maandag 22 november 2021

"Beer & Lapjes"

 


Bij mij in de winkel zit een schat van een Beer.
Beer is niet te koop.
Ik heb hem zelf een keertje 'gevonden' in het winkeltje van Kaatje.
Een heel lief brocante winkeltje hier in het centrum van Kampen.
Het was liefde op het eerste gezicht,
Beer ging mee naar huis.
Vanaf het allereerste begin woont hij in de winkel,
en als ik het heb over de teckelina's,
dat zij mijn collega's,
of de winkelmeisjes zijn,...
dan is Beer dat helemaal niet.
Hij heeft een heel andere rol hier in 't Lappendekenwinkeltje.


Als ik op mijn plekje sta,
het plekje achter de snijtafel waar ik toch wel heeeeeeeeeeeel veel sta,
dat kan ik nu na ruim 1 winkeljaar toch wel beamen,
;o)


dan heb ik zicht op Beer,
en hij op mij,
en als mijn blik onder het snijden en vouwen van lapjes op hem valt,


 dan kijkt Beer me altijd zo lief en geruststellend aan vanuit de verte.
dat geeft mij een big smile.


In de winkel is het vaak zo dat een bepaald product net in die dagen veel gekocht wordt.
De ene keer is het Hobbs,
de andere keer gaat het om bepaalde lapjes,
en zo komt puur per toeval een bepaald onderwerp ook vaak ter sprake.
Zo was het dat op de ene dag een lieve klant zei,
hé zo'n beer heb ik ook gehad,
toen ik heel klein was.
En de dag daarna zei een andere lieve klant,


oh kijk nou toch die beer,
ik heb er zelf ook zo eentje.
Ik kreeg hem van mijn ouders toen ik net zo groot was als de beer.
Dat zal nu zo'n 68 jaar geleden zijn.

En toen wist ik meteen hoe oud mijn Beer is.


Vandaag is het maandag,
dat is altijd zo'n beetje 'ik-ruim-het-huis-op-en-doe-de-winkeladministratie-dag'.
Maar vandaag is dat laatste niet het geval.
Er is bericht binnen gekomen dat er een enorme levering aan stoffen de winkel binnen gaat wandelen,
met onder andere de complete 'Best of Morris' collectie van Barbara Brackman,
'La vie Boheme' van French General, 
kerststofjes en nog veel meer.

Dat betekent uitpakken,
snijden,
vouwen en alles weer een mooi plekje geven.
Of ik deze klus in 1 dag fiks?
Nee hoor,
dat duurt wel eventjes.
Maar dat geeft helemaal niets.
Het werken in 't Lappendekenwinkeltje vind ik een feestje,
en Beer helpt vanuit de verte mee,
gewoon door er te zijn.

Fijne maandag lieve allemaal,
en,
groetjes van Ingrid.


9 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Goedemorgen Ingrid, wat een lieve beer, daar wordt je vanzelf vrolijk van. En nieuwe stofjes uitpakken en snijden is toch veel leuker dan je huis opruimen 😂😂 fijne dag en groetjes van mij 😘

Floor zei

Je hebt het dus druk vanmorgen met al die stoffen uitpakken en snijden. Kon beer maar een beetje meehelpen, dat zou fijn zijn, al was het maar de gesneden lapjes in de bakken doen.
Gelukkig vind je het leuk werk. We krijgen ze vast nog wel allemaal te zien.

marion zei

fijne maandag....

Lianne van der Lint zei

Best of Morris…….klinkt hemels!!!!!

Lianne van der Lint zei

Best of Morris…….klinkt hemels!!!!!

Rosemary B❤️ zei

Happy Monday, and now it is the end of ours too.
I always enjoy reading your blog Ingrid
I hope you have a joy filled week.

Your bear is wonderful. My husband has his old Steiff bear from when he was a boy. It does not have blue pants.... I should make some

Coby Breitner zei

Veel te lang gelee zo'n gezellig blogverhaal Ingrid, elke dag hoop ik zal er een nieuw verhaaltje staan. Jahoor vandaag een heerljk gezellig beren verhaal en ook ik heb zo'n beer gehad. Zo lang heeft die nog bij mijn ouders op een stoeltje gezeten maar waar die nou gebleven is????? Stevige beer was het met een soort kroes korte haartjes. Nu heb ik in mijn quiltkamertje een mini versie ozitten. Zo gezellig de beren, de mailegs etc.... om je heen. Stiekum klets is er ook mee.
Ik hoop dat je ook een gezellig verhaaltje van de nieuwe stofjes maakt.
Fijne dag Ingrid, werk ze ik nu hup naar het ziekenhuis om te werken, groetjes Coby

Annelies zei

Bij mij staat nog steeds mijn beertje van vroeger naast mijn bed.

Margot zei

haha de beer heeft ook zo'n ' verkreukeld ' bekkie maar de leeftijd van de beer klopt , het is een berenleeftijd van 70 jaar !!!!! en de French General stoffen zijn altijd bjoeties ! En een fijne dinsdag vandaag met veel klandizie toegewenst !!!