zondag 13 maart 2022

"Op de zondag een gezellig praatje van Goof"

 


Het is weekend en de teckelina's liggen weer eens lui op hun bank.
Het is een bank die we al bijna 30 jaar hebben,
en die van alles met ons heeft doorstaan.
Onze babietjes, peuters, kleuters, tieners & en nog groter, sprongen, lagen er op en soms zaten ze ook weleens 'keurig',....op die bank,...


Onze honden vonden die bank ook altijd heerlijk liggen,... hoewel meneer Supergoof dat toen, ik spreek van 15 jaar geleden, helemaal niet goed vond.

De bank is oud en versleten,
en er hangt al jaren een quilt over heen.
In het begin zodat er geen vlekken op de bank kwamen.
De quilt kon immers in de wasmachine.
Wat later om al de versleten plekjes op de bank een beetje te verdoezelen.
En die quilt,
de derde inmiddels,
 is ook versleten, moet ik eerlijk bekennen.

Sinds een aantal jaren is de bank niet meer onze bank,
De teckelina's hebben hem in beslag genomen.
Eerst Gootje,
en sinds een jaar samen met Olijf.
Er staat een poef voor zodat Gootje er makkelijk op kan komen.
Voor Olijf is dat allemaal niet nodig,
zij springt als een soort Tinkelbell/supervlooi combinatie de hele kamer door.
Het lijkt een beetje op voetje van de vloer wat ze doet,
en vaak tikt ze met een pootje dan de rugleuning aan alsof ze wil zeggen,
buut vrij!

Op die bank liggen de teckelina's heerlijk.

Ooit was diezelfde bank een hele mooie keurige bank en stond een leven lang in de woonkamer van mijn schoonouders.
Tot zover de bank.

Wat is er deze week allemaal gebeurd in de Supergoof Quiltwinkel?

Nou,
eigenlijk heel veel.

Het was een week met mooie mensen die van heinde en verre kwamen,
en ook van dichtbij.
Op vakantie en zomaar toevallig de winkel binnen lopen en dan geraakt worden door de sfeer.
Of op pad met een missie,
 en vroeg in de morgen besloten hebben dat vandaag de dag is om naar Goof te gaan, en even niet denken aan die stomme hoge benzineprijs,
 o zo.

Een week waar de grote tafel achterin de winkel een ieder hartelijk verwelkomde en waar zomaar spontaan, prachtige luisterliedjes gezongen werden begeleid door gitaarspel.
Het ontroerde me eigenlijk allemaal,
af en toe moest ik me in de arm knijpen dat dit 'gewoon' gebeurde in m'n Lappendekenwinkeltje,...

Ondertussen


 heb ik 


me ook uitgeleefd


 op het snijden van de nieuwe stoffen,


want man

 man,... 


wat is er


deze week


 een boel de winkel binnen gesjouwd door de pakjesmeneren,....


Allerlei Japanse stoffen,
en de hele Lille collectie van Michelle Yeo,...
Je ziet ze hier allemaal boven op de plaatjes.
Ik ben er ongetwijffeld een paar vergeten,
maar die zijn in de winkel allemaal te zien.
Ook de Maileg collectie is aangevuld.
Heb maanden geleden de order geplaatst,
en zodra ze het in Denemarken,
want daar komt het Maileg speelgoed vandaan,
op voorraad hebben,
sturen ze het op naar de Supergoof Quiltwinkel in Kampen.


een nieuwe badmuis in een goudkleurige badkuip,

er is een schattig kaasstolpje met daaronder een kaasje verstopt,
 tafeltjes in 2 formaten voor in het muizenkasteel,


de muizentweeling is er weer,..


evenals de konijnenbabietjes,


en de paaseieren.


Met al dat lieve kleine grut
moest,
jippie, 
ook de etalage veranderd worden.
En dat zorgde natuurlijk weer voor de bekende afdrukken van handen en neuzen 
in elk formaat
 op elke hoogte,
op de winkelruit.
Dat doet me deugd,
en geeft me een grote glimlach.

Ook is er een nieuw inpakpapiertje in de cadeaurolhouder geplaatst.


Zo mooi,
je zou willen dat het een lapje was,
maar nee het is een papiertje.
Ben er flieft op.
Heb er al met veel plezier cadeautjes mee ingepakt.
In de Supergoofquiltwinkel is alles wat je koopt een cadeautje,
en daarom hoef je ook nooit te vragen,
'Goof wil je het inpakken, want het is een cadeautje".
;o)

Inpakken,
ja daar moet ik in het quiltthuis ook aan beginnen.
Want we verwachten zo half april te verhuizen van ons woonhuis naar het verstopte pakhuisje daar achter.
Onze huisbaas is er druk mee en schiet al lekker op.
Ik denk dat de versleten bank ook mee gaat,
want die kan ik echt niet missen,
en de teckelina's ook niet.
Ik hoop dat de bank door de voordeur kan,
want het is echt een klein huis.
Zo'n huisje dat je ook wel ziet bij het tv programma Escape to the country,
waarbij ze bij de voordeur zeggen,
'mind your head",...
Het is zelfs zo dat meneer Supergoof denkt,...
dat,...
er
 GEEN ruimte is
 om quilts op te hangen,...

diepezuchtvanmij,....

geen quilts aan de muur?
Daar moet ik niet aan denken
ik vind er vast wel iets op.
Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat met al die verhuizingen die we de afgelopen jaren gehad hebben,
en waarbij ik dan vertelde hier op het blog,
dat quilts aan de muur zo handig zijn omdat je dan niet hoeft te plamuren en te schilderen en dat quilts op de muur ook zo goed isoleren,
dat dàt straks helemaal niet meer aan de orde is.
Maar, 
ik vertelde ook altijd dat een quilt aan de muur meteen een thuisgevoel geeft,
dus daarom.
;o)

Als ik uit het achterraam kijk van de woonkamer,
kan ik net het oranje dak zien van het pakhuisje.


Het staat helemaal aan het eind van het platte dak.
En dat platte dak is het dak van de Supergoof Quitwinkel.

Zo,
jullie zijn weer helemaal op de hoogte.
Pas goed op mekaar,
fijne zondag en tot de volgende keer!

Groetjes van Ingrid.



7 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Een heerlijk verhaaltje op de zondag joepie.
Er is inderdaad veel te zien in je winkel en een prachtige etalage.
Heerlijk die bank, zolang ik je volg komt die regelmatig voorbij dus hoop dat hij door de deur past.
Maar wat een lief puntdakje heeft jullie nieuwe huisje. En meneer Supergoof, geen quilts aan de muur dat kan niet hoor. Verzin er maar snel iets op. Want Supergoof huis zonder quilts is ondenkbaar.
Fijne zondag samen met de teckelina's
Groetjes
Bernadette

Floor zei

Zie nergens het platte dak, maar wel het leuke oranje puntdakje. Wat een snoezig huisje, maar minder ruimte.... inderdaad waar moeten al je quilts hangen.
Gelukkig heb je veel plek in de winkel, maar in huis geeft het zoveel gezelligheid.
Over een tijdje gaan we het zien.
Ook of de bank er in past, want waar moeten de teckelina's anders slapen?
Wat leuk dat de bank al zo oud is. E.v.t. zou je hem kunnen laten bekleden zodat ie weer als nieuw is, maar dan mis je wel de sfeer en alles wat ie heeft meegemaakt.
Je hebt weer genoten van je winkel, het lapjes snijden en alle mensen die bij jou lang kwamen.
Wat heb je toch een heerlijk beroep!
Fijne zondag!

corrie zei

O wat een heerlijk verhaaltje op de zondag maar ook zo bekend hifi
Mijn bankstel komt ook bij mijn ouders vandaan een chesterfield ook meer als 30 jaar oud en ook overal mee naar toe verhuisd en kinderen honden katten kleinkinderen vriendjes en vriendinnetjes het bankstel kan verhalen vertelen zo ook de stoelen en basset truus heeft een trapje voor de bank due heeft bobo niet nodig die stapt er zo op
Hoop dat jou bank gewoon weer mee verhuisd naar dat schattige huisje
Hele fijne zondag ingrid meneer goof en margootje en olijfje

Coby Breitner zei

Goeiemorgen Ingrid, wat een heerlijk lekker lang blogverhaal. Genoten van je grapjes want ik vind dat je zo leuk schrijft. Genoten van die twee heerlijkheidjes op de foto. Genoten van mooie stofjes, mooie etalage enz enz..... kortom genoten dus.
Komt vast goed met de verhuizing en jij bent altijd creatief met de quilts dus ook daar komt de oplossing voor.
Fijne maandag, groetjes Coby

marion zei

die badmuis...om verliefd op te worden....succes met verhuizen en quilts ophangen....

Rosemary B❤️ zei

Dear Ingrid,
Will you stay in the little house for only a short time? Or is it your new home? I hope you can share some photos of your new living place. Does it have a kitchen and bathrooms too? I hope so, or you might be "camping"

I just love your shop so so much.
I hope you are having warmer days. here in Northern Virginia 35 miles west of the "swamp" we had a bad snow storm on Saturday. Today the sun is shining and all week will be warmer.

I hope you enjoy every day sunshine and happiness

anja zei

Wat leuk als de huisdieren weer even aan het woord komen! Zie ik daar nu Bregje op de bank? Die kon indertijd ook zulke leuke verhalen vertellen 😊