zondag 11 december 2022

"Over een heerlijke gezellige lange winkeldag die omvloog"

 


Ja hoor je snapt het vast al,
het was op 10 december 
de zaterdag,
 dat de quiltvriendinnen mekaar weer zagen op hun maandelijkse bee
in de Supergoof Quiltwinkel.

En ik viel met m'n neus in de boter,
omdat er weer zoveel moois uit de tassen werd getoverd,...
De quilt hierboven werd gemaakt door Karolien (links).

En deze quilt werd gemaakt door Sylvie (r)

De vele ooooooohs en aaaaaahs waren niet van de lucht,


patroon van Irene Blanck, maar ik weet niet wie van de dames hem heeft gemaakt.
Zo mooi.

Ik weet helaas niet alle namen van de patronen & ontwerpers,

patroon van Lynette Anderson, gemaakt door Ans.

maar als jij ze wel weet dan wordt dat zeer gewaardeerd

en het mooie quiltwerk is gedaan door Aljona.

in een reactie onder dit verhaaltje,...


De plaatsing van deze blokken, 
door Tineke, 
geeft een geweldig effect.


Weer eentje waarvan ik denk,
die zou ik ook wel willen maken,...


En Janny met haar verkleinde blokken van de Home Sweet Home quilt,
van de dames van Blackbird Designs.
Zo GAAF.

Het was een heel gezellige dag gisteren in de winkel.
En om 5 uur was het feest nog niet afgelopen,..
want dit weekend,
op zaterdag 10 en zondag 11 december
 is het 
Als je op de bovenstaande link klikt lees je wat er allemaal te doen is.

Gisteravond was het een zoete inval in de winkel.
Mensen die een kijkje kwamen nemen bij al het Maileg speelgoed,
en ondertussen genoten van het gitaarspel en de liedjes van Jeanette,
die achterin de winkel aan de grote tafel zat te spelen en te zingen.
Op een gegeven moment werd ze spontaan afgelost door een meneer,
die haar gitaar mocht lenen en ook muziek begon te maken.
Dan moet ik mezelf af en toe knijpen,
 omdat er altijd zo veel leuke onverwachtse dingen in de winkel gebeuren.

Het is vandaag zondag,
en terwijl ik dit schrijf is het nog heel vroeg,
ik ga nog even lekker genieten van wat vrije uurtjes,
en dan?

(m'n eigen Sarah Morrel quilt in het pakhuisje)

Dan gaat om 16.00 uur de winkel weer open.


Je bent van harte welkom.

Fijne zondag en groetjes van Ingrid.

PS,
mocht je nu denken, 
ik zou ook wel met m'n quiltvriendinnen een dagje of een ochtend of een middag aan die grote gezellige tafel in de Supergoof Quiltwinkel willen zitten.
Dat kan.

Stuur dan even een mailtje naar supergoofquilts@hotmail.com met daarin het aantal personen en op welke dag,... en misschien wil je ook graag elke maand,...

De kosten zijn voor een dagdeel € 5,00 p.p.
En voor een hele dag zoals de dames hier boven doen € 10,00 p.p.
dat is allemaal inclusief koffie/thee/en koekjes.

Als de winkel tussen de middag dicht is van 12:30 tot 13:30 laten zij al hun spulletjes liggen op hun grote quilttafel,
en gaan ze even een frisse neus halen en een hapje eten.
In de binnenstad van Kampen, 
de Supergoof Quiltwinkel is gelegen in het mooie oude centrum
vind je tal van leuke eetadresjes al op een minuut loopafstand.

Dus zoals ik hier boven al schreef,
heb je zin?
Stuur dan een mailtje.
Leuk voornemen ook voor 2023,...


6 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Goedemorgen lieve Ingrid, wat een prachtige quilts laat je ons weer zien, geweldig.
En zo te lezen hebben jullie een geweldig fijne zaterdag gehad.
Veel plezier vandaag nog net Kerst in Kampen en jammer dat zo ver is anders kwam ik even binnenwippen, gewoon voor de gezelligheid
Groetjes
Bernadette

Margot zei

Goeiemorgen !
Vroege vogels , dat zijn wij !
Wat een hele fijne zaterdag gisteren heb jij beleefd , en wat een
knappe geweldige quiltster's !!!

Wat een genot om dat zo mee te maken voor jou - lijkt mij -
en super gezellig dat je deelt !
Kerst in Kampen ....
en met winters weer is dat toch een fijne beleving bij jou in de winkel ,
en goeie plannen !!
Fijne zondag !

Annelies zei

Leuk zo'n extra Kerstopening. Best lang dan zo'n dag. Fijne zondag.

Floor zei

Ooohhh Ingrid, wat beleef jij toch heerlijke dagen in je supergoofquiltwinkel!
Lijkt me heerlijk om elke dag zo te kunnen genieten.
Vooral dit weekend, dan is het extra leuk en feestelijk.
En dan die mooie "wilikookwelmakenquilts" die je te zien krijgt.
Veel plezier vanmiddag.

Joanne zei

Hi Ingrid,
Leuk al die foto's van een gezellige quilt dag !
en al die mooi verhaaltjes :)
Wat was het mooi fris weer voor een Kerst winkel weekend !
hugs, take care,
Joanne

Gretchen Weaver zei

The store sounds wonderful! Unfortunately it's too far away for me to drop by. Happy Christmas!