zondag 30 juni 2019

"Tussen de grassprietjes"


De Japies,
daar gaat dit verhaaltje over,...

De Japies,
een blauwe schapenwolkjeskudde,
die met z'n allen rond wandelen in gezellige bloemrijke weiden,
die niet afgezet zijn door hekjes sashings,....


Alle Japies zijn lekker wollig geworden
met hun opgevulde lijfjes,
waarover ik in een eerder verhaaltje vertelde.


Ze zijn heel aaibaar,
iedereen moet/mag er even over heen aaien,...
Heel grappig,...


Toen de Japies klaar waren,
was er natuurlijk het volgende punt.
Wat ga ik doen?


Een tussenvulling?

Dat vond ik ,
door al die gevulde schapenwolkjes,
 een beetje teveel van het goede,


Ik had nog een heel mooi stofje liggen,
waar grappige bobbeltjes in zitten,
dat zou een mooi achterkantje zijn.
Heel belangrijk,
het schijnt niet door naar de voorkant.


En toen?

Dat is eigenlijk geen vraag meer,
want dat heb je al op de foto's hier boven gezien,
toen ben ik knoopjes gaan zetten.


Gewoon op z'n Goofs,....
En het werden allemaal hele grappige grassprietjes.

Het werkte erg fijn,


zo zonder tussenvulling,...
het was eigenlijk een fluitje van een cent,...

En de Japies?
Die keken me allemaal zo grappig aan,
met die eigenwijze snoetjes,...


De laatste dromerige Japie.

Goed anderhalve week later,
 was daar het moment,
dat op zondagmorgen 30 juni,
alle grassprietjes geknoopt waren.
En nu?

Gewoonweg even genieten.


De Japies hangen met z'n allen over de woonkamerdeur.
Het zal wel wennen zijn,
dat ze klaar zijn.
De Japies waren het afgelopen jaar,
voor mij,
het quiltwerkje tussendoor,
dat je met het verstand op nul,
elke keer weer op kunt pakken.

Ze zijn natuurlijk nog niet klaar,
het biesje mag nog,...
GELUKKIG.
;o)



Fijne zondag lieve allemaal,
en,


6 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Oh wat zien ze er lief uit jouw Japies. Zal even wennen zijn dat ze af zijn maar biesje mag nog.
Geniet van je Japies en f8jne zondag šŸ˜˜
Groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Leuk om te zien ,ooit een quilt geknoopt en gebruikte daar toen oude katoenen knoopjes voor erg makkelijk om te doen.

Groetjes Femke.

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Wat zijn ze toch schattig, die Japies. Ik zie me niet die hele quilt maken, maar misschien op een gegeven moment een kussentje. Leuk voor op de kamer van mijn kleinkinderen.

wilma oud zei

Je hebt er echt iets leuks van gemaakt, door ze te vullen en de knoopmethode. Nog een fijne dag. Groetjes Wilma

Anny zei

Wat zijn ze toch leuk!En een echte supergoof.

Anoniem zei

de inspiratie die jij doorgeeft aan de quilters , ook aan de 'nieuwe ' quiltsters is toch ongeƫvenaard , nu de schaapjes , en het is een verbinding om heerlijk te handwerken , op welke manier dan ook ..... heel stimulerend , om dit fijne werk te doen !
en hopelijk zit de bies er ook snel aan !
Heel veel quiltgroetjes van Margot