dinsdag 21 augustus 2018

"Het Spektakelstuk"


JIPPIE.
Eindelijk is het zo ver,...
Het allerallerallerlaatste deel van de Margootje Quilt,
"Plaatjes & Praatjes van Margootje",
is vandaag op de post gegaan naar de deelnemers,
in binnen en buitenland.

Eindelijk kan ik jullie wat laten zien.
Nu enigszins schoorvoetend,
naar aanleiding van mijn vorige verhaaltje,
dat snap je wel.
Maar,
ik laat me door al dat gedoe,
niet de glans van deze geweldige quilt afhalen.

De quilt helemaal geïnspireerd op mijn eigen zwarte teckeltje.

Een teckeltje dat zo ontzettend lief is,
dat nog nooit heeft gegromd.
naar niemand.

Een onverschrokken teckeltje.
Ze laat zich niet klein krijgen,
maar gaat door het leven op een hele vrolijke lieve manier.
Zij geeft iedereen positieve energie.

Een teckeltje,
dat jullie meestal zien zitten, 
of liggen op de foto.
Dat zeer slaperig lijkt.
Maar dat is ze in het echte leven helemaal niet.

Zij is mijn grote inspiratiebron voor de teckeltjesquilt.
Menigeen vond het best wel raar dat de Margootje in de quilt roze is.
Maar,
dat heeft echt wel enkele redenen gehad.

Ik wilde dat het een heel vrolijk en gek prentenboek-teckeltje zou zijn.
Een teckeltje waar ik lekker mee kon variëren wat lapjes betreft.
Gewoon een raar teckeltje.

En ik wilde ook dat het met geen ander bekend teckeltje vergeleken zou worden. 
Want er zijn best wel veel beroemde teckels,...
Je hebt het teckeltje van Jan Jans en de kinderen.
Je hebt ook het teckeltje van Jip en Janneke.

Ik wilde mijn eigen originele teckeltje tekenen,
en mijn Gootje die zo zwart is als een dropveter,
is ook een echte meisjesteckel.
Dus,
ROZE.

Zo,
dat weten jullie ook weer.
;o)

Gootje, zoals Margootje genoemd wordt,
is altijd bij me in de buurt.
En,
 omdat je bij mij meestal foto's ziet van quilts.
En,
omdat ze weet dat als ik daar mee bezig ben,
dat ook wel een tijdje kan duren,
legt ze zich daar letterlijk bij neer,...
Slapend,...
;o)

Bij blok 34 hierboven,
is Margootje aan het zwemmen met alle Eendjes,...


Bij blok 35,
wacht ze op iemand,...
Wie zou dat nou toch zijn?


Het is trouwens heel erg moeilijk,
om een keuze te maken uit de honderden foto's die deze Goof,
altijd maakt tijdens het quiltwerk,...
Maar ik doe een poging,...

Veel foto's kon ik jullie niet laten zien,
omdat ik dan zou verklappen wat nog moest komen,...


Zoals deze bijvoorbeeld,...


toen de hele zolder vol hing met waslijntjes,
met daaraan de Margootje blokken.
Het was zo'n vrolijk gezicht.
Ze zijn nu weg.
Dat mis ik wel,...
;o)


Of hier,
 in de woonkamer,
toen de Dronkemanspadquilt,
als designwall werd gebruikt.


Om te kijken of de blokken,
zo allemaal leuk op hun eigen plekje zaten,...

Of hier onder,
toen de blokken allemaal,
voor eeuwig,
aan mekaar vast zaten,
en ik aan het prakkiseren was over de rand.


Hoe groot de quilt geworden is?

Echt heel groot.
Je kunt er makkelijk met veel kinderen onder zitten.
Het is een familie quilt geworden,
tweepersoonsformaat.

Best wel groot voor een teckelina alleen.


Zou wel heel leuk zijn,
met nog 10 teckels erbij,...
....

Maar zo zie je nog niet veel van de quilt.

Weet je wat?
Als je hem helemaal wilt zien,
dan kom je gewoon een keertje bij Goof op Zolder,
voor een gezellige workshop,
of een Verwendag.


Er zal de komende weken vast wel iets voorbij komen op dit blog.
Een agenda of zo.
;o)

Maar voor nu,
sluit ik af met het 36e blok.


DAG MARGOOTJE & GOOF.
Veel plezier op het feest.
:o)

Wil je mee doen met de herhaling van de Margootje bom?
Kijk dan even HIER(klik)

Fijne avond allemaal,
en,


16 opmerkingen:

corrie zei

Ook ook Ingrid hij is prachtig en de laatste blokken wat zijn ze weer super
Kan niet wachten dat mijn eigen margootje ook af is
Zie het al helemaal voor mij om met mijn 7 kleinkids onder margootje te liggen en al die grappige verhaaltjes voorgelezen zie het al helemaal voor me
Lieve Ingrid bedankt voor al dit moois
Veel liefs en een knuff voor jou en natuurlijk margootje

Trijnie zei

De margootje quilt is echt schitterend. Wat een werk om dit te bedenken maar ook om te maken.Ik heb er echt bewondering voor en ik ben er ook helemaal verliefd op maar ik weet ook dat ik nooit de moed en het geduld zal hebben om 36 delen te maken. Is het misschien een idee om een aantal patronen los te kunnen kopen? Ooit?

Kim with a K zei

Soooooo cute!

I can't wait to have all these sweet blocks!
I asked for these as my 55th birthday present from my husband. The waiting!
The last block is so great as my husband has a little red racecar!
So excited!
I can't wait to see what you're up to next!

Frea zei

Supergoof wat heb je een super leuke quilt ontworpen en gemaakt. Een echte kinderquilt, waarbij ze zelf de verhaaltjes kunnen verzinnen.
Ik ga hem nu niet maken, maar wie weet ooit, als ik in de fase kleinkinderen kom.......

Grietje vanKempen zei

Jij schrijft over Margootje:
"Een onverschrokken teckeltje....ze laat zich niet klein krijgen".
En daar wordt ik zó blij van, want dit ben jíj!! Dit gaat over jóu!
Good for you Ingrid......go for it girl!
♡♡♡

Anny zei

Gootje is gewoon uniek! Een echte roze tekkel wie heeft ie nou! Er zijn hier twee hondje jaloers! Ze zien bijna groen. Oh, dat is een idee...
Groene Liz en Puck. Of toch maar niet?

christine zei

Super leuk geworden .. een eigen ontwerp énig..🤗🤗

Quilting Moesje zei

Zooo lief en mooi
En stoer en ...
:0))
Zou graag hoor...eens....

Bernadette van gils zei

Oh wat zijn ze weer leuk die laatste blokken. En die foto van Margootje bij de hele quilt. Ik zie haar bijna denken: gaat dit allemaal over mij? 😍
Geniet lekker samen van alle lieve reacties en ik kijk uit naar de nieuwe agenda want een verwendag is altijd leuk.
Groetjes
Bernadette

Evelyne zei

Wat een echte SUPERGOOFSE quilt is het geworden .Uniek in zijn soort!
Dank je wel Ingrid voor al je inspanning voor deze super leuke quilt!

Lieve groetjes,
Eef

Marja zei

Gefeliciteerd met dit 'masterpiece' wat een finale van een prachtig Gootje-avontuur!

Groet

Joanne zei

Wat mooi! 36! op naar de volgende leuk ideeen om te betoveren tot quilt!
Veel steun en lieve mensen staan om je heen.

Looking forward to the new agenda!

groetjes,
Joanne

Unknown zei

Hier wordt je toch sprakeloos van!!! Soooo mooiiii....Ingrid, hij is superdesuper geworden. P.R.A.C.H.T.I.G!
Je blijft kijken, ziet steeds nieuwe details. GeteGefelicitmet dit kunstwerk.

Guusje, zei

Wat is het een leuke gezellige en lieve quilt geworden. Ik word er nog steeds erg blij van en denk nog eventjes na of ik meedoe gewoon voor mezelf of voor de kinderafdeling in het ziekenhuis ofzo.

Floor zei

Hahaha! Voelde Gootje zich aangesproken dat ik altijd schrijf dat ze alsmaar ligt te slapen???
Of misschien jij wel?
Natuurlijk weet ik dat Margootje ook lekker kan lopen en rennen, maar ik plaag graag, dus schrijf ik dat ze altijd maar ligt te slapen. Hondjes slapen nu eenmaal allemaal veel als de baas rustig zit te naaien of lezen.
De roze Gootje is superlief, de quilt is superleuk en je hebt het supermooi ontworpen Ingrid!

Annemieke zei

Heel gaaf geworden!!! Grappig die plaatjes. Het lijkt mij echt t meest lastig om zulke leuke tafereeltjes te bedenken. Gefeliciteerd met dit super werk!!! Hoop ooit nog eens te komen kijken.
Groetjes
Annemieke