maandag 4 december 2023

"Beepeetjes, Nierdonor & de Teckelina's,..."

 


Zondag en maandag,
dat zijn mijn vrije dagen.
En vrij betekent eigenlijk niets anders dan dat de winkel dicht is.

Die vrije dagen beginnen er mee dat de wekker niet gezet hoeft te worden.
Raar maar waar,
dat vrije gevoel geldt ook voor iemand zoals ik,
 die 9 ¾e  van de 10 keer,
eerder wakker is dan die zelfde wekker.


Misschien weet je het nog dat ik wat af moest vallen.
Ik ben mijn hele leven al een yoyo-er en had het eigenlijk helemaal los gelaten.
had er vrede mee zoals het was.
Doordat ik heel graag nierdonor wil zijn voor mijn man,
moest mijn BMI naar beneden.
En dat is inmiddels ook ruimschoots gebeurd.
Dat komt goed uit, want in de tweede week van januari 2024 mag ik 2 dagen naar het ziekenhuis.
Op zondag en maandag,
dus de winkel merkt er niets van.
;o)


Dan mag ik aan het o zo speciale apparaat,
de nierfunctiemachine,
wat de nierfunctie meet.
Dat meten is belangrijk om te weten of het voor mij zelf wel verstandig is om te doneren,
en verder wordt er van alles getest of mijn nier wel geschikt is voor Hans.
Want een krakkemikkige nier,
daar zit mijn lieve schat natuurlijk ook niet op te wachten.


De afgelopen week lagen de UMCG paperassen in de brievenbus,
de brief met alle informatie,
het is nu wel heel echt geworden.
Eindelijk!


Ondertussen ben ik in mijn vrije tijd beepeetjes aan het maken.
Je weet wel,
de kleine broderie perse blokjes.
Zo'n blokje meet ongeveer 20 cm.
Soms iets meer,
soms iets minder.


Het is erg leuk om te doen,
en ook heel gezellig,
zo kersjes en bloempjens en lieveheersbeestjes knippend aan de tafel in het pakhuisje.
Met mijn Lieverd liggend op de bank,
verdiept in een dik boek,
en de teckelina's,
spelend en slapend.


Vandaag,
maandag,
 weer aan de slag met huishoudelijke zaken,
het poetsen van het pakhuisje, de was, en winkeladministratie en nog veel meer.
En dan morgen?
Weer gezellig naar m'n werk.


Fijne maandag lieve allemaal,
en,
groetjes van Ingrid.


16 opmerkingen:

Petra zei

Lieve Ingrid, ik zal heel hard voor jullie duimen.

Joanne zei

Hoi Ingrid,
Super dat het gaat zo goed met de BMI ! A super gezellig quilt winkel, drie actief honden, positief brieven, veel lichte punten voor jullie in December :)
hugs, take care,
Joanne

Anoniem zei

Fijn dat je een beetje rust kan vinden in jullie heerlijke huis ,heel veel succes met de onderzoeken gaat vast goed komen !

Groetjes Femke.

Anoniem zei

Wat goed van je dat je bmi super is en wat fijn voor jullie allebei dat er eindelijk schot in het geheel komt. Succes

coby van den hof zei

Hoop dat het allemaal goede uitslagen worden om nierdonor voor je man te zijn πŸ™

Anoniem zei

Wat fijn, weer een stap verder in het proces. Ik vind je een kanjer: zieke man, donor worden, huis, winkel....petje af.
Liefs, Sylvia(willemien)

Bep zei

Lieve Ingrid.Gezellig op Maandag je blogjes lezen.Knap dat je naast het vele werk , ook je vrije dagen nog zo veel te doen hebt.Bovendien knap dat je het proces met mijnheer Goof gaat beginnen , het is niet eenvoudig, hoop voor je dat het lukt!lieve groet van Bep. Ik

Anoniem zei

Oh ik hoop zo dat alles klopt voor jullie met de nier. Ik ga duimen. 😘

Marja zei

We duimen allemaal voor jullie mee!!

Groet,

miekequilt zei

Wat een spannende periode voor jullie. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je nier in orde bevonden wordt.

Coby Breitner zei

Dat wordt een hele spannende tijd Ingrid, hoop zo dat het allemaal lukt.
Wat een heerljkheidjes he die drie.
Groetjes Coby

Margot zei

Goedemorgen ! Lees zonet je blogverhaal ! Spannend ... maar wel goed op weg !
Ga ik duimen voor jullie , dat het allemaal lukt !

Jouw beepeeen van de kleine blokjes vind ik heel mooi werk en de drie verschillende kleine teckels hebben veel aantrekkingskracht ; een best trio

Fijne - winkel - dinsdag toegewenst , waarschijnlijk kom je Sinterklaas tegen in de straat !?

OmaSannie zei

Lieverds, ik hoop zo dat alles goed komt voor jullie! !!!πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»πŸ™πŸ» Ik denk aan jullie en verder, de winkel.. tsja, dat is jullie eigen sprookje die werkelijkheid is geworden en die zooooo geweldig is om in te kunnen werken.. liefs mijxxx

Mona zei

Alles Gute fΓΌr dich und Hans, ich umarme dich und schicke ganz viel goldene Energie, dass es klappt. LG Mona

Vrouw Blogstra zei

Heerlijk om je blog te lezen en alle mooie foto's te bekijken. Elke keer weer. Weet dat alle mensen die genieten jullie ook een warm hart toedragen he. Heel veel sterkte hoor.

wilma oud zei

Ik hoop van harte dat alles goed gaat worden voor jullie beiden. Sterkte met alles.