zondag 22 januari 2023

"beginnersgroepen & elke dinsdagmorgen BEE"

 



Afgelopen woensdagmorgen was het officiëel de laatste les voor de eerste beginnersclub,
en daar hoorde natuurlijk een geweldige show & tell bij.
Met hier boven,
 de mooie quilttop in de maak van Lammie.


De quilttop van Gènia,
die helemaal in Amsterdam woont,



met de verrassende kleurencombinaties,
en de schattige details.
Gènia heeft het liefste een grote quilt,


en daarom komen er nog blokken bij.
Heerlijk zo'n quiltfeestje.


Femmy showde haar quilttop.
Femmy was degene die ervoor zorgde dat de quiltcursus van start ging.
Elke keer kwam ze in de winkel vragen of er een quiltcursus voor beginners was,...
en ja hoor,
met dank aan Janny,
was die er ineens.

Femmy vindt het heerlijk om heel veel over quilten te leren.


Ze heeft mazzel dat ze alleen maar even op de fiets hoeft te springen om de quiltwinkel van Goof binnen te vallen.


Dan is het de beurt aan de quilttop van Greetje.
Greetje heeft al een mooie randstof uitgekozen,
en is helemaal in haar nopjes.
Heerlijk vindt ze het om te quilten.



Dinie houdt van blauw,



zo mooi,...


met hertjes die naar mekaar kijken,...

Toen was het de hoogste tijd voor de appeltaart die Dinie had mee gebracht.


En lieve deskundige quiltjuf Janny liet op haar rode versie


van het patroon zien, 
hoe je kunt doorquilten met een quiltring.
(daar heb ik geen foto's van)
Janny heeft 2 versies van de beginnersquilt gemaakt, 
zodat er heel veel te zien en te kiezen is.

Het was de laatste les voor de eerste beginnersclub,
maar gelukkig heeft Janny er speciaal voor hen nog 4 lessen aan vast geknoopt,
zodat de leergierige dames nog even door kunnen gaan.

Op donderdagmiddag was de eerste les van de 2e beginnersclub.
Het was volle bak,
met deelnemers die overal vandaan kwamen,
dichtbij,
 maar ook uit Friesland, Gelderland,...
En ik heb daar helemaal geen foto's van omdat ik het zelf druk had met klanten helpen.
Wel genoot ik van het vrolijke geroezemoes op de achtergond.

Eén van de deelneemsters,
 Imme,
 had de volgende dag op 'haar vriendinnetjesbee aan de gereserveerde tafel' het huiswerk af,....


Helemaal blij, zo leuk.
Natuurlijk had ik de foto doorgestuurd naar quitljuf Janny, die helemaal trots op Imme was.

Regelmatig krijg ik in de winkel de vraag of er ook een bee komt.
En JA, die komt er.

ELKE DINSDAGMORGEN VAN 10 TOT 12 UUR BEE IN DE SUPERGOOFQUILTWINKEL.

Met koffie/thee/koekjes en gezelligheid.
€ 5,00 per persoon.

WE BEGINNEN METEEN OP AANSTAANDE DINSDAG 24 JANUARI

Wil je verzekert zijn van een plekje aan de grote tafel?
Stuur dan even een mailtje naar supergoofquilts@hotmail.com

Gezellig dat je komt!

Fijne zondag en,
lieve groetjes van Ingrid.

6 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Goedemorgen, wat een mooie resultaten van de beginners.
En een bee op dinsdag, gezellig . Die zit zo vol denk ik. Jammer dat ik niet om de hoek woon .
Geniet van je eerste bee en dat er nog maar veel mogen volgen
Groetjes
Bernadette

Coby Breitner zei

Wat een gezelligheid Ingrid, ben jaloers op de mensen die zo op de fiets kunnen springen naar jouw geweldige winkel.
Maar gut deze week wordt voor mij ook leuk want vrijdag mag ik je ook bezoeken.
Fijne week groetjes Coby

Margot zei

Leuk om op dinsdagochtend te BEEEN bij Supergoof's quiltwinkel !
is voor mij te ver weg maar anders zou ik er iedere dinsdagochtend zitten !
Gezellig en creatief , twee leuke dingen voor de mens !

Gretchen Weaver zei

The beginner quilts are so pretty, what wonderful quilts for a beginning project! Happy stitching!

Floor zei

Wat een prachtige resultaten hebben de beginners bereikt met hun quilts. Ze kunnen er wat van.
Zowel blauw of rood zijn zo mooi.
Fijn dat ze willen doorgaan, want je bent tenslotte nooit uitgeleerd.
Ik zou willen dat ik op fietsafstand van jouw winkel woonde, dan kwam ik zeker op dinsdag naar de bee.
Of zal ik maar gaan verhuizen naar Kampen?

Joanne zei

Hoi Ingrid,
Wow! Zo mooi !
Bedankt voor de Show and Tell op een maandag ochtend :)
Veel plezier morgen :)
hugs, take care,
Joanne