wel, maar wie niet.
En op zo'n laatste dag,
dan heb je het daar natuurlijk over met de klanten die nog snel naar de winkel komen.
Vaak van ver,
en dan worden er stoffen uitgekozen voor nu,...
en ook lapjes voor ooit,
dat nu en ooit is echt een verschil,..
Er gaan kerstmuizen en kerstslingers mee naar huis,
en ook beertjes en pixies,...
muizenbedjes en berenbedjes,
een keukentje,...
En alles wordt zorgvuldig ingepakt in een schattig papieren zakje.
En dat voelt als een cadeautje.
En die reacties daarop daar geniet ik zo van,....

Er waren veel bekende gezichtjes.
En ik kwam tijd tekort om gezellige praatjes te maken,
want gezellige praatjes daar hou ik ook zo van,...




De rollen met Hobbs 80/20 waarvan er 2 verschillende afmetingen in de winkel zijn,
daarvan is er van de één nog een klein beetje, en de andere?
Die is op.
Wat ben ik blij dat ik toch nog een rol bij had besteld,....
en dat die rol nu weer heerlijk dik staat te wezen in de winkel.
Geen Hobbs tijdens een lock-down,
dat kan echt niet,...
;o)

Er werden ook lapjes uitgezocht voor de Dear Jane,
en ook de scrapzakjes mochten mee met blije klanten.
Ik geef ook nog een heleboel quilttips zodat een ieder weer verder kan.
Nog een laatste groet,
tot volgend jaar,
hou je taai,
pas goed op jezelf.
En dan sluit ik de winkeldeur.
En als ik dan thuis kom,
en daar mijn mail open,
en de lieve reacties lees van klanten die bestellingen hebben ontvangen.
Dan ben ik daar zo blij mee.

Goof wàt een mooie stoffen,
dit is echt quiltzorg op maat,...
of 
ik ben zo blij met mijn pixies,...
en dat gaat zo nog eventjes door.
Zo lief.



Dus mocht je de komende 4 weken wat willen bestellen?
Via de post of afhalen bij de winkeldeur?
Dat laatste mag ook,
en dat vindt de postbode vast heel erg fijn in deze ongelooflijk drukke bezorgtijd,...
laat het me dan via een mailtje naar supergoofquilts@hotmail.com even weten.

Veel foto's van stoffen, Maileg en meer vind je vooral op Instagram (klik)

Meneer Supergoof heeft vanmorgen om 7.00 uur zijn boosterprik gekregen.
Ik heb hem nog niet,
ben een 60 minner van 1962 en dan mag je nog net niet,...
Vandaag ga ik bestellingen in orde maken,
en ik verwacht ook nog bestellingen die ik voor de Supergoof Quiltwinkel heb gedaan.
Wat zal dat zijn?
Ik weet het wel,
maar als je het in het echt ziet,
dan is het altijd een feestje.

Pas goed op jezelf,
pas goed op mekaar,
probeer niet te stressen,....
en graag tot de volgende keer,

Fijne maandag en groetjes van Ingrid.



PS mijn lieve fotomodel is Olijfje,
de beker heb ik naast haar gezet zodat je een beetje een idee krijgt hoe groot/klein ze is.


10 opmerkingen:

Carin zei

Ja dit is balen voor alle winkeliers weer. Hopelijk blijven de bestellingen binnen stromen, zodat jij je niet gaat vervelen ;-)

Deze 60 minner hier staat ook te wachten tot ze haar boosterprik mag gaan halen.

Annemiek zei

Jammer dat je geen webwinkel hebt…..
Fijne Kerst alvast!

Marguerite zei

Wat mooi geschreven weer.
En wat fijn dat als we stofjes tekort hebben we je gewoon kunnen mailen

Floor zei

Dat was inderdaad heel treurig nieuws zaterdag. Had het ook helemaal niet verwacht.
Alle leuke winkels weer dicht, blijven met voorraden zitten en de restaurants die hun kerstdiners al aan het voorbereiden waren.
Treurig allemaal en ik vraag me af of het gaat helpen, want echt heel veel mensen doen toch wat ze zelf willen.
Maar jouw mooie winkel is nu gesloten. Wat fijn dat er nog veel klanten kwamen die mooie dingen en lapjes kochten.
Hopelijk nu ook nog veel per post en aan de deur.
Normaal is het "Aan de deur wordt niet gekocht", maar nu even wel :-)
Wens je ondanks alles een mooie kerst met veel lichtjes.
Liefs,
Floor

Bernadette van gils zei

Vreselijk dat je weer dicht moet en samen met jou zoveel ondernemers. Hopelijk loopt je mailbox over van de bestellingen en blijft het bij deze 4 weken.
Je fotomodel is geweldig om te zien.
Deze 65+ heeft afgelopen donderdag de booster prik gekregen. Hoop dat jij en alle andere wachtenden snel aan de beurt zullen zijn.
Ik eens jullie alvast fijne kerstdagen en een goed, zo gezond mogelijk en liefdevol 2022
Groetjes
Bernadette

wapiti zei

Ik leef met jullie, Nederlanders, mee. Het lijkt me echt niet fijn om zo net voor kerst de winkel op slot te moeten houden en thuis slechts enkele mensen te mogen ontvangen.
Hou jullie goed daar in het noorden.

Conny's-blog zei

Ja weer erg vervelend he die lockdown he.
Maar ja het is niet anders he.
We hebben gelukkig onze hobby.
Hoe is het met Margootje, mis haar foto's een beetje.
Voor jou fijne feestdagen en veel bestellingen.................liefs. Conny

Rosemary B❤️ zei

so sorry about the lock down.
Here in the US we are finished with the pandemic.
only 50% of the people follow any kind of rules someone wants to dictate.
we are gathering for Christmas and not worrying about the pandemic.
Most people are yeah!! seriously sick of it.

I am so happy you have been so busy and enjoying beloved customers and selling all of those treasures. They are all going to good homes I am sure. Stay warm and cozy, it is cold here in the US, northern Virginia

Olijfje is the cutest tiniest girl. I love her

Coby Breitner zei

Och mijn ogen trekken natuurlijk alleen maar naar Olijfje sorry, wat een heerlijkheidje.
Een sof weer voor alle winkeliers etc... maar ik zie de andere kant in het ziekenhuis dus ja overal is wat voor te zeggen.
Hopenlijk gaan veel mensen bij je bestellen online.
Geniet lekkker even van de rust en de gezellige dagen.
Heb je thuis ook de boom staan Ingrid.
Groetjes Coby

Margot zei

het kleine hondje vind ik toch wel superschattig !! Wil ik jou & de supergoofmeneer , en je petieterige collega's een fijn Kerstweekend toewensen , gezelligheid met elkaar , de familie , genieten van het samenzijn !

Quiltgroetjes van Margot