woensdag 7 juni 2023

"Deborah Dorward bij Supergoof"

 


Het begon allemaal in november 2022 dat ik samen met collega quiltwinkeliers


Deborah Dorward,
mocht uitnodigen om een workshop in Nederland te komen geven.


Het werden zelfs 2 volle workshops in m'n lappendekenwinkeltje,
want toen ik de aankondiging deed op sociale media waren ze in een mum van tijd uitverkocht.
WOOOH.


Dat was snel gegaan!


En we moesten nog ruim een half jaar wachten eerdat het zo ver was,...


Dat is dan veel voorpret zo zei ik tegen iedereen.


En om nog meer voorpret te hebben,


en omdat ik het boek Stitches in Time geweldig vind,
zat ik te denken dat ik eigenlijk wel heel graag een quilt uit haar boek zou willen maken.


Haar quilts zijn prachtig van kleur, 
sfeervol en heerlijk om te maken met zoveel verschillende lapjes erin.


En Goof,
zo vroeg een lieve klant in de winkel, 


welke zou je dan willen maken?
Nou, the Baskets of Birdsong zei ik, 
en ik pakte het boek om de quilt te laten zien.


Het was bij mij liefde op het eerste gezicht,


een prachtige mandjesquilt,
echt ook heel mooi om een quilt te hebben die later herinnert aan deze speciale tijd.


Ik had 'm graag af willen hebben, maar door veel gedoe, dat weten jullie, had ik ineens minder quilttijd.
Maar dat geeft niet,


want wat geniet ik weer van het quilten.
En nu nog meer, 
want wat geeft Deborah een ieder veel quiltinspiratie,

GEWELDIG!!


Afgelopen maandag aan het begin van de middag stapte Deborah samen met Carmen van de Stitchers Inn, 
m'n winkeltje binnen.


Dat was ook weer zo leuk, want dat was ook meteen de eerste keer dat ik Carmen ontmoette.
Geweldig.


Toen we uiteindelijk bijgekletst waren,
 ging Deborah de stoffen uitzoeken voor de 2 quilts waar ze les in zou geven.
En toen?


Toen ging ik snijden, snijden, snijden, en Deborah ging lekker uitwaaien.
Even een momentje voor haar zelf in een mooie Hanzestad.
En Carmen?
Die was al weer onderweg naar huis.
Er sprongen wel muisjes in haar tas geloof ik,...
ja dat doen ze in die serieuze quiltwinkel,...
;o)

Ik ga niet alles tot in de details vertellen over deze mooie dagen.


Alle quilters waren gelukkig.


Zij hadden een heerlijke dag,
zagen mooie quilts,
werden geholpen door Deborah met het uitzoeken van lapjes.


Er was veel lekkers, en een heerlijke lunch.
En een beetje moe van alle indrukken en bomvol ideetjes ging ieder voldaan naar huis.


En ik?
Ik moest mezelf af en toe even knijpen omdat dit allemaal zomaar gebeurde in m'n Lappendekenwinkeltje.
Au, niet zo hard Goof,...
;o)


Deze dagen in de winkel had niet gekund zonder de hulp van Hans mijn man,
Spierballenzoon die op de teckelina's paste,
en Sjouke,
die me geweldig hielp in de winkel.


Dankjewel lieve allemaal.
Dankjewel lieve quilters.


Dankjewel Deborah,
graag tot de volgende keer,


het was heerlijk om je in de Supergoof Quiltwinkel te mogen 'hebben'.
Het was ongelooflijk gaaf, 
KEIGAAF
 en,
 heel COOL,

fijne avond lieve allemaal,
en groetjes van Ingrid.

8 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Dank je wel dat je ons door de foto's mee laat genieten. Ziet er heel gezellig uit. En nu kun jij lekker nagenieten met de beentjes omhoog.
Groetjes
Bernadette

Floor zei

Ooohhh Ingrid, wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad in jouw zeer serieuze quiltwinkel!
Wie had dat kunnen denken toen je destijds voorzichtig met je winkel begon.
Nog niet wetende of er wel klanten zouden komen, hoeveel stoffen je moest bestellen, want dat waren er in het begin nog niet zoveel.
Allemaal uitgegroeid tot werelds leukste en gezelligste quiltwinkel!
Nou niet naast je schoenen gaan lopen hoor, maar dat gebeurt niet, je blijft bescheiden.
Nu nog lekker nagenieten en gaan quilten aan je mooie vogelquilt.
Liefs,
Floor

Coby Breitner zei

Ohhh Ingrid wat zag dat er allemaal gezellig uit. Als ik ergens mee had willen doen met deze workshop dan zou het bij jou zijn geweest. Maar het paste gewoon niet in de agenda, ook omdat het niet naast de deur is.
Maar jullie is alle kennis, gezelligheid etc. gegund.
Groetjes Coby

Joanne zei

Hoi Ingrid !
Super Cool idd ! :)
Zo veel leuk foto's ! De winkel ziet er goed uit met alle quilts hier en daar tentoongesteld ! En mensen ! Allemaal met bij gezichten natuurlijk ! Zeker wachten op z'n dag is deels van het plezier :)
Fijn weekend !
groetjes,
Joanne

Joanne zei

blij gezichten :)

Rosemary B❤️ zei

I would love to have a dream tonight that I am there at your shop!

Klazien zei

Ingrid het was geweldig om deze workshop te doen bij jou in de winkel. Dank je voor deze fijne dag.
En Deborah is een geweldige lesgeefster. De show en tell van haar quilts was ook erg fijn.

Anita zei

Jij bedankt voor het organiseren en al het lekkers! Het was een heerlijke dag.