zondag 12 juni 2022

Eventjes

 


Eerst eventjes een klein springkonijn van een teckelina op de grond zetten,
en dan zelf plaats te nemen op die fijne stoel,
 mijn eigen stoel, 
om wat quiltsteekjes op de vroege zondagmorgen te maken.


Quiltsteekjes in de Billingsboerinnetjes-top,
waarover ik in de winkel en via de mail de vraag krijg,
of ik het patroon ook verkoop in m'n winkel?

Nee.

Het patroon,
 genaamd 'Mrs Billings Coverlet,
 is van Karen Styles.(klik voor info)
En bij mijn weten alleen bij haar te koop.
Je kunt Karin altijd mailen, 
ze is heel aardig.
 ;o)

Onder het quilten gaan mijn gedachten alle kanten op.
Ik denk terug aan de afgelopen week in de winkel,
want daar ben ik immers de meeste tijd.
Ik denk aan de leuke ontmoetingen, 
quilters overal vandaan,
en ook aan wat er allemaal door pakjesmeneren de winkel binnengebracht is.



Er is inmiddels zo'n uitgebreid assortiment aan lapjes,
zo veel meer als toen de winkel net begon,


ruim anderhalf jaar geleden.


Er komen steeds meer kasten bij.


Soms zijn stoffen er zelfs maar een dag of twee,...


zoals deze hier boven van Sarah Kay.
Huppekee,
uitverkocht.
Jeetje wat ging dat snel!

Het assortiment in de winkel is ook heel uitgebreid,
dat komt omdat ik zelf van heel veel verschillende stoffen in een quilt houdt.
Zo doe ik dat ook bij het inkopen voor de winkel.

En al die mooie lapjes worden aangevuld met grappig speelgoed,
speelgoed waar je om kunt lachen,


de wereld is al zo serieus,
best wel fijn als je dat even niet hoeft te zijn,....


Zo was een kleine wandelmuis erg blij aan het begin van de week,
toen het zo enorm regende,
dat hij een overnachting had geboekt in de Supergoof Quiltwinkel.


Lekker droog, 
en man man wat een uitzicht.
;o)


In de etalage wonen bijna alle muisjes,
 zij zwaaien vrolijk naar een ieder die naar binnen koekeloert.


En de beertjes?
Die doen dat vanaf hun plank in de kast.

Wat zal ik eens gaan doen vandaan?
Ik heb eigenlijk geen idee.
Gewoon een beetje dingesen,
want dat is het leuke van een dagje vrij.

Fijn weekend lieve allemaal,
groetjes van Ingrid.










6 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Goedemorgen lieve Ingrid, ik snap dat die teckelina in jouw fijne stoel wil liggen, doen mijn 😺dames hier ook regelmatig.
Hier word het ook een dag om te dingesen. Een beetje van dit en een beetje van dat en vanavond BBQ bij mijn zoon. Fijne zondag samen met Hans en je teckelina's 😘
Groetjes
Bernadette

Floor zei

Jij gaat een dagje dingesen.... best bijzonder dat je daar tijd voor hebt.
De hele week druk in de winkel met lieve klanten die graag mooie lapjes willen kopen of een schattig beertje of muisje.
Dan heb je op je vrije dag toch een hoop in te halen dacht ik.
Maar zo fijn dat je dan gewoon kunt genieten van een dagje helemaal voor jezelf, je mooie quilt en de lieve teckelina's.
Veel plezier en een fijne zondag!
Lieve groetjes,
Floor

wapiti zei

Wat kun jij toch fijn en grappig vertellen! Een doodgewone dag wordt zomaar heel bijzonder!

Annelies zei

Heerlijk zo'n dag vrij. Geniet ervan !

Coby Breitner zei

Ja dan begin je met teckelina, om op te vreten toch dat kleine ding. Kan me zo goed voorstellen hoe je loopt te fantaseren in de winkel. Eigenlijk nog een beetje kind zijn, I love it!
Fijne werkweek, groetjes Coby

Rosemary B❤️ zei

Your blog always makes me happy.
I love the new fabrics.
thank you so much for sharing Karen Styles patterns. They are beautiful!!
Happy Week