zondag 16 januari 2022

"Een droom"

 


Het is zondagmorgen,
en ik denk terug aan gisteren.
En dat terugdenken geeft me het gevoel alsof ik heb gedroomd,...
Ging dan echt steeds de tingelingwinkeldeurbel?
En was daar echt een meisje dat Maileg uit mocht kiezen voor haar verjaardag?
En waren er echt quilters die beeldschone quilts uit hun tas toverden?
En zochten we echt samen naar het meest geschikte quiltgaren,
een mooie achterkant,
en rolde ik echt de rol Hobbs 80/20 uit om tussenvulling af te knippen,...
Was het echt zo dat een ieder 'n gezellig praatje kwam maken?
Was daar echt die lieve mevrouw die verliefd werd op de pixy?
En bijna arm in arm met hem de winkel uitliep?
Was het echt zo dat er lapjes zorgvuldig uitgekozen werden,
en dat er mooie combinaties in cadeauzakjes werden gestopt?
Was het echt zo dat we aan het bedenken waren welke dagen fijn zouden zijn voor een bee?
En vertelde ik echt dat ik de afgelopen weken zo sacherijnig ben geweest?
Was het echt zo toen ik voor openingstijd,
 nog even alle neuzen en handen aan de buitenkant van de winkelruit afwasten,
dat een ieder die langs liep vrolijk was en dat we mekaar succes wenste?

Dat was geen droom.
Dat was echt zo.
En dat is zo fijn.

Fijne zondag lieve allemaal,
groetjes van Ingrid.

12 opmerkingen:

Margot zei

Zo Fijn ! En een mooie zondag toegewenst !!!

Bernadette van gils zei

Ja het was echt. En zo fijn om te lezen dat je genoten hebt. Geniet vandaag nog maar lekker na, fijne zondag lieve Ingrid 😘
Groetjes
Bernadette

Marguerite zei

Fijn dat het net leek of het droom was en na knijpen in je arm toch echt waar bleek te zijn

Conny's-blog zei

Fijn weer he, open te zijn met je winkel. Gezelligheid die er dan bij komt.........liefs.Conny

wapiti zei

Oh, wat ben ik blij voor jullie!
Ik wil graag richting Nederland rijden, maar dan bedenk ik dat het voor jullie al zo lang geleden is dat de winkels open waren. Dus laat ik het plezier aan mijn noorderburen. Ik kom binnenkort nog wel eens de grens over!
Veel plezier!!!

Rosanna zei

Wat heerlijk!! Goede zondag ingrid en hoop dat er snel een bee zal zijn🍀🍀

ivoorwit zei

Mooi verwoord. Als we nu allemaal voorzichtig zijn en ons aan de regels houden, lukt het misschien deze keer wel.

Floor zei

Nee Ingrid, het was gelukkig geen droom! Kan me zo voorstellen dat je steeds somberder werd.
Er kwamen mooie stoffen binnen, maar vrijwel niemand die ze zag en er wat van kon kopen.
De winkel werd voller, maar het was zo leeg met lieve klanten.
Dat is voorbij, en we laten het niet meer gebeuren dat de winkels opnieuw moeten gaan sluiten!
Als we met ons allen oppassen en voorzichtig zijn, moet het toch lukken?
Fijn dat je zo genoten hebt van afgelopen zaterdag.
Nu lekker nagenieten deze zondag!
Liefs,
Floor

marijna zei

Wat fijn dat je zo blij bent! Wat kan een mens die leuke , gezellige contacten toch missen!!!

Rosemary B❤️ zei

that is the perfect dream Ingrid.
I hope every day you will have that dream! Every day will be
just the happiest of time.
I live in the US, west/north Virginia, in the L shaped county. Loudoun
county. I have dreams that every day will be just like it was two years ago. We need our life back
I love you always.
I know that your face was a beautiful sight to see for your quilting friends

Mademoiselle C zei

merci pour toutes vos belles réalisations ... je n'ai que 2 mains mais maintenant que je suis à la retraite je vais peut être avoir 4 mains (clin d'oeil) ... quelle dommage que votre boutique soi si loin ... je vous suis depuis quelques années et j'espère que vous ne laisserez pas tomber votre blog ... pleins de bonnes choses, de beaux projets, de beaux patchworks pour cette nouvelle année 2022
katelle .... de Paris

Unknown zei

Keigaaf mamasina!