maandag 18 maart 2024

"Over Lapjes-DNA & 'n Mystery"

 


Goedemorgen lieve allemaal.
Voor het eerst doe ik mee met de Mystery van de Quiltmania.
Victoria's Sampler heet ze,
en nu het tijdschrift 'Quiltmania' in 2024 veranderd is,
 komt ze in 4 delen uit.

Ik was er al een tijdje over aan het nadenken,
welke kleuren,
welke lapjes,....
waar word ik zelf het meest blij van,...

In m'n winkeltje heb ik het vaak over het lapjes-DNA van een quilter.

Iedereen heeft een eigen lapjes-DNA.
Dat zijn de kleuren waar je zelf heel blij van wordt,
de lapjes die je raken.
Gewoon omdat je ze mooi, gek, lief, weetikveel vindt.

De Mystery wil ik maken in mijn eigen Goofse lapjes-DNA,...


Afgelopen zondag,
gisteren,
 heb ik lapjes uitgekozen voor de eerste blokken,...


Het was heel leuk om ze te maken.
Qua centimeters zijn de blokken wel wat groter dan ik,
als handquiltster,
 normaal gesproken maak.


Maar dat mag de pret niet drukken,
de motiefjes komen zo wel heel mooi uit.


Nog even een beetje puzzelen
hier en daar,
wat verschuiven,
en weer terug leggen,...
net zolang
totdat m'n Goofse lapjes-DNA ze het mooiste vindt liggen.
;o)

Fijne maandag,
en,
lieve groetjes van Goof.


10 opmerkingen:

Frederika zei

Ziet er mooi uit. Zomers

Floor zei

Lapjes DNA??? Daar moet ik even over nadenken hoor.
Heb niet het gevoel dat ik dat heel uitgesproken heb.
Vind veel soorten lapjes en kleuren mooi.
Hou niet van felle kleuren en motieven, dus misschien mis ik dat stukje DNA wel :-)
Jij bent wel herkenbaar, je hebt een plaatjes DNA, want die komen heel vaak terug in jouw quilts.
Zie het hier ook weer. Ben heel benieuwd hoe de mysterie verder gaat worden.

erika zei

Ja, in Goofs lapjes-DNA zitten plaatjes en dat is te zien! Mooi hoor 😁

Anoniem zei

Voor het eerst iets wat niet door jezelf is bedacht ,spannend !
Ben benieuwd hoe je een mysterie vind ,jammer dat de quiltmania nog maar 4 keer per jaar uit komt ,hier in de omgeving al niet meer te koop en ik wil toch kijken wat er in staat via een webwinkel kun je het blad niet inkijken en het is duur genoeg !

Gr Evelien.

Joanne zei

Hoi Ingrid,
Leuk om mee te kijken :) Bedankt voor het delen :)
Ziet er leuk uit ! Geniet van de mystery :)
Lapjes DNA ! Love that ! like pieces in a pie chart.... A big % of Tilda, a little lower % of Grunge, 5 % scrappy and 2 % Christmas and 1 % bling :)
Thanks for a great post this Monday !
hugs, take care,
Joanne

Anoniem zei

hallo Ingrid , kunen je ook een packje maken voor het maken van deze mystery , voor mij ?? dank u

Omasannie zei

Prachtig l, ik herken mij wel in het lapjes DNA, ben nu een “heftig,kleurrijk “ uitstapje aan het maken maar betrap mij er op dat ik al weer veel naar mijn eigen stijltje kijk❤️

Josefien Scholten zei

Wat een prachtige combinatie…. Zijn die stoffen nog te koop? Een volledige kit zou ook een goed idee zijn😍

Anoniem zei

Gewoon weer zooo mooi, heb dezelfde kleuren dna als jij dus ik krijg, bij dit aanblik, zo’n prikkelend gevoel van ohhhhhh dat zou ik ook willen… hihi eerst mijn “uitstapje “ naar de felle kleuren quilt afmaken. Fijne dag lieverd, kus voor jou en Hans, liefs mij xxx

OmaSannie zei

Zie dat ik anoniem gereageerd heb, was niet de bedoeling. Liefs mijxxx