maandag 28 maart 2022

'Het verstopte pakhuisje"



De afgelopen maanden is het in het pand waar ik woon & werk een drukte van belang.
Om half 7 in de ochtend begint het feestje, en dat gaat de hele dag door tot aan het eind van de middag.
Vaak ook op zaterdag, gelukkig niet op zondag.
De zondag is dan ook meestal m'n pyjama-ikdoehelemaalniks-dag.

Wat is er allemaal aan de hand?

Onze huisbaas is bezig met een grondige renovatie & verbouwing.

Het pand waar ik het over heb is inmiddels bij de buren helemaal verbouwd, 
van top tot teen.
Er zijn 2 mooie apartementen gemaakt, en de grote winkelruimte daaronder is helemaal vernieuwd.
Ik weet inmiddels dat die winkelruimte in gebruik genomen gaat worden als fietsenstalling voor al die mensen die gezellig op de fiets naar de stad komen.

Even wat handige informatie om het een beetje duidelijk te maken,...
Wij,
meneer & mevrouw Supergoof en de 2 teckelina's,
moeten altijd eerst een trap op van de begane grond naar de eerste verdieping,
waar onze voordeur is,
en dat geldt ook voor het pand van de buren,
het is diezelfde trap,
alleen met op diezelfde overloop een andere voordeur,...
;o)

Op diezelfde overloop is nog een deur, en als je die opent,
en het lange vernieuwde dakterras overloopt,
dat zelfde dakterras is het dak van de Supergoof Quiltwinkel,
als je daar dus helemaal over heen loopt,
dan kom je bij een pakhuisje terecht.

Een heel oud pakhuisje,
dat vroeger gebruikt werd om alle voorraad in op te slaan,
en dat helemaal vergeten en verstopt,
op het dak van een winkel
midden in het centrum van het Hanzestadje staat.


Begin januari zijn de mannen begonnen met alles in en op het pakhuisje kaal te trekken,
er kwam een nieuw dak,
gelukkig wel met de oude vrolijke oranje dakpannen,
het pakhuisje werd geísoleerd,
kreeg een kamer indeling,
daar had het nog nooit van gehoord,
en een badkamer,
wat het helemaal niet kende, 
dat was immers nooit nodig geweest die afgelopen meer dan 100 jaar,...
Het kreeg extra nieuwe ramen,
kortom noem het allemaal maar op,...
het is een hele verbouwingslijst.

Op dit moment,
maandag 28 maart,
 zijn de loodgieter en de electricièn in de Supergoof Quiltwinkel bezig om via het plafond allerlei buizen te plaatsen voor zeer belangrijke functies in het pakhuisje.
Dat mogen ze alleen op maandag doen,
want op dinsdag is de Quiltwinkel weer open voor klanten.

In dat pakhuisje,
daar gaan we met zijn viertjes wonen,
meneer & mevrouw Supergoof en Gootje & Olijfje.
Daar verheugen we ons zeer op.
En zodra het pakhuisje verlaten wordt door de mannen,
zal ik je er ongetwijfeld meer over laten zien en vertellen.

Het lijkt vandaag net alsof de mannen zich allemaal verzameld hebben om lekker op te schieten met hun bouwwerkzaamheden,
en dat vind ik natuurlijk een heel goed idee.

Met al de geluiden van het getimmer, geboor & meer, zo om me heen,
heb ik me maar een beetje verstopt met de teckelina's in de woonkamer waar verder niemand komt.

Wel heb ik nog een levering stoffen aangenomen van de pakjesbezorger,
en thuis open gemaakt.
Wat is er vandaag gebracht?

Grote uilen & eekhoorntjes,...


er ligt een meetlat bij zodat je een beetje een idee krijgt qua grootte,...
en vrolijke dames;


Deze 2 stoffen hier boven zijn van Alexander Henry Fabrics.
Ik denk dan meteen aan broderie perse,....


Van Art Gallery Fabrics
AGF
de circuspaardjes.
En dat was tevens de laatste van de serie 'Petite Circus' die nog moest komen.

En verder,
deze,


ook van AGF.
(ben ik helemaal flieft op)


en schaapjes,
met daaronder op het blauw,
vuurvliegjes.

Vaak wordt gedacht dat rood mijn lievelingskleur is,
maar dat is niet zo,
ik word er wel heel blij van,
maar van het Maria blauw van de vuurvliegjes,
daarvan maakt mijn hart een gelukssprongetje.
;o)

Natuurlijk zijn er de afgelopen weken nog veel meer stoffen binnen gekomen,
die laat ik dan steeds op Instagram & Facebook zien.

Hele fijne dag vandaag,
ik kan weer verder met de was,
want het water is weer aangesloten,...
;o)

Groetjes van Ingrid.

ps de Supergoof Quiltwinkel is open van dinsdag t/m zaterdag van 10.00 tot 12.30 en van 13.30 tot 17.00 uur.
Je bent van harte welkom.








6 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Oh spannend en dat geluid van verbouwen een je aan, weet ik alles van.
Wordt vast een mooi plekje om te wonen voor jullie.
Ik kijk uit naar het vervolgverhaal van dit avontuur
Groetjes
Bernadette

Joke zei

Wat een mooi huisje!! Heerlijk om dat straks in te gaan richten. Veel succes en plezier daarmee 💝🌺

Floor zei

Wat spannend jullie nieuwe huisje wat al lekker opschiet.
Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden.
Maar als ik het goed begrijp.... maar waarschijnlijk snap ik er niks van.... moet je straks eerst een trap op, dan een deur door, dan over het nieuwe dakterras lopen om in jullie nieuwe huisje te komen.
Dat lijkt me heel onhandig en ook koud in de winter.
Nou ja, we zien wel hoe het gaat worden, zal waarschijnlijk wel anders zijn dan ik denk.
Jammer eerst al die herrie, maar gelukkig alleen op maandag in de winkel zodat je morgen weer gezellig klanten kunt ontvangen om je nieuwe stofjes aan te verkopen.

Annelies zei

Wat een prachtig huisje !

Coby Breitner zei

Nou dat zijn spannende tijden. Maar waarom ga je dan verhuizen? Ben natuurlijk rete nieuwsgierig naar dat huisje.....

OmaSannie zei

Wat leuk😍 maar ook wel jammer want jullie wonen in een prachtig huis❤️