donderdag 13 januari 2022

" Over Geluksklavertjes en meer"


Goedemorgen lieve allemaal,
jullie hebben me gisteren hard aan het werk gezet,
heel veel dank daar voor.
XX

De lapjespost,
 Belle & Boo, 
en de prachtige Toile de Jouy zijn al onderweg naar gelukkige quilters,
en ook vandaag worden er pakjes op de post gedaan.

De nieuwe stoffen had ik daardoor nog niet uitgepakt.
En na een kort nachtje,
slapen wilde niet zo lukken,
stond ik al vroeg in m'n winkeltje.
Wat ging ik daar doen?

Uitpakken,...

De foto's in dit verhaal zijn dan ook niet bij daglicht gemaakt,
dus de kleuren kunnen iets verschillen.


Als je goed kijkt op de 2 foto's hier boven,
dan zie je een zwartwit gestreept stofje.
Dat stofje is één van m'n lievelingslapjes.
Als 18 jarige ging ik samen met ons mam naar een fabriekswinkel van Laura Ashley,
en daar kocht ik een grote tas vol met allerlei kleine lapjes.

Lapjes voor ooit,
toendertijd quiltte ik nog helemaal niet.
De lapjes kwamen dan ook heel lang niet uit de tas,
totdat ik het quiltvirus te pakken kreeg
en,
 de tas tevoorschijn haalde die ik jaren lang,
en vele verhuizingen later,
bewaard had.
En dat zwartwit gestreepte lapje dat is een Laura Ashley lapje,
dat groen gestreepte ook,...


En wat denk je wat ik zei toen Desiree van Rhinetex de nieuwe collecties op de tafel toverde?
Ja DIE,
die zwartwit gestreepte wil ik heel GRAAG.
Omdat het me zo aan dat andere stofje doet denken,...
Nu ben je weer helemaal op de hoogte waarom deze in 't Lappendekenwinkeltje aanwezig is.
En verder?


Verder kwam er een lapje omdat er zulke schattige piepkleine vogeltjes op zitten,....


Stoffen uit de nieuwe collectie 'Rose' van Jo Morton,
en de onderste 2 zijn uit de 'Mary Ann's Gift' collectie van Betsy Chutchian.
Ik zal die helemaal onderaan er even bij pakken,...


Heerlijk zo'n cheater stof,...
met een geweldige spreuk:


'Do what you can with what you have where you are', 
Theodore Roosevelt.

Of dit alle nieuwe stoffen zijn?
Nee,
maar ik zal nog één fotootje laten zien.


Lapjes met geluksklavertjes.
Want geluksklavertjes
zijn altijd fijn om in een quilt te stoppen.

Fijne donderdag lieve allemaal,
en,
groetjes van Ingrid.

6 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een mooie stoffen weer.
Hoop dat men gauw weer bij je in het eggie kan snuffelen.
Word een spannende persco morgen

Annelies zei

Wat een mooie stoffen laat je weer zien !

Conny's-blog zei

Prachtig je stofjes weer zeg........liefs.Conny

Margot zei

Het zijn mooie stoffen en heel mooi vind ik ook de
goeie quote ( uitspraak ) van een president . leuk in gebruik met de
zelfkant van de stof ,

Het is nog even afwachten tot we wat meer weten , morgen is er
weer een uitwisseling ........

Prettige donderdag

Floor zei

Heerlijk om steeds maar kadootjes uit te pakken :-)
Natuurlijk, je moet ze betalen en daarna vliegen ze de winkel uit, maar toch...
Dat onderste stofje... wat een genot om naar te kijken!
Voor de ikwilsnelklaarzijn quilters is dat ideaal.
Niks geen lapjes aan elkaar naaien, gelijk gaan quilten.
Een ideale achterkant stof ook, want zo heb je een quilt die aan twee kanten een echte quilt is.

Coby Breitner zei

Heerlijk lijkt me dat als de post komt en denken oh ja die heb ik ook besteld en die ook en die ook.....!