dinsdag 17 december 2013

"Aangenaam, Meneer Frits is de naam"


Vanmiddag werd Meneer Frits als pakjespost gebracht.
Hij heeft zijn hele berenleven al Frits geheten, 
en dat houden we gewoon zo,
hebben we samen afgesproken.


Meneer Frits is een beer, 
wel of niet van respectabele leeftijd,
ik zou het niet weten.

Heb er helemaal geen verstand van,
 maar Meneer Frits lijkt wel oud.



Alleen zijn ogen,
die staan me een beetje te glazig.
Toch eens kijken of we dat kunnen op lossen.


Meneer Frits kwam ik op een datingsite voor beren tegen,
beter bekend onder de naam Marktplaats.
en,
 ik vond 'm echt iets hebben.

Onder ons geschreven,
vind ik Meneer Frits wel een beetje bloot,
zeker in dit frisse jaargetijde.
Maar eens zoeken in de la met breipatroontjes, 
daar zit vast wel iets geschikts tussen.
Hè Meneer Frits?

Fijne dinsdag allemaal,

30 opmerkingen:

Heleni zei

Volgens mij voelt meneer Frits zich al helemaal thuis bij je.
Zijn oogjes stralen anders wel, maar wiebeloogjes zijn misschien ook wel leuk voor hem. Idd zal een lekker vestje ofzo wel lekker voor hem zijn.
Ben benieuwd.

Rita zei

Leuk zo'n huisgenoot, maar inderdaad ik zou maar gauw wol, breipennen en patroon pakken en deze meneer een aardige outfit maken. Gr. Rita

Martine zei

OOh, marktplaats kan zo verleidelijk zijn.

Phyllis zei

Knappe vent, die Meneer Frits! Dat wordt gezellig met Kerst!

Berna zei

Ik zie meneer Frits al helemaal zitten met een engelse ruitjesbroek, trui en bolhoedje.

Ans zei

Oh Ingrid, ik ben al jaren op zoek naar een beer die een klein beetje op mijn eigen beer uit mijn jeugd jaren lijkt. Frits is anders van kleur maar ziet er wel net zo lief uit. Veel plezier ermee!

Quilting Moesje zei

Veel geluk en (brei) plezier met Frits :0))))

Groetjes,
Simone

Ageeth Dorsman zei

Meneer Frits is een knap ventje, hoor! Ik denk zeker, dat hij best aardig oud is en ook van Nederlandse kom-af misschien (heeft hij een labeltje?). Een leuke kabeltrui zou hem niet misstaan, maar zijn velletje ziet er nog prima uit. Mooie vondst op Marktplaats. Fijne feestdagen met meneer Frits gewenst, maar ik denk, dat hij het prima naar zijn zin zal hebben, zo tussen de quilts.
Groetjes van Ageeth

Floor zei

Misschien heeft meneer Frits een beetje staar aan zijn oogjes.
Dat is tegenwoordig prima op te lossen en ziet hij weer beter. Bijvoorbeeld waar hij nu is terechtgekomen.
Misschien willen de poesjes hem wel zolang warm houden?

vrouw Hommel zei

Meneer Frits had geen beter tweede huis kunnen krijgen!!

Else zei

Kzie het al Frits is helemaal BLIJ met jou als zijn nieuwe berenmoeder! Ga maar snel je breipennen opzoeken en wat warms voor het breien (lol) Knuffel Else

Lida zei

Welkom meneer Frits! Wat enig u te ontmoeten en wat hebt u een geweldig goed thuis gevonden! Heerlijke warme quilts waar u onder weg kunt kruipen zodat u niet in uw blote velletje zich hoeft te vertonen en gezellige mensen, maar pas wel op voor die grote lobbes op vier poten, die kunnen soms een beetje te aanhankelijk zijn, maar ach daar let de grote mevrouw vast wel op! Wil je haar de groeten doen en ook een aai voor die grote lobbes, groetjes
Lida

Marijke zei

Meneer Frits krijgt bij jou een berenleuk thuis!
Veel plezier met deze aanwinst!
groetjes van Marijke

Anoniem zei

Meneer Frits lijkt precies op mijn Josie en die is al ruim 60 jaar oud.
In de armen en benen zit ijzerdraad waardoor ze kunnen bewegen.En hij is opgevuld met houtwol. Bij Josie zit in het linkeroor een rond gaatje waar een label in heeft gezeten-geen idee welke.
Veel plezier met meneer Frits en ik zou eerst een poppendokter om raad vragen voordat ik er iets aan zou veranderen. Dit schijnt een vrij zeldzame beer te zijn.
groetjes,Truus uit Drenthe

Nicky zei

wat is hij mooi, Meneer Frits xxx

Marijke zei

Meneer Fritz is al heel oud denk ik .
Maar een beter plekje kan hij niet vinden wat zal hij in de watten worden gelegd .

Groetjes Marijke (Belgie)

Krista zei

Helaba! Die armen en benen kunnen draaien! Dat komt me bekend voor. Ben ik al zo sjjjtttt (oud?).

corrie zei

A wat een snoepie die frits ben benieuwd wat je voor hem gaat maken
Weer een fijn verhaaltje ook leuk je mooie krans weer te zien
Groetjes corrie

Supergoof zei

Hoi Truus, dat is heel erg leuk om te lezen, dankjewel voor de informatie! Ik heb al besloten om niets aan meneer Frits te veranderen, want ik vond hem meteen al zo lief,... ;-)

Rian zei

Nou meneer Frits, veel geluk bij Supergoof! Je bent op een liefdevol plekje terecht gekomen en wellicht lezen we nog eens iets over je.

Judith zei

Wat beergruwelijk voor meneer Frits, eindigen als pakketpost! Gelukkig is ie in een lekker huis terecht gekomen! Pfft...... In de post...tssss wees maar extra lief voor em!

Robin zei

The wreath is absolutely delightful. And I love your red basket quilt. It makes such a cozy and inviting Christmas corner.

jolanda zei

Hij heeft z'n hutkoffer meegenomen dus die gaat nooit meer bij je weg denk ik. :-))))
En ik zie dat je je krans ook weer hebt hangen... vind ik toch zó'n leuk idee! Heb je al die spulletjes eraan vastgebonden of vast gelijmd of zoiets? Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen. Vandaag kreeg ik bijvoorbeeld van een vriendin een mooie kerstbal gemaakt van stof en dat soort dingen zouden leuk op zo'n krans passen.... een krans met herinneringen wordt dat dan. ;-)

Willy zei

Die Frits heeft een fijn thuis gevonden en gelukkig nog voor de kerstdagen bezorgd. Zo in z'n blootje mag hij er ook best zijn hoor ;)

Nancy zei

I didn't translate your post so I don't know the topic but I wanted to say that I love your wreath. I want to hold it and look at every single detail of it. Thanks for sharing it!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Grappig maar ik heb een heel ander beeld bij meneer Frits. Ooit was het de hoogste baas bij Philips, en iedereen noemde hem meneer Frits!!!
Ook deze meneer Frits is heel oud geworden en werkte nog zowat door tot aan zijn dood. Een zeer respectabel mens die het op sociaal gebied heel goed voor had met zijn mensen.
Misschien lijkt jouw meneer Frits een beetje op hem?

groetjes
Wietske

Annelies zei

Wat een lieverd !

Wilma Kuin zei

Hallo Meneer Frits,..
Wat een heerlijke aanwinst!!
:o)

Wilma zei

Hallo meneer Frits, leuk kennis te maken. Ik ben Wilma en hoop u nog eens weer te zien.
Fijne dag!

Irena zei

wat een prachtige beer,ik wil ook zo een,veel liefs irena