zondag 24 juni 2018

"Om te Zoenen"


En dan?
Dan zit het eerste seizoen "Bij Goof op Zolder" er op.
Het is een bijzondere tijd geweest,
daar hoog in de lucht,
onder het dak van 'n huis midden in het centrum van een oude Hanzestad.

Er zijn veel quilters binnen komen 'vallen'.
Allemaal waren ze zo benieuwd,
wilden heel graag 't Goofse sfeertje proeven,
er midden in zitten.
Om zich heen kijken,
al die quilts zien,
die ze altijd al op dit blog voorbij zagen komen.

Ze hebben er vaak heel wat kilometers voor gereisd.
Alleen of met vriendinnetjes.
Op 1 dag heen en terug,
 of met overnachtingen in een B&B.
Soms ook gewoon op de fiets,
omdat ze lekker dicht bij woonden.

En altijd weer,
gingen ze vol quiltenergie naar huis.
Want die Broderie Perse Voorproefjes,
zijn in het echt nog mooier dan op de foto's,...


Eén keer,
wooh toen met die storm,
dat het 'alert' de hele tijd af ging op de mobieltjes.
En eigenlijk iedereen thuis had moeten blijven.
Deze quilters deden dat niet.
Die gingen op pad met een missie.

Of toen de Instagramvriendinnetjes mekaar voor het eerst in 'real-life' ontmoette,..
Of toen,
tot ieders verbazing,
iedereen aan die grote tafel bleek te bloggen,
en ze fan waren van mekaars blog,...

Ik kan er hele verhalen over schrijven.
maar weet je,
dat doe ik niet zo vaak,
net zoals het maken van foto's,
ook dat niet.

Op de één of andere manier voelt het heel privé daar in dat quiltcoconnetje hoog in de lucht.

Waar je kunt horen aan het gejuich en geklap,
 wanneer er beneden, 
alweer, 
een bruidspaar op het bordes van het eeuwenoude stadhuis staat,...

Of waar de muziek van de langs marcherende fanfare zo goed te horen is,
dat Quilt Juffie Goof toch wat harder moet gaan praten,....


Waar Mijn Lief de heerlijkste lunches naar boven bracht,
stapels rijk gevulde broodjes,
altijd veel te veel,
maar ja, zo doet hij dat nou.
Hij houdt van verwennen.
XX

Waar Gootje genoot van alle aandacht,
en zich bijna altijd,...
heel netjes gedroeg,...
;o)

En wat nu?


Nou,
deze Goof gaat de laatste 2 patroondelen schrijven van de Margootje BOM,
dan kunnen die naar de drukker.
Alle 36 blokken zijn gemaakt en hangen op de zolder.
Het is zo'n gaaf gezicht.
De laatste 6 die zien jullie nog niet,
want die zijn geheim.
Die komen in juli en in augustus vanzelf voorbij.

Ik ga al die blokken,
die al doorgequilt zijn,
aan mekaar zetten.
Ik ben zo benieuwd.


Zo hier en daar heb ik vernomen dat er liefhebbers zijn om deze BOM ook te maken.
Dat snap ik,
want het is zo'n bijzonder uniek ontwerp,
met ook nog alle verhaaltjes erbij,..
Dus,...
Dat kan.
Ik wil graag de Margootje BOM opnieuw laten drukken,
voor nieuwe deelnemers.

Als je eraan wilt beginnen,
meld je dan even,
via de mail,
ssupergoof@hotmail.com
dan kom je op de Margootje-lijst.

In het nieuwe seizoen,
gaan we ook weer verder met 'Goof op Zolder'.

Goofs hoofd loopt over van de plannetjes,
en die komen hier vanzelf een keertje voorbij.

Zoals een Lieverd mij schreef,
blijf op deze manier door gaan,
want het is zo uniek,
en het zijn uurtjes om te zoenen daar bij jou.


En,
of ik dit altijd al heb willen leren,
zoals m'n Pickwick Groene Thee aan me vraagt,
dat weet ik niet.
Het is op m'n pad gekomen.
Moet er hard voor werken.
Moet knokken voor m'n patronen,
en vaak loopt m'n hoofd over.
Maar als dan iemand schrijft,...

"de kleinkinderen genieten zo van de verhaaltjes,
van de Margootjepost en ook nog steeds van Foep,...'
Dan smelt ik,
en ben ik zo gelukkig.

Fijne avond lieve allemaal,
en,

14 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Je bent zelf om te zoenen. Door alle liefde die je uitstraalt voor je quilts, maar zeer zeker ook voor je medequiltsters.
Je verhaaltjes zijn ook om te zoenen en wat heb ik genoten van de uurtjes op je zolder.
Hopelijk komt er weer iets leuks voorbij zodat ik nog eens van je zolder kan komen genieten.
Groetjes
Bernadette

Marjolein den Boer zei

Grote zoen!!! Heerlijk om te lezen hoe het verloopt op zolder, en zo'n quiltcoconnetje - vind ik het allerfijnste van onze hobby!

Joanne zei

Hi Ingrid!

Looking forward to the coming season!

hugs and take care,
Joanne

christine zei

Genieten ingrid dat is waar je het voor doet. Je droom komt uit nou ja bijna dan een quiltstore is toch een hartewensdroom . Hier net zo .
Ooit kom ik ook eens bij he kijken ..

BezigeBijMirjam zei

Al weer een jaar voorbij?!?!?! Annie en ik trotseerden ook de storm. Wat was het heerlijk, daar bij jou op zolder. Ik ben benieuwd naar jou nieuwe ideeën. 🤗

corrie zei

O lieve Ingrid wat zal ik hier op zeggen
Wat iedereen al gezegd heeft je bent een echte schat een heerlijk mens met een warm hart
En jou quilts en lieve verhaaltjes doen iedereen zo goed
En je patronen zijn heel bijzonder de verhaaltjes er bij ja zijn voor jong en oud zo'n feestje om te lezen ik mijn kinderen en kleinkids kunnen er geen genoeg van krijgen
Ze volgen de blokken van margootje ook nauwlettend houden precies bij hoe ver ik nu ben
Dankjewel voor al dat moois en al het werk dat je er hebt ingestoken
En lieve Ingrid hoop het volgende seizoen de reis naar jou te maken en je gezellige goof op zolder en natuurlijk margootje
Liefs van mij x

Unknown zei

Hi Ingrid, een paar jaar geleden toen je nog in Blokzijl (?) woonde en je de trap niet meer op of af kon door je pijnlijke knieën, vroeg je jezelf af wat je in hemelsnaam ging doen. Van allerlei kanten kwam men aan met ideeën en kijk nu eens! Een stralend miepje dat les geeft en dat al een jaar lang! Dat had je toen misschien wel voor ogen maar doen is natuurlijk een ander verhaal. Fantastisch hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. Nou ja krijgen, je werkt er knap hard voor. Heel en heel veel succes voor het volgend jaar. Als ik klaar ben met mijn Friends of Baltimore, een heidense applicatieklus, ga ik over Gootje nadenken. Tegen die tijd hoor je weer wat van mij. Groet, Auckje

OmaSannie zei

Foep Margootje Hartjes Sterretjes, het maakt niet uit, het komt van jou, het is bij jou, iedereen is er flieft op en dat komt door jou! Goed gedaan lieverd, zo trots op jou! Liefs mijxxx

Lianne van der Lint zei

Heerlijk voor je! Dik verdiend!!!!!

Annelies zei

Een mooi afsluitend eerste seizoen bericht. Geniet van alles, dat is het belangrijkste !

Rita zei

Heerlijk, het jaar is om en het is een enorm succes. Gewoon je hart volgen en dingen doen die bij je passen. Daar word jij blij van en je hebt zoveel lieve quiltsters om je heen die het super vinden bij jou op zolder. Nu even rust en straks opgeladen weer leuke dingen doen.

marion anderson zei

Zooo trots op je, jij bent degene die afgelopen jaar hard heeft gewerkt om al die quiltfans een mooie herinnering te geven bij jouw op zolder. Er zijn heel veel quilters die zullen vertellen van ; weet je nog toen waren wij bij goof op zolder......je eerste mooie jaar zit erop....op naar de volgende mooie jaren.....ik heb er zin in....liefs aan manlief en gootje,, enne je doet het keigoed...liefs xxx

Floor zei

Wat is er nou fijner dan gelukkig worden van wat je doet en van de mensen die van je houden?
Ook natuurlijk van de mensen die je leuke patronen maken of zo genieten van je blog, zoals ik doe.
Ga zo door zou ik zeggen, en blijf gelukkig!

Guusje, zei

Ik geniet ook altijd van alles wat je maakt en meemaakt. Alles straalt veel liefde uit en wie weet als ik weer goed kan zitten kom ik een keertje bij je het lijkt me een feest om dat een keer te doen.