maandag 16 april 2007

"Een aardigheidje"

Een paar jaar geleden vond ik dit aardigheidje van Moda, dat ik niet kon laten liggen! Het is iets voor de ware quiltster die niet zonder haar verslaving kan. Misschien ken je het al wel, mocht dat niet zo zijn, dan ben je wellicht nieuwsgierig naar de inhoud?

Dat kan ik me helemaal voorstellen! Als je het blikje open maakt, vind je er wat lapjes in, een piepklein speldenkussentje met spelden en naald, een klosje garen, een potloodje, een uitklapbaar schaartje en ook nog een patroontje. Verder nog een pleister, die je natuurlijk niet gebruikt, want dat zit alleen maar vreselijk, en een lekker snoepje.
Ik vond het zo leuk, dat ik het helemaal intact wilde laten,....Misschien heb jij het patroontje wel gemaakt?
Nog eventjes een tip.  Mocht je in je vinger hebben geprikt en een druppeltje bloed in je quiltwerk hebben zitten, dan moet je er wat spuug op doen  (natuurlijk wel van je zelf,...) en dan gaat het vlekje eruit!

7 opmerkingen:

Liliane zei

Ha, die Ingrid,
Wat leuk dat we weer eens iets van jou horen (en zien!!).Gisteren via het prikbord jouw web-log ontdekt.Dit was voor mij een zxc3xa9xc3xa9r aangename verrassing.Want je weet misschien nog uit vorige reacties dat ik een grote fan ben van jouw quilts!Ik hoop hier nog veel mooie dingen tegen te komen.Het is hartverwarmend om te lezen en te zien hoe jij met "quilten" omgaat.Ik ga zeker je "dear jane" project volgen.Dit ziet er nu al veelbelovend uit.Ik herken me helemaal in jouw verhaal.Alleen heb ik de stap om eraan te beginnen nog steeds niet durven zetten.En dan die stofjes....Zoooo mooi!
Dankjewel dat we van dit alles mogen meegenieten.
Groetjes Liliane

ingrid h.g. zei

Jeetje, ik had er geen idee van dat ik een fanclub heb,... Mensen begin allemaal een web-log want met al die complimentjes voel je je helemaal geweldig!!

Nel zei

Hoi Ingrid, Leuk, een nieuw web-log en ook nog over quilten!Goeie tip is nooit weg, als je wat rijggaren kauwt en je legt dat op je bloedvlekje trekt het in je garen.Uit ervaring(trouwjurken naaien)weet ik dat dit werkt.Succes met je log!

mm zei

Wat een leuk blikje, ja zou ik ook bewaren !!!

Goeie tip !!!

Els zei

Leuk blikje!

Wilma zei

Heel leuk blikje. Die zou ik ook in tact laten.
Bloed?? Spuug??? Het is mij wel eens overkomen......ga het een keer uit proberen!!!!

Juul :o) zei

Ben je xc3xb3xc3xb3k een leuke blikjes-fan?
De tip van 't kauwen op, en 't deppen met rijgdraad gebruik ik ook altijd.
Werkt echt!
Kauwen op een lapje moet ik nog uitproberen...
... eh, neehhh toch maar niet.
LOL
;o)