woensdag 30 juni 2021

"Over quilten en,..."

 


Een tijdje geleden alweer,
waagde ik me aan hele grote hexagonnen.
Dat was voor mij best wel een dingetje.

Waarom?

Nou omdat ik één zo'n joekel van een hexagonnenbloem maak van een zelfde stofje.
En dan zie je heel veel van het zelfde in zo'n bloem.
En het klinkt wellicht raar,
maar dat is helemaal niet zoals ik het gewend ben bij het quilten.
Ik meng liever allerlei kleine stukjes door mekaar en maak er dan één groot quiltmengsel van.
Een kloddertje (lapje) hier
een kloddertje (lapje) daar.
;o)

Dus dacht ik,
weet je wat?
Ik stop met de grote hexagonnen,
en ruim het mandje op,
waar ze al een tijdje verwijtend in lagen te kijken,...
Geen gezeur meer met die dingen,
ik prik ze gewoon met punaises aan de muur in de workshopruimte.
(ik ben zo blij met die muren en de punaises,...)


En raar maar waar.
Toen vond ik die joekels ineens leuk.
Het zijn net van die borden die op de muur hangen.
(zo groot zijn ze ook)
Maar dan in de vorm van bloemen.
En soms zit er nog een gat in.
Misschien ga ik daar in de toekomst nog iets aan doen.
Maar voorlopig niet,
want,
je zag het al op de foto hier boven,...



ik ben echt aan het quilten,...
Af en toe wordt er een blokje gemaakt uit het boek 'Happy Flower Quilts',
van Atsuko Matsuyama,
dat ik 2 jaar geleden bij bolpuntcom bestelde.


Ik maak de blokjes in de volgorde zoals in het boek,
maar,
dat is niet de volgorde zoals ze in de quilt komen.


Tussen de patchworkblokken komen ook applicatieblokken.
En die zijn later aan de beurt.
Ik maak me helemaal niet druk of het straks wel allemaal bij mekaar past.
Dat is iets waar ik me nooit druk over heb gemaakt tijdens het quilten.
Ik geniet van het maken van elk blokje.


Deze had je al gezien.
En dan is er nog eentje,...


De paden op de lanen in,...
Het middenstuk doet me trouwens ergens aan denken,
waar heb ik dat eerder gezien?


Jeetje,
een tweeling en een drieling,...
Dit begint toch wel ongelooflijk serieus te worden,...
daarom,
wederom,




lieve groetjes vanuit een heel serieuze quiltwinkel van Goof.
;o)


7 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Goedemorgen lieve ingrid, wat heb je een leuke bloemenmuur gemaakt in je workshopruimte.
En hele lieve, veel beter bij jou passende, blokjes op tafel. Hoezo geen tijd om te quilten als je een lapjeswinkel hebt? Jij maakt er gewoon tijd voor.
En natuurlijk past straks alles bij elkaar want is jouw quilt en dat is tot nu toe altijd goed gekomen.🤗 veel plezier vandaag weer in je superserieuze laojeswinkel.
Groetjes
Bernadette

Floor zei

Het wordt zeker een kleurige quilt zo bij elkaar. Ook eentje waar je nooit op uitgekeken zal raken met al die leuke plaatjes.
Kan me voorstellen dat je geniet tijdens het uitzoeken van de lapjes en het naaien.
Die twee- en drieling muisjes zijn echt zo schattig!
Fijne dag!

Carin zei

Door jouw foto's van de Happy Flower quilt begint het bij mij weer te kriebelen. Ik kocht ook het boek ergens in 2019 en heb toen ook een bak samengesteld met heel veel vrolijke stofjes, ik heb toen de meeste met een bos thema genomen, blaadjes, bomen, bosdieren etc. Die bak staat dus al 2 jaar te wachten met het boek hahahaha ....

Rosemary B❤️ zei


these big flowers are so so pretty

Coby Breitner zei

Goemorgen Ingrid, het zou een behangontwerp kunnen zijn, kijk maar uit dadelijk pikt iemand het. De hexagonnen kleuren zo mooi bij de muur.
Fijne dag groetjes Coby

Conny's-blog zei

Hoi Ingrid ik heb je grote hexengonnen nog gezien ja.
Helemaal niet je ding vertelde je haha.
Die blokjes met die lieve plaatsjes zijn geweldig hoor...............liefs.Conny.

R's Rue zei

I love it. It’s so pretty.
www.rsrue.blogspot.com