maandag 25 maart 2024

'Lief Landelijk'

 


'Victoria Sampler' zo heet de nieuwe mystery van de Quiltmania.
En dat is het patroon wat ik op dit moment aan het volgen ben.


Ik heb geen idee hoedat de Victoria Sampler Quilt er in het echt uit ziet.
In het Quiltmaniablad zie je geen foto's van stoffen,
nee,
het zijn tekeningetjes in de tinten lichtgrijs, grijs en donkergrijs.


En dat vind ik heel fijn,
want zo kan ik me niet een bepaalde kant op laten sturen qua kleurgebruik.
Het enige waar ik echt op moet letten,
 is dat de afmetingen kloppen,
en dat ik het juiste malletje gebruik.
Dat is inmiddels 1 keer verkeerd gegaan.
Ik heb het blok zelfs opnieuw gedaan,
iets wat ik eigenlijk zelden doe,
maar ik vond dat de plaatjes in het grotere vierkantje net wat mooier uitkwamen.

De Victoria Sampler van Goof begint inmiddels een thema te krijgen

'Lief Landelijk',...


'Lief Landelijk' is een plekje ergens verstopt op het platteland,...
met een grote moestuin,
waar vogels zingen,...


en lange gesprekken met poezenbeesten gehouden worden,...


Hertjes en kippen worden geknuffeld,...
en overal spelen kinderen,...


zoals hier in de rozentuin,...


In 't blauwe bloemenperk ligt de sleutel van de achterdeur verstopt,...
sssst,....


Tussen de roze bloemen zit moeder Gans tevreden te broeden 
met haar zondagse hoedje op,...
(ik denk dat het niet lang meer duurt,....)


Er zijn bloemenperken met tere groene bloemen,
en ook groeien her en der 
heel veel paardenbloemen.
Daar moest ik wel even aan wennen aan dat knalgele,...
Maar ja,
de konijntjes houden er zo van, 
en het is goed voor ze.


Natuurlijk weet ik helemaal niet 
waar alle verschillende delen geplaatst worden in de uiteindelijke quilt,...
ik hoop dat het goed komt allemaal,
maar maak me er verder niet druk om.
Het is gewoon leuk om te doen.

In het eerste blad staan 2 delen.


Even tussendoor,
links zie je m'n logcabintje,
die zijn een stuk kleiner,
dan de courthouse step van Victoria.

En kijk eens,
 hier onder,

Dit is de eerste 'module',
aldus Quiltmania.
Ik mag straks verder met de tweede module,
die in het zelfde nummer staat,
maar eerst,...


Nog wat losse onderdelen vastzetten.

Fijne maandag lieve allemaal,
en,
groetjes van Goof.

Denk je eraan dat de Supergoof Quiltwinkel komende vrijdag & zaterdag gesloten is.
Het zou jammer zijn als je,
ondanks de vele aankondigingen van de afgelopen weken,
toch voor een dichte deur staat.
Deze week zijn we dinsdag, woensdag en donderdag open.

4 opmerkingen:

Floor zei

Lief landelijk, is een hele goed naam voor de lieve kleurtjes en plaatjes die je gebruikt.
Het is helemaal jouw ding dat patroon, want lieve plaatjes, daar heb je genoeg van in jouw mooie winkel.
Ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien als het klaar is, maar dat duurt nog wel even.

Anoniem zei

Spannend hoe het gaat worden maar je stofjes en kleuren komen tot zijn recht in de blokjes !

Gr Femke.

Vrouw Blogstra zei

Hoi ingrid, wat is het weer een feestje om naar te kijken.
Groetjes, Tetty

quiltcat zei

hallo ingrid ich bin auch am start hab ich das richtig verstanden dass die blöcke noch nicht zusammengesetzt werden. deine stoffe sind wunderschön bin neugierig wo uns die reise hinführen wird
liebe grüsse elfriede