dinsdag 24 mei 2016

"Een zekere situatie,..."


Tuurlijk zijn wij niet vergeten,
dat het Diamanten Dinsdag is.
Maar,...

we zitten hier met een zekere situatie,...


zo'n situatie van knipknipknip.
 Goof weet het niet meer.
Ik,
Kleine Muis,
weet het natuurlijk wel.

Ik weet 1 ding zeker,
en dat is,
dat de Diamantenquilt van MIJ is.


En dat het maken van mijn quilt me allemaal veeeeeeel te lang duurt.
Ja klopt,
 je hebt gelijk.
Dat zijn 2 dingen.
*zucht*


En nu heeft Goof het weer te pakken.
Ze vindt het middenstuk van MIJN Diamantenquilt niet meer mooi.
Niet meer mooi???????
Mijn quilt????
JA.


Goof zit te knippen in lappies,...
gelukkig heeft ze nog wel 2 Diamanten gemaakt.
Wacht effe,
ik show ze gelijk even,...


Hopla,
Diamantje 77,
en


Diamantje 78.

Goof wil het middenstuk veranderen.
Van MIJN Quilt.


Dan gaat het allemaal nog veel langer duren.
Ik ben hier zo klaar mee.


Eén pluspunt,
het gaat alleen om de banen in het midden.
De sashings er om heen,
die mogen blijven.

Iemand een ideetje?
Of heeft iemand misschien zo'n Diamantenquilt,
en doet er helemaal niets mee?


Dat zou ook heel fijn zijn,...

Fijne dinsdag allemaal,
groetjes van Kleine Muis,
en

26 opmerkingen:

Anoniem zei

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als je het middenstuk verandert, ik vind het een beetje flets worden, maar dat is natuurlijk mijn mening. Doe maar lekker wat jezelf het mooist vindt ! Groetjes Els Pelt

marion zei

helaas muis, geen diamanten hier...wel sterren en hexagons maar daar ben jij niet zo van toch?

Françoise zei

Tja, kleine muis, misschien kun je onderhandelen? De helft vervangen?

Martine zei

Helaas muis ik ook niet😥Maar je baasje heeft blijkbaar goed naar Marg geluisterd👏🏻👏🏻😍😍

Sabine.v zei

Ja muis, persoonlijk vind ik het oorspronkelijke stofje veel beter. Het rood overheerst een beetje. Maar meningen verschillen. Gelukkig maar. Nog een fijne dinsdag.

christine zei

Heeft muis de mijne is bijna klaar bijna!!! Alleen nog de randen maar die maak ik anders dan de orginele quilt

Rita zei

Ik snap je wel kleine muis, maar ja of je het kunt veranderen? Veel succes

Mrs. Sutherland zei

Tja, op zich ben ik het met je eens dat het middenstuk nu mooier wordt, maar nu vind ik de beige sashings een beetje uit de toon vallen. Nou kan het natuurlijk zijn dat de foto vertekent, maar ik zou er toch even kritisch naar kijken Goof!

KijkDaarIs zei

Kleine muis..ik vind dat je baasje wel gelijk heeft !!!!
en eigenlijk heel misschien euh ook de ..ja..euh..zeg het snel...desashings...*Ü*....
( we blijven toch wel vriendjes nu ???..)

marion anderson zei

lekker doen waar je zin in hebt, dat siert je...xxx

Anoniem zei

He kleine muis , leuk je weer te zien , dat heeft even geduurd , en met het maken van hèt middenstuk kijk ik heel eenvoudig naar een rood/wit ruitje of wit/rood streepje . Maar..................onze maestro Goof weet het beste ! Groetjes, Margot

Rian zei

Lieve muis, vertrouw nou maar op Supergoof, laat haar nou maar haar gevoel volgen, dan komt het vast goed. En als het goed voelt, dan gaat het quilten ook sneller..... komt goed.

Wilma Kuin zei

Gewoon lekker doen wat je zelf mooi vindt! Het komt zeker weten Helemaal goed... 😄

juffrouw Ooievaar zei

Lieve Muis, wachten duurt altijd lang :) Ik heb helaas geen quilt voor je liggen, zou ik wel willen ;-) Het komt vast en zeker helemaal goed.
Groetjes Anita

Joke zei

Oeioeioei, wat een dilemma. Ieder heeft zo haar mening. De mijne weten? Veranderen maar en ja, dan ben ik het heel voorzichtig ook met Gerda eens.
Volgens jou helpen we je vrouwtje niet kleine muis. Fluister maar in haar oor dat ze lekker moet doen wat ze zelf wil!

Annemieke zei

Lastig.....Ik denk aan een stof in het midden die meer wit in zich heeft. Dus wel die beige tint erin (zodat het matched met de sashings) maar iets minder massief dan helemaal een kleur. Of de delen vervangen door gepatchte deeltjes in donkerrood en beige/wit? Nou wordt het ingewikkeld zeker....Ik ben bang dat er een diamantjespauze aan komt....misschien wil muis op vakantie deze zomer?
Groetjes
Annemieke

Sunny zei

Wordt vast nog mooier kleine muis, dat kun je echt wel aan supergoof overlaten!

Sylvia zei

Kleine muis, zou om en om van de kleuren in het middenstuk een optie zijn, dus rood en de beige (die overeenkomt met de sashing) dan duurt het voor jou minder lang dat veranderen en Goof kan dan beoordelen of ze er blij mee is!
We zien het later wel hoe het uitpakt?!
Groetjes Sylvia.

Floor zei

Waarom help jij Goof niet kleine muis? Jij kan best in de nacht een beetje gaan naaien (wel met de hand hoor, dat wil Goof graag!)
Als ze dan wakker wordt heb je het middenstuk veranderd en gaat ze vast weer lekker verder met de diamanten.
Het wordt toch zomer, dus een quilt heb je nog niet nodig, dus even geduld.

pasja zei

Piękna praca, aż dech zapiera :)

erika zei

Ik snap het Kleine Muis, maar ja Goof wil voor jou een quilt maken, waar ze ook zelf helemaal tevreden over is. Eerlijk gezegd vind ik het nieuwe plan van haar voor het middenstuk wel veeeel leuker!! Even iets meer geduld dus, ze is inmiddels nu weer lekker op gang. Echt, het komt allemaal goed!

Unknown zei

Hi, love all your work, it is so beautiful and well quilted.

Leonardo nescio zei

Nee, niet veranderen! Het is nu zo'n mooi geheel!

Sabine.v zei

Nou muis ik zie nu toch wel dat de rode stofjes het beter doen in het middenstuk.. Dus laat Goofje maar haar zinnetje doen. 't Komt goed.

Sparky zei

I think this would be just beautiful for a picnic quilt or a table cloth...or just to view..it is gorgeous..

Unknown zei

Wat een leuk verhaaltje weer. Het is eigenlijk een vraag, maar daar kan ik echt geen antwoord op geven. Ik geniet van Goof en Muis. Verras ons maar.