maandag 18 juni 2018

"Maandag in een Quilt-Thuis"


Op maandagmorgen,
sjeest deze Goof door haar quilt-thuis.
Haalt het beddengoed af,
 stopt het in de wasmachine.
Loopt dan weer naar boven,
naar de zolder,
waar het echt een enorme zooi is.

Ons Mam zou zeggen,
het lijkt hier net een stilleven,
en daar bedoelde ze dan altijd mee,
zou je niet eens gaan opruimen???
NU.

Ja Mam,...
;o)

Goof trekt de rolgordijnen op,
geniet meteen van het uitzicht.
Zwaait naar het oude mannetje,
dat voor altijd op een rolgordijn woont,
aan de overkant,
op de bovenste verdieping van het museum.


Hij gluurt bij mij de zolderkamer in,
en zal wel denken,...
tjongejonge,...
wat een troep,...

Maar het klopt,
 er moet hier nodig wat gebeuren.
De strijkplank hangt helemaal vol.
Niet met strijk,...


Nee.
Met mooie lapjes die vorige week met de post kwamen.
Ze zijn zo schattig.
Was een geweldige actie bij Wendy.
Deze Goof dacht,
ik hang ze over de strijkplank dan kan ik ze goed zien,...
nee,
niet om te strijken,
dat weet je toch.
;o)

Maar dat is toch geen troep???
Nee.
:o)

Maar dit,
hier onder,
dat lijkt wel een zootje,...


Op de grote tafel liggen stapels met lapjes.
Lapjes voor de Margootje BOM.
En die mogen nu netjes opgeruimd worden.

Deze week zijn er drukke dagen,
met quilters bij Goof op Zolder,
en dan is wat ruimte aan tafel wel fijn, Ingrid.
Ja Mam,...
;o)

Al die lapjes worden netjes opgeborgen.
Goof had zichzelf een deadline gesteld.
Alle 36 Margootjeblokken moesten op maandag AF zijn.
En dat is gelukt.

Gisteravond,
werd de laatste hand gelegd aan het laatste blok.

En weet je wat dan zo moeilijk is?
Ik heb zoveel foto's gemaakt.
ben zo blij met de blokjes,
maar kan het nog niet laten zien,
want dan is het geen verrassing meer,...
Hè,..
wat JAMMER.

Ingrid??
Ja Mam,...
Ik ga al verder,...
;o)

Weet je nog dat schattige keukentje bij Goof op Zolder?


Met al die handige keukenlades?
Nou,
die gebruik ik voor m'n lapjes,...


En,
inderdaad die puilen uit.
Maar her en der zijn er op zolder,
ook andere opbergplekjes voor dierbare lapjes.


En dan valt mijn blik op m'n mandjesgordijn.
Ja,
dat zwarte lapjes met die spikkeltjes en roosjes,
die heb ik ook gebruikt in de Margootje bom.
Zo gaat dat in een quilt-thuis.

Ik ga weer verder,
maar niet voordat ik iedereen bedank,
 die zo lief reageerde op Instagram,
toen ik het gisteren,
 even niet meer zag zitten,
en riep,
IK DENK DAT IK STOP MET BLOGGEN.

Zo lief wat jullie schreven en mailden.
Over dat je alle verhaaltjes leest,
en er zo van geniet,
en dat ook de quiltwinkels het leuk zouden vinden als Goof weer op tournee zou gaan.


Dankjulliewel.
Soms heb je dat gewoon nodig,
als blogger die flessenpost de wijde wereld instuurt.
Gewoon iets liefs.
Ik ga er over nadenken,
en alles een beetje laten bezinken.
XX

Ingrid??
Ja Mam,...
Ik ga al verder,...
;o)

Fijne maandag allemaal,
en,

24 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Dat is toch geen rommel op zolder maar zoals ik hier een spreuk heb hangen in huis:
Creatieve mensen hebben geen rommel
Maar hebben overal ideeën liggen.

Dus dat zijn allemaal ideeen voor misschien een nieuw project 😁😁

Je hebt weer een lief verhaaltje geschreven en ik ben blij dat ik lees dat je zoveel lieve reacties op je bericht van gisteren hebt gekregen. Je laat je toch niet gek maken door 1 negatief bericht van iemand die niet snapt wat jouw verhaaltjes voor sommigen betekenen

Lieve groetjes
Bernadette

marion anderson zei

lief hoor dat je mama je nog zo helpt he? je doet het goed hoor en ik zou je blogjes niet willen missen. knap gedaan, 36 blokken verzonnen , ontworpen, laten drukken en er een bom van gemaakt en succesvol verkocht…..man man wat ben ik trots op jouw, en je man en gootje niet te vergeten. Veel plezier op zolder deze week en succes met de gootjes quilt.....trots op je, veel liefs xxx

Annelies zei

Dat valt toch wel mee met de lapjes ?
Veel plezier met opruimen.

Lida zei

Ik vind dat opruimen inspireert, je ziet weer alles wat je hebt en dan tuimelen de ideeën door je hoofd, even snel opschrijven en doorgaan met opruimen is dan het devies want als je gaat zitten dan is het foute boel en wordt er echt niet verder opgeruimd en als je dan een lading ladies op bezoek krijgt, geen goed idee! LOL! Geniet er maar van het is een grote schat! Groetjes
Lida

Mrs. Sutherland zei

Wat zal dat een dubbel gevoel geven, zo'n laatste blok van de 36. Opluchting natuurlijk dat de klus geklaard is, maar misschien ook een stukje amputatie, zoals na het lezen van een geweldig boek, waarvan je niet wilt dat het ophoudt.
Laat je niet van de wijs brengen door een enkeling, maar kijk naar al die mensen die je plezier laat beleven door middel van je blog, je verhaaltjes, je bom, je sessies op zolder. Zet het op een weegschaal, en de kant van de waardering wint het toch heel dik!
Ben benieuwd waar je nu weer op gaat broeden!
Zwaai van Mar

Elza zei

Veel plezier met al die mooie lapjes. Beslist geen rommel. Het ziet er heel gezellig uit.

Heleni zei

Ik begrijp dat er door iemand weer een niet leuke opmerking gemaakt is? Eentje...? Tegen al die leuke lieve opmerkingen...? Geen schijn van kans...toch Ingrid?
Kijk nou wat een gezellig verhaal weer vandaag, daar kan iedereen alleen maar van genieten en die enkeling kan de pot op...!!!
Hele fijne rommeldag op je fijne zolder��

marion zei

heerlijk lezen...zo op de maandagmorgen

Else zei

Meis geniet van je lapjes en zolang jij en je lief er geen last van hebben heerlijk DOEN. Wijze raad van mijn vader, doe waar jij je goed bij voelt!! Ik krabbel hier niet vaak iets neer maar nu moest ik ff. Please blijf Goof, gooi je haar los en doe een dansje XX zwaaizwaai

Quilting Moesje zei

Ik lees het allemaal net pas *U*
( instagram heeft jongste DS voor mij aangemaakt ( zonder dat ik erom vroeg hihi...maar heb nog niet een plaatje zelf geplaatst (o)
Maar ik geniet ook zeker nog steeds van je verhaaltjes en lapjes en ....alles :o))
Ik wens je veel lapjes, blog, workshop, etc, etc plezier ...
( gek he ...dat ik nog nooit een eh workshop bij jou heb gedaan ....zou zeker errug gezellig zijn bij jou op zolder denk ik ... Mijn Sylvia's SBS zou dat ook zeker wel leuk vinden ...
nog steeds groot bewonderaarster van de jouwe (o)

Liefs,
Simone

Tilly zei

Wat een heerlijke rommel,en je bent alleen maar bezig met het juiste lapje te zoeken.
Veel plezier met de bom. En misscien weer op tournee?ook heel leuk.
Groetjes Tilly

Marja zei

OOoooh wat fijn dat je verder gaat met bloggen! IG is best leuk voor een foto of wat, maar er gaat toch niets boven een echt Goofs-verhaaltje in Blogland.



Groet,

Anoniem zei

Ja, nee, niet stoppen. Er zijn mensen die niet op IG of FB zitten, maar gewoon meelezen op je blog. En die enkeling die negatief reageert als spam aanklikken dan kunnen ze als het goed is niet meer reageren. Laten we toch eens vriendelijk blijven, stelletje ........ (vul maar in).
Wat een heerlijke en knusse zolder heb je toch. Het is evht een snoepwinkeltje zo.

Marguerite zei

Rommel? Waar?
Ik zie het niet...
Het is gewoon gezellig...

Floor zei

Je hebt een heerlijk troep op zolder Ingrid! Daar kan ik van genieten hoor.
Maar als er mensen komen, moet het natuurlijk wel even opgeruimd, daar heeft je moedertje in de hemel gelijk in.
Heb geen Instagram, dus wist niet wat jij dacht....
Maar.... hou alsjeblieft niet op met bloggen, want jij bent echt met ster mijn lievelingsblogger!
Altijd laat je leuke dingen zien, je schrijft zo leuk en bent altijd positief.
En daarbij maak je zulke mooie en leuke dingen, en die moeten we toch allemaal kunnen zien?
Niks geen problemen, alles gaat op zijn Goofs.
Dus ik hoop nog jaren van je te kunnen genieten.
Liefs,
Floor

corrie zei

Ach ach lieve Ingrid jou verhaaltjes zijn heerlijk om te lezen
Kan niet begrijpen dat mensen zo lelijk kunnen reageren
Ook dit was weer een feestje om te lezen en wat een heerlijk gezicht die lapjes la heerlijk om door heen te snuffelen 😊
En rommel waar ik heb niks gezien hoor 😂😂😂fijne maandag liefs van mij

Frea zei

Hoe zo rommel. Al die lapjes om je heen geven inspiratie. Iets geordend, zoals je keukenlade is fijn, maar stapeltjes op je tafel is ook ok.
Gewoon lekker doorgaan. Wij hebben de lapjes om ons heen nodig.
Ik ben benieuwd naar je foto’s. Ik blijf je volgen.
Groetjes Frea.

Grietje vanKempen zei

De schrik slaat me om het hart......stoppen met bloggen?
Natuurlijk zou ik je beslissing respecteren, maar laat het niet waar zijn.
Ik zit niet op IG en FB, dus ik zou niks meer van jou, Gootje en de mooie dingen die je maakt zien.
Please..................

wilma oud zei

Ik zit hier met een grote smile te genieten van je blog. Weer een gezellige lange. Proficiat dat je jouw dead line hebt behaald. Ik heb nu al heel veel stofjes verzameld bij de Margootjes BOM. Dit wil zeggen dat het niet lang meer zal duren voordat ik er ook aan begin. Hele lieve stofjes zijn het.
Ja, ik begrijp dat de mensen roepen of je weer workshops in het land wilt gaan geven, maar blijf bij jezelf. Kijk vooral wat jijzelf voelt en ook hoe de thuis situatie is. Je hebt zo'n heerlijke zolder en Anne en ik hebben al besloten dat we nog een verwen dag bij jou op zolder willen. Maar daar ga je later nog over horen. Nog een fijne maandag avond. Lieve groet Wilma

OmaSannie zei

Hoi lieverd,helaas gistetwn niet gelezen het is geweldig wat je doet, wat je blogt enz. Enz.Hou van jouw patronen, van jouw werk, van jouw zolder, van jouw gootje, van jou! Xxx mij

BezigeBijMirjam zei

Mijn moeder zei altijd dat droge rommel niet zo erg was. Dat was ook zo weer opgeruimd. Even een dipje? Daar heeft iedereen toch wel eens last van Ingrid? Ik vind het leuk om jouw verhaaltjes te lezen en geniet altijd weer van de foto's van jullie quilthuis. Fijne dag!🤗

Annemieke zei

Top verhaaltje! Ik geniet er weer van (soms lees ik het niet een maar 2 of 3 keer;)
Gezellig inclusief 'rommel'!!!!
Groetjes
Annemieke

Brouwertjes quilts en meer zei

Rommel? Moet je soms bij mij thuis kijken en niet stoppen met bloggen hoor, ik zit je verhaaltje nu net lekker te lezen op vakantie in de Provence. Veel plezier verder met de Margootjesquilt

marijna zei

Heerlijke rommel toch? Grappig hoe je met zoiets je moeder hoort spreken! Maar ja, ook gezellige rommel moet af en toe opgeruimd worden! Gezellige dag......