vrijdag 8 maart 2024

"Over Lieveheersbeestjes & Mandjes"

 


Goedemorgen lieve allemaal,

het is nog vroeg in de ochtend en ik zit in het pakhuisje de foto's uit te zoeken voor dit verhaaltje.

We hebben net geweldige dagen in de Supergoof Quiltwinkel gehad.
Mariëtte Leunissen kwam workshops geven van haar patronen.
De Lieveheersbeestjes quilt, 
de Lieveheersbeestjes buidel,
 en de Baskets full of Love quilt.
Het waren workshops die heel snel vol zaten en wat keek een ieder er naar uit. 

Je mocht kiezen uit 3,..
en soms bleek het onmogelijk om een keuze te maken en boekte je gewoon beide dagen,
en had op die manier een geweldige minivakantie.

Mariëtte is geduldig, heeft humor, legt alles geduldig en rustig uit.


Loodst iedereen met allerlei tips door de workshop heen.

Natuurlijk waren er allerlei snoeperijen en een heerlijke lunch,
en volgde er ook nog een prachtige show & tell.


Ik kan je helaas niet alle namen geven van de quilts,


van andere ontwerpers die Mariëtte liet zien.
(deze hierboven wel, het is een ontwerp van Willyne Hammerstein, met op de achtergrond Dear Jane)


want natuurlijk werd ik ook vaak weggeroepen door de winkelbel,
omdat er klanten binnen kwamen.


Wat is er veel quiltinspiratie gegeven,...


Allerlei ideetjes kwamen voorbij,...


hoe bepaal je de kleuren voor die en die quilt,
hoe ga je doorquilten,
en hoe zit het met het label,...


We hebben allemaal GENOTEN.


Mariëtte vertelde ook over het afgelopen jaar,
waarin zij de uitdaging van Caroll is aangegaan
om voor de Quiltmania te gaan ontwerpen,
en op die manier een nieuw Quiltmania boek te maken vol met de meest prachtige quilts.
Stuk voor stuk een ontwerp van Mariëtte,
en allemaal door haar gemaakt en door haar zelf doorgequilt.

We kijken er naar uit.

TIP:
Mariëtte en ik hebben de afspraak gemaakt dat ze in mei terugkomt om workshops te geven.
Dan kun je aan de hand van haar nieuwe boek kiezen wat je wilt gaan maken.
Wanneer?
In de week van Hemelvaart.
Binnenkort vertel ik je er meer over.
LEUK.

Fijne vrijdag en mischien tot zo in de Supergoof Quiltwinkel.

Lieve groetjes van Ingrid.

4 opmerkingen:

Joanne zei

Goedenmorgen Ingrid,
Wow ! What a show !
Bedankt voor alle mooie fotos en verhaal vanochtend :)
geniet van het zonnige dag !
fijn weekend,
groetjes,
Joanne

Lianne van der Lint zei

Super Ingrid!! Misschien eindelijk een gelegenheid om vanuit Zeeland je winkel te bezoeken én een workshop te doen….

Anoniem zei

Ik ( ymkje) heb erg genoten van de workshop en zie erg naar mei uit. Wie weet kan ik die nog net tussen mijn bezigheden meemaken. Het was echt door beiden tot in de puntjes verzorgd.

Floor zei

Dat lijkt me echt genieten van zo'n dag.
Wat een mooie quilts zie ik voorbij gaan.
Superleuk dat ze nu ook een boek mag uitgeven bij Quiltmania.