zaterdag 13 maart 2021

Het Poppenhuis

 


Op zaterdagmiddag ging ik het Maileg poppenhuis in mekaar zetten.
Iets volgens een gebruiksaanwijzing in mekaar schroeven,
een kast,
een tafel,
een krukje
 was in het verleden niet iets wat ik een eitje vond,...


Deze Goof houdt meestal schroefjes teveel of te weinig over,
en heeft bij voorbaat al weinig geduld.



Maar nu liet ik me niet gek maken door mezelf,...
en dat hielp warempel deze keer.

Heb eerst zorgvuldig gekeken of alles klopte wat er in de koffer zat.
En dat was zo.
Gelukkig.
:o)


En toen,
volgens de gebruiksaanwijzing op de binnenkant van de koffer
stap voor stap,


alles netjes in mekaar geschroeft.
Een schroevendraaier is het enig wat je nodig hebt.


Ondertussen stonden er neusjes gedrukt tegen de winkelramen.
En gingen er duimen omhoog van toeschouwers.
wat zal het toch fijn zijn als alles weer een beetje normaler is,...
en je 'gewoon' een winkel binnen mag lopen zonder afspraak.



Het poppenhuis staat nu in 't Lappendekenwinkeltje,
en ik ben er als een kind zo blij mee.
De komende tijd wordt het ingericht met de spulletjes van Maileg.


En,
waarschijnlijk komen er ook quiltjes in.



Het in mekaar zetten was echt een eitje.



Fijn weekend lieve allemaal,


groetjes van Goof & Gootje,

pssst,... over 2 weken is Olijfje ons ruwharige dwerg/kaninchen teckel puppie er ook.


JIPPIE,
nu kan het aftellen echt beginnen.

9 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Wat een geweldig leuk poppenhuis en gelukkig geen schroefjes over hihi.
Margootje ligt er warmpjes bij in afwachting van haar kleine zusje.
Die 2 weekjes zijn zo voorbij hoor. Maar wel spannend hoe ze het samen doen.
Fijn weekend en groetjes
Bernadette

Floor zei

Ik word steeds verliefderder op Olijfje.... zucht wat een koppie, wat een hoog knuffelgehalte heeft ze.
Margootje is ook een schat hoor, ze heeft zelfs een prachtig honden-quilt-kussen. Welke andere hond heeft zoiets?
En het poppenhuis is beeldig. Knap dat het je gelukt is, en het wordt straks superleuk met de muisjes en zelfs quiltjes.

Lianne van der Lint zei

Ooooh!!!!! Dat muizenhuis! Niet normaal zo leuk!!!!!
Misschien even sparen....😜

OmaSannie zei

Ohhhhhhhhhhhhhhh❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ En ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️Olijfje❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Ohhhhhhhh

Coby Breitner zei

Wat een geweldig poppenhuis, lijkt me zalig om heerlijk daarmee aan de freubel te zijn. Zou er zo een willen hebben maar waar zet je het? In mijn quiltkamertje gaat echt niet meer passen. Was laatst met afspraak in een kado winkel in Rotterdam waar ze ook het huis hebben staan, zo leuk.
Ja en dan de laatste foto, ik ben verliefd hoor.
Fijne zondag

wapiti zei

Dat poppenhuis ziet er mooi uit. Nu de i richting nog en dat is toch het allerleukste deel?! Ik zie het al helemaal voor me met quiltjes aan de muur, een warm dekentje in een luie stoel en op de bedjes en de popjes genieten van al dat moois (en wij ook natuurlijk).
Veel plezier ermee!!!

Ik vrees dat onze regering het verbod op buitenlandse verplaatsingen zal oprekken tot na de paasvakantie half april. Jammer, maar helaas. Ik kijk al uit naar een bezoekje in je winkel!

marijna zei

Wat een leuk huis Goof!!! Ohhh... een jong teckeltje erbij!1 Enig...

Conny's-blog zei

Wat een leuk poppenhuis is dit zeg, geweldig ben benieuwd hoe het verder gaat worden.
Die Gootje ligt er warmpjes bij, lief dat kleine tegeltje flieft hoor............liefs. Conny

Rosemary B❤️ zei

I love your new baby puppy girl. She is super cute. I think Margootje will be very happy to have a baby sister.
The doll house is wonderful. Yes!! tiny quilts and tiny curtains and tiny rugs and tiny pillows... and tiny clothes too
Enjoy every day!! we are so lucky to be happy healthy and zich gedragen!!!