maandag 2 mei 2016

"Kom er bij, kom er bij, zet je zorgen maar opzij,...."


Ze lijken een beetje op kleine roze gebakjes,...
maar het zijn natuurlijk,


de bloempjens voor de bijtjes.
Links en rechts beneden,
die zijn klaar.


'hullie' van rechts boven,
die moeten mogen nog.
Het is een leuk werkje,
 daar ga ik straks mee verder.


En dan is dit tweede blok The Beekeeper af.

Zo grappig,
 om die kleine bijtjes te maken.
Ik dacht heel vaak,
dit wordt echt helemaal,
helemaal,
NIKS.
Maar dan teken je er een paar pootjes bij,
en is het er ineens eentje.
een bijtje.
;o)


De achtergrondkleur lijkt een beetje op de stof,
die ik gebruikt heb voor m'n Tuintje,...


Stevie's Garden.

Er is toch kleurverschil,
maar dat zie je niet goed op de foto.

Wat een heerlijk weer hè,...
M'n olijfboompjens doen het goed op 't tussenverdiepingkje.

Zo,
ik ga weer eens aan de slag.
Mag even zomaar niksen/quilten.
M'n huis is gepoetst,
piece of cake,
het is immers een klein huis.
En Gootje?


Die ligt te zonnebaden op de vensterbank.
We hebben samen al gewandeld langs de IJssel,
en ook hondenbrokjes gehaald bij de dierenwinkel.
Gootje kreeg een koekje van de meneer,
dus ze komt graag terug,...
;o)

Fijne maandag allemaal,
maak je niet druk om van alles en nog wat,
Geniet van 't zonnetje.

17 opmerkingen:

Rita zei

Ziet er super uit, wel een aparte quilt maar erg mooi. Fijne dag en groetjes, Rita

christine zei

Ze is mooi jouw bijenkoningin en de bloempjes.ja het is lekker weer alleen er staat een flinke wind je jan niet buiten zitten hier. Maar de was is droog. Dus tijd voor patchen.

Else zei

Helemaal LEUK geworden je bijtjes vliegen mooi rond om de ondergrond!! zwaaizwaai

Inge Slaats zei

Ik vind het hartstikke mooi geworden! Zo mooi, dat mijn zin in deze quilt nu echt weer helemaal terug is. Ik zat in een enorme dip, vond niks mooi wbt stoffen die ik uitgezocht had. Heb alles in de kast gegooid en ben helemaal opnieuw begonnen, heb zelfs nieuwe achtergrondstof besteld en die komt morgen, jippie!

marion anderson zei

oooooh ja echt wat gezellie....zo.n klein huisje poetsen is heerlijk he ? en gootje, ......zo ligt daisy met haar koppie op de hocker vanaf de bank, koddig he ? die beestjens van ons...genieten...xxx

Nifty Quilts zei

Oh, so very pretty! I like your gray background. It works very well with all of your beautiful flowers and bees. And what could be better than your gorgeous quilt in the garden room? I keep going back to look at that photo again. Stunning!

Evelyne zei

Hier wordt je wel vrolijk van zelfs op een regenachtige dag!
Leuk hoor ik hoor de bijtjes hier zoemen!

Groetjes,
Evelyne

Aunt 'Reen zei

Beautiful applique' work!
Your Bee block is spectacular.

Marijke zei

Vind de bijtjes zo leuk en fijn dat ik nog een keer van Stevie's garden kan genieten!!!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Anny zei

Wat ziet dat er smakelijk uit! Dit wordt weer een geweldige quilt. En oh, wat ben je een bofkont! Die quilts van Margareth Sampson George zijn geweldig. Ik wacht met smart op het boek dat Ingrid van de Quilthoeve voor me bewaard!

Sparky zei

much buzzing about your latest quilt...how pretty and those bees....wow!

Flickenstichlerin zei

What a wonderful combination, love your progress with the bees. They are just too cute.
...my house is not clean yet....but I am working on it.
Greetings,
Sylvia

Annelein zei

Een prachtig blok!!!! En zo heerlijk vrolijk... je wordt vanzelf blij....*Ü*....

Bernadette van gils zei

wat een leuke bloemetjes en ja hoor, na twijfel, twijfel en denken o ik heb nog zoveel liggen, ben ik toch overstag en heb me ingeschreven voor de BOM. Natuurlijk mede door jouw leuke verhaaltjes over de bijtjes en de bloemetjes maar ook omdat een vorig patroon van Susan zo leuk was om te maken.
Ga er misschien niet meteen aan beginnen maar dan ligt het patroon alvast klaar.
Veel plezier met je bloemetjes en Margootje heeft het maar goed bij jou, lekker wandelen en in de zon liggen
groetjes

Bernadette

miekequilt zei

Wat een supermooie quilt. De bijtjes zijn snoepies.

Annemieke zei

Zo gaaf die insecten...leuke blokken hoor. Mooie achtergrond kleur ook. Ik heb nog steeds een quilt met beestjes in gedachten uit het boek van Jacqueline Morel (van al lang geleden, tis weer opnieuw uitgegeven) daarom even een vraagje mbt pootjes, gebruik jij hiervoor zo'n Pigma Micron pen?
Ik volg je raad op en geniet vandaag van het zonnetje!
Groetjes
Annemieke

Sweet Laura zei

Ich schreibe es in Deutsch! Es ist unglaublich was Ihr Frauen da
alles gemacht habt!! Ich bin ganz begeistert und will am liebsten gleich
loslegen --- die Decken sind so unglaublich
schön es fehlen mir die Worte

LG

Laura