zondag 6 maart 2022

"De kleine dingetjes"

 

Goedemorgen lieve allemaal,
vanmorgen dacht ik, 
ik ga een verhaaltje schrijven.
Iets wat ik best wel moeilijk vind.
Het is niet dat ik het moeilijk vind om over de gewone dingetjes van de dag te vertellen.
Nee dat is het 'm niet.

Het is zo'n heftige wereld waarin we leven,
met zoveel narigheid, 
dat het bijna lijkt alsof we niet een klein beetje blij mogen worden van de gewone dingetjes van de dag.
De kleine geluksmomentjes,
die er voor mij toch waren de afgelopen week.
Met steeds in mijn achterhoofd de grote ellende een paar kilometer verderop.

En ik dacht,
ik ga toch over die kleine dingetjes vertellen,
zodat je een beetje je gedachten kunt verzetten,...

Waar werd ik blij van?
Dat ik over een half jaartje terug mag komen bij de tandarts,...
jippie,....
;o)


Dat er veel nieuwe stofjes 


binnen kwamen,....


zo gaaf,....


Dat op Instagram


quilters de Ukkiepukkie mandjes hebben ontdekt,
en dat ze gezellig mandjes aan het maken zijn.

Dat de postbode zomaar ineens de winkel binnen wandelde,


met een heel speciaal pakje voor mij van Marion,


met daarin mijn eigen theekopje met lepeltje en theezakje tas,
zo lief!
Ik was/ben er ontroerd van!

Dat het met Gootje heel erg goed gaat,...
zo fijn,....


Hier ligt ze bij mij op schoot,
want dat buikje moest gekriebeld worden,
en die rare Olijf sprong daar zomaar ineens op haar koppie,...
dat deed Olijf wel heel voorzichtig en elegant.
Gelukkig,...

Dat er op maandag een broderie perse workshop in de Supergoof quiltwinkel was.
En nee je hebt de aankondiging daarvoor niet gemist.
Het was een verzoekje van een vriendinnengroepje.
En o wat was het een gezellige dag!

Mocht je nu denken,
yes Quilt juffie Goof gaat eindelijk weer aan de slag,
dan moet ik je teleurstellen.
.
Waarom doet ze dat niet Goof?
.
Nou,
daar zijn een aantal redenen voor.

Ik kan niet tegelijk les geven Ên binnenwandelende klanten helpen,....
Dan zou de winkel op een workshopdag dicht moeten,
en dat vind ik te veel verwarring geven,...

Dan doe je het toch op maandag?
Op je vrije dag?
nee,
dat gaat ook niet.
Die vrije dag heb ik nodig om spulletjes in te pakken, 
want we gaan verhuizen.
.
.
Met de winkel????
.
Nee joh.
Meneer & mevrouw Supergoof en de 2 teckelina's gaan verhuizen.
Ze wonen nu boven de winkel.
Daar gaan ze weg.
Onze huisbaas is druk met het renoveren van een schattig pakhuisje dat bij de winkel hoort.
Een soort van tiny house.
Je kunt het niet zien als je op de straat staat.
Het zit een beetje verstopt en het hoort bij de winkel.
je krijgt het vanzelf wel een keertje te zien.
En dat verhuizen daar moet ik toch een beetje tijd voor maken in mijn vrije tijd.
;o)



Maar mocht je nu denken,
ik zou ook graag met mijn vriendinnen aan die hele grote gezellige tafel daar helemaal achterin de Supergoof Quiltwinkel willen zitten.
Onder de daglichtkoepel.
En waar het in de zomer lekker koel is vanwege de airco,...
Dan kan dat.
Je kunt een dag plannen en die tafel reserveren.

Hoe dat gaat?

Nou, 
de dames die de workshop afgelopen maandag hebben gedaan,
waren zo enthousiast dat ze een dag hebben gepland waarop de tafel voor hen gereserveerd is.

Ik zorg voor koffie, thee en wat lekkers.
En tussen de middag,
als de winkel een uurtje dicht is omdat de teckeltjes moeten plassen,
 gaan zij lekker lunchen bij 1 van de vele gezellige restaurantjes bij mij in de straat.
Hoe leuk is dat?
Heel leuk.
Goed idee.
Iets om naar uit te kijken.



Fijne zondag lieve allemaal,
pas goed op mekaar,

lieve groetjes van Ingrid.

PS, mailtjes worden vanaf dinsdag weer beantwoord.

8 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Ik snap je helemaal, het genieten van kleine dingetjes wordt moeilijk in deze tijd maar moet je toch blijven doen om overeind te blijven.
Spannend zeg een verhuizing. Succes en gaat vast weer een gezellig huis worden voor jullie alle 4.
Dikke knuffel van mij en een aai voor Margootje en Olijfje

Zininquilten zei

Nou Ingrid wat een verrassing.....mijn tas, kado voor jou staat gewoon op jouw blog. Dit is wel een heel groot compliment. Thanx en veel plezier met de tas. Heb je overigens in de binnenzak wel de foto's gevonden van het postzegelquiltje? groetjes, Marion.

Floor zei

Ben blij dat je ook mooie nieuwtjes deelt Ingrid.
Als we allemaal gaan somberen wordt de wereld er niet beter op.
Meeleven, demonstreren en geld geven aan 555, meer kunnen wij niet doen.
Mooie nieuwtjes en genieten van de kleine dingen maken de wereld mooier.
Alweer verhuizen, nu nog dichter bij de winkel, geen trap meer aflopen.
Wel een mini huisje, het is te hopen dat al je quilts daar kunnen hangen.
Wat een goed idee dat je de tafel met een groepje kunt huren, prima oplossing.
Sterkte met het inpakken van jullie spullen.

Annelies zei

Fijne zondag en veel succes met het voorbereiden op de verhuizing.

Annemieke zei

Goed idee zeg, de mogelijkheid om die tafel te huren!
Spannend daarheen verhuizen, succes!
Ik geniet van je berichtjes en verhalen. Geeft afleiding en troost vind ik.
Groetjes
Annemieke

Rosemary B❤️ zei

Ingrid, your blog always makes me happy.
I hope you have a lovely Sunday, and an easy week. I hope the moving is more fun and happy than a lot of work
Love, Rosemary

drink a lot of tea

Unknown zei

Just do what we can to help ...that's all anyone can do❤️❤️☘️💐💐💐💐

Coby Breitner zei

Wat een gezellig alle dingen blogje. Spannend dat je gaat verhuizen maar die hoge trappen in jouw huis nu lijkt me ook wel een dingetje. Natuurlijk hoop ik dat je ons laat meegenieten in je nieuwe huisje en dat dit voor vele jaren rust geeft.
Goed idee tafel verhuur, gaan we eens over nadenken.
Natuurlijk heeft dit alles een ondertoon waar we niet omheen kunnen. Vorige week was ik met vakantie en stonden we in de file. Mijn man zat een beetje te mopperen. Toen zei ik, luister wij zitten hier uit vrije wil en we gaan naar iets leuks. Er zijn mensen die staan in een file........ Je hebt helemaal gelijk zei hij en ik heb hem niet meer gehoord.
Vreselijk ik kan er niet over uit alleen al het woord oorlog is toch iets waarbij je denkt dat is geweest. Nou niet dus. Ondertussen is hier ook de werkelijkheid dat het leven gewoon doorgaat. Werken, boodschappen etc... en onze hobby. Laten we gewoon maar lief voor elkaar zijn toch.
Hartelijke groetjes Coby