donderdag 19 december 2013

"Christmas Cake van Oma Joy"


Inderdaad, goed gezien,
hij is er weer.
Wat bedoel je, Goof???

Nou,


de 'Christmas Cake' van Oma Joy natuurlijk.
Een traditie in onze familie.

Elk jaar weer,
 bakt mijn lieve Engelse schoonmoeder heel veel van deze Cakes voor familie & vrienden.
Een Kerst zonder 'Christmas Cake' van onze eigen Koekenbakker, 
dat is geen kerstfeest.

Zo op de foto oogt de Cake klein,
maar geloof me, dat is hij echt niet,...
het is een Cake van 'n flink formaat en ook zeer 'gewichtig',...


5,3 kilo weegt dit 'kleintje'.

Verdere wetenswaardigheden zijn,
 dat mijn schoonmoeder er dit jaar 10 heeft gebakken,
dat is iets minder dan andere jaren,...
voeg daar verder bij dat,
 mijn schoonmoeder zelf, zo'n 54 kilo weegt,
en,
 ze 89 jaar oud is.
Dat bakken van die 'Christmas Cakes' is ware sportschool voor haar.
Voor wie trouwens niet, Goof,...

Bijzonder hè?
Wij zijn zo blij met onze enige echte eigen Koekenbakker.


De 'Christmas Cake' blijft zeker goed tot ver in de zomer.
En dat komt goed uit,
want er wordt met Kerst zo lekker gekookt, 
dat er beslist niet veel van de Cake gegeten wordt.
Dat vind ik wel fijn, 
want Oma Joy's 'Christmas Cake' is een feestje om naar te kijken,
en staat zo gezellig in m'n servieskast.

Fijne donderdag allemaal,

41 opmerkingen:

Marianne Gooren zei

Oh geweldige traditie, Ingrid! Geniet er maar lekker van:)

Marianne Gooren zei

*lach* dat is me in al die jaren niet gelukt... hier als eerste een reactie plaatsen....

Supergoof zei

Gezellig dat je er bent!!!
En je was ook tweedes,...
;o)

Phyllis zei

De taart is geweldig! En dat is de Engelse schoonmama dus ook! Dat is geen geringe prestatie, sowieso al niet, laat staan op die leeftijd. En je kan er heel lang van genieten. Fijne dagen met z'n allen!

fleur zei

Ziet er geweldig uit...die cake....En OOK al dat mooie servies!( ben beetje jaloers!)
(Ik durf t bijna niet te vragen, maar; aangezien hij tot de zomer goed blijft; istiewelecht?
Of istievangips)
fijne dagen! groetjes Fleur

Jeanneke zei

The cake is one big joy, too!

Vlijtige Handjes zei

Heerlijk ♡ dst je zo kunt genieten van de kleine grote dingen. We gaan lekker daarmee verder in 2014.
Liefs Anita

GRANNY'S HOUSE zei

Ze zijn zalig, maar o zo machtig en niet des WW's ;-))

Groetjes
Ines

Joke zei

Dat is dubbelgenieten van zo'n lieve traditie.

frameless mind zei

Ik kan er als bakkersdochter ook wat van, maar dit is toch héél bijzonder.
Op die leeftijd nog zoiets presteren daar wil ik voor tekenen.Fijne kerstdagen en smakelijk!
Groetjes Liliane

AnitaS zei

Wat een mooie traditie. Ik hoop dat je schoonmoeder deze traditie nog lang in ere kan houden.

Sabine.v zei

Een kranige schoonmoeder heb jij zeg. Ik ben vol bewondering van haar bakkunsten. Is dat een cake die opgegeten wordt? Ben erg benieuwd (curieus) naar het recept.
Wel decoratief hoor! Zo een tradities heb ik hier niet. Maar misschien moet ik zelf ...
Prettige kerstdagen!

Ageeth Dorsman zei

Ik vind het een Olympische prestatie van je schoonmama, hoor, zoveel van deze gewichtge taarten maken! En zonde om aan te snijden, zo mooi ziet hij eruit (en vooral in combinatie met je servies, een plaatje om naar te kijken).
Groetjes van Ageeth

Floor zei

Wat een energieke schoonmoeder heb jij nog. Tien van die taarten bakken, ga er maar aanstaan.
Vind ik toch een gek idee dat die taart zo lang goed blijft...
Als je er aan gaat snijden moet hij toch wel direct op? Dan is hij open en droogt hij vast uit.
Heb zo'n taart nog nooit gegeten, dus geen idee hoe hij smaakt.
Eet smakelijk dan maar met de kerst!

Marijke zei

Meis geweldig zo'n taart met een lief verhaal!
groetjes van Marijke

Debra zei

What a wonderful tradition - and it looks delicious to eat! Merry Christmas!

Rian zei

o, wat een mooie cake en wat lekker dat je hem zolang kunt bewaren. En dan hoeft 'ie niet in een koeling ofzo? Wist ik niet.
Respect voor je oma hoor, knap hoor op die leeftijd.

Anoniem zei

Wat is dit leuk om eerst te ontdekken dat je schoonmoeder een Engelse is en dan de traditionele Christmas cake. Ja ik ben een Anglofiel. Als ik weer op de wereld mocht komen, dan graag in Engeland. Heerlijk. Echt genieten weer van je blog Ingrid. Groetjes Wilma

Ineke zei

Oh dat is een echte, geweldig zeg, dat je schoonmoeder van 89 jaar het zelf maakt! Eet smakelijk ervan.

Liefs, Ineke

katrien zei

Super !!! wat een heerlijke tradite,geniet ervan.

christine zei

ohh Ingrid en die cake,s zijn zo lekker! machtig ja dat wel maar lekker!!!!! geniet er maar van. en jouw servies kast ohhhhhh ik blijf hem eem plaatje vinden hoor die emma,s hmmmmmmmm

christine

Yvonne zei

Wat een geweldige prestaties, de cake ziet er prachtig uit en zal vast ook heerlijk smaken maar eerst nog even mooi pronken!

margaholla54 zei

Volgens mij is dit een grapje! je kunt een cake toch niet tot de zomer goed houden, of ben ik nou gek geworden, lol, is het een kunst cake voor de sier???

Jocelyn zei

Your cake is so cute!! Very festive and it looks delicious.

Rita zei

Wat een super cake, en wat lief om elk jaar zo eentje te mogen krijgen. Geniet er lekker van bij al het lekkers dat de komende dagen voorbij gaat komen. Gr. Rita

Anoniem zei

Woont je Schoonmama nog in Engeland en komt deze enorme cake (noem het gerust een taart) dan over de post of met een koeriersdienst naar je toe?? Wat ontzettend leuk. Ik heb gisteren zalm uit Schotland gekregen, vind ik al zo bijzonder. Weet je waarop ik jaloers ben: dat kleine versierkransje; enig voor mijn mini kerstwinkel.
Fijne feestdagen en een goed 2014.
Hartelijke groet, Rya Lucas

marion anderson zei

fijn dat je zo geniet van je engelse schoonmama, mijn schoonmama is nu 1 jaar terug overleden en waren we dus in england. Daar waren in de supermarkten s'morgens om 6 uur de christmas cake al op !!!! geniet er heerlijk van, i love your emme bridgewater collectie, liefs marion knufjs voor bregje

Unknown zei

Dag Ingrid,

Bedankt om me te gaan volgen.
Ik zit ondertussen ook bij jou want ik ben dol op quilts,
ik ga hier zeker nog veel grasduinen.

De schoonmamataart is gorgeous. Ziet er heerlijk uit. Staat daar ook mooi tussen het vrolijke servies.

Fijne feestdagen,
Brigitte

Anny zei

Oh, je kerstcake ziet er geweldig uit! Ik krijg dikwijls al in het najaar een kerstcake uit Engeland van een nichtje. Zo gauw er iemand langs komt wordt diegene overladen met kerstcakes voor iedereen in Holland en voor je het weet zit je auto afgeladen vol! Geniet er maar lekker van.

Annelein zei

Wat heerlijk zo'n engelse schoonmoeder. En heerlijk genieten van deze bijzondere kerstcake...
Fijne dagen en al het goede voor 2014

Guusje, zei

Wat een heerlijke christmascake. Geweldig dat ze dit nog doet en kan doen.

Our photos zei

Yummy is de Kerstcake!
Fijne Kerstdagen, RW & SK

Ria van Kasteel zei

Geweldig op die leeftijd, en dat je er lekker lang van kan genieten.

Ingrid voor jouw en je familie een hele fijne kerst en een creatief 2014 toegewenst door Ria ;0))

jolanda zei

89 en dan nog zo actief... geweldig!! Het klinkt alsof jij een hele lieve schoonmoeder hebt he?
En kun je die cake echt zó lang bewaren? Ik heb het nog nooit geproefd en ben nest wel benieuwd eigenlijk. Misschien moet ik maar eens internet afspeuren naar een goed recept... lijkt me leuk om zo'n traditie te starten.

Johanna Zweden zei

Vanuit Zweden wens ik je een hele fijne kerst en voor 2014 een heel gelukkig , gezondheid en liefdevol jaar toe
Groetjes Joke

Daniëlle zei

OHHHHH bijna zonde om eraan te knabbelen! Geweldig dat je schoonmoeder dat doet joh! Geniet van elkaar! Mooie dagen, liefs, Daniëlle

Sakae Yoshihara zei

Merry Christmas!
May the joy of Christmas fill your heart. :)

Régine zei

Hele fijne kerstdagen!!
Wat leuk om te lezen dat een Engelse Christmascake ook bij jou een traditie is. Bij mij staat hij ook klaar :-).
En een mooi, creatief 2014 toegewenst!

Hubertine zei

Wat een geweldige traditie!
Hele fijne feestdagen voor jou & je dierbaren en een gelukkig, gezond en
creatief nieuw jaar!

Willy zei

Ook bijna zonde om aan te beginnen, hij staat daar zo mooi met die vrolijke figuurtjes erop.
Fijne kerstdagen allemaal!

Anoniem zei

Heel nieuwsgierig wat er onder de sneeuwlaag van de cake zit ben ik eens gaan googelen. Fantastisch dat zo'n klein dame -tje presteert zoveel gewicht in cake klaarmaken schitterend . Zit die van haar ook vier uur in de oven zoals ik ergens las ? Nou dan is ze daar toch wel een tijdje mee bezig. Ik geloof graag dat je dit met trots toont en waarschijnlijk niet alles ineens wenst op te eten ...het vult waarschijnlijk ook wel behoorlijk met wat er zoal ingaat. Genieten maar ...
Groetjes
Gerd