zondag 22 mei 2016

"Vragen & een Ufootje"


DE VRAAG,
die mij toch wel het meest wordt gesteld is,...

INGRID,
HOEVEEL UUR QUILT JIJ PER DAG?


Een vraag waar ik altijd een beetje onrustig van wordt,...
Hoeveel uur?
Jeetje dat houd ik helemaal niet bij,
maar het is ongetwijfeld best wel veel,..

Ik begin me dan ook altijd meteen te verontschuldigen,...
vertel dat je als blogger,
 bijna verplicht bent om met meerdere quilts tegelijk bezig te zijn.
Anders is het zo saai voor de lezers.
Altijd maar weer diezelfde quilt,...
Tenminste dat denk ik zo,...


En HOEVEEL uur?
Uhm,...
dat weet ik niet.
Ik ga dat toch niet bijhouden?
Gewoon als ik zin en tijd heb,
dan quilt ik heel graag.
En ja het klopt,
ik maak er ook graag tijd voor,
als het kan.

Een uurtje eerder wakker?
JIPPIE,
dat is extra quilttijd.

handwerkkamer van een paar jaar geleden

Dan vergeet ik maar meteen dat ik door dat vroege uurtje,
 s'avonds,
vaak eerder in slaap val,...
sjips,
da's weer een uurtje minder.

Vaak wordt er ook gezegd,
Ingrid jij quilt zeker overal?
Uhm,...
JA inderdaad.


Onder 't douchen, 't wandelen met Margootje, op de wc, 
onder het stoffen, stofzuigen, dweilen, strijken, tijdens het eten, 
als ik aan het autorijden ben,... 

Nee,
dat is natuurlijk allemaal gekkigheid,
echt waar.
Dat doe ik niet,
nee echt niet.
Behalve onder 't Ramen Lappen,
dat klopt.
;o)


Maar?
Hoe kan het dat je dan zoveel quilts hebt gemaakt?
Hoe doe je dat toch?
Uhm,
gewoon met het handje,
zonder naaimachine.
Ik weet niet wat ik nu al jaren,
anders doe dan jij?
Geen idee,
hoe doe jij het dan,
kan ik natuurlijk ook vragen,...

Het is wel zo,
dat,
 nu ik even vrij ben,
 ik rustig de hele dag quilt.
Ik maak me niet druk om eten koken en boodschappen daarvoor doen,
want dat doet die lieve man van mij.
Ik moet daar dan wel even bij vermelden,
dat ik verder wel het hele huishouden doe.
Maar ja,
dat is in mijn ogen een 'makkie',
nu onze 4 kinderen het huis uit zijn,
en we klein wonen,
zonder tuin,...
Vooral dat niet hebben van een tuin,
geeft UREN EXTRA QUILTTIJD.

Ik quilt,
gewoon omdat het kan,
omdat het mag,
en,
 omdat ik het zo ongelooflijk leuk vind.

Quilten is voor mij geen hobby,
maar een manier van leven,
Het hoort bij mij.

En wat als je niet meer kunt quilten?
Dan vind ik wel iets anders leuks.
Maar voor nu,
zijn lappendekens m'n lust en m'n leven.

En soms,
kom je er ineens achter dat je een klein stukje van je leven helemaal vergeten bent.
Dat blijkt dan een UFOOTJE te zijn geworden.
Helemaal niet meer aan gedacht,


A Bountifull Life.
Jeetje,
die heb ik ook nog liggen.
Daar was ik mee bezig in de tijd van de Sterretjesquilt,


en m'n lieve Schat,
Bregje de Ierse Wolfshond was er toen nog.

Ik heb zelfs 2 blokken gemaakt,...
En die vogeltjes?
Die zitten nu ook in mijn middenstuk van de Rowdy Flat Library Quilt.
(Patroon Susan Smith).

Misschien moet ik toch maar eens, 


proberen te quilten onder 't douchen,
 't wandelen met Margootje,
 op de wc, 
onder het stoffen, stofzuigen, dweilen, strijken, 
tijdens het eten, 
of
als ik aan het autorijden ben,... 


Uhm,
niet echt een goed idee lijkt mij.
Maar die Bountifull Life,
dat is toch wel weer leuk,...
daar heb ik immers al 2 blokken van liggen,
dat schiet op,...

En,
 het is geweldig quiltweer,
het regent dat het giet,
da's mazzel.
;o)

Fijne zondag allemaal,


31 opmerkingen:

Mhalmavanwees zei

Wat heerlijk weer Ingrid! Wat een mooi mandje en die appels geweldig! Quilt maar lekker door. Dikke knuffel!

Annelies zei

Veel plezier met quilten !

Dawn zei

Of course it is a good thing to work on more than one project at a time! Your work is beautiful.

Karen - Quilts...etc. zei

yes quilting is a way of life for some of us - I used to do all by hand now I do some by hand and some by machine. I love making by hand and have many - I have made two dear janes - I love the one you have hanging on your wall.

Marianne Gooren zei

Doe jij maar lekker 'je ding', want weet je wat? Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden, aan niemand! Gewoon genieten, Ingrid!

Browndirtcottage zei

Oh Supergoof, all is lovely. I too just started The Bountiful Life quilt. I started with the bride block.

Browndirtcottage zei

Oops…it's me, Belinda at Brown Dirt Cottage. Somehow my blog said I am Dusty Sparkles…….ha!

Sylvia zei

Ja het is heerlijk quiltweer, géén zon, regen, niet te warm, dus....heb ik mijn diepvries in de garage ontdooid!!! Dadelijk weer gauw naar mijn Passacaglia steekjes!
groetjes Sylvia.

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijk verhaal....
Het veel op internet zitten moet ik maar eens afleren. dat is ook quilttijd...

Sabine zei

... het komt met bakken uit de lucht, héérlijk om je blogbericht te lezen!

Unknown zei

Helemaal heerlijk Ingrid. Gewoon JIJ :) En daar gaat het toch om! Gewoon, ik quilt en nog wat andere dingetjes ook LOL
Graag doorgaan met dat quilten en je oh zo heerlijke verhaaltjes xxx

Jocelyn zei

You are amazing. I'm so glad your passion is for quilting. It is always SO beautiful!

Rita zei

Het is heerlijk quiltweer en ook hier wordt hard gewerkt, inmiddels ben ik 1,70 mtr in het vierkant, dus ik denk nog 28 blokken en dan kan ik aan het quilten;))). . Gr. Rita

Heleni zei

Heerlijk verhaaltje hoor, jouw verhaal is mijn verhaal Ingrid.
The way of life zeg ik altijd. En het is nog waar ook.
Trouwens, Bountiful Life is daar een goed voorbeeld van.....
Prachtige blokken die twee. Ze zijn allemaal heerlijk om te maken.

Lida zei

Schitterende blokken! En gewoon iedere dag wat steekjes en je komt een heel eind, iedere dag veel steekjes en je komt een heel stuk verder! Gewoon een vrouw die geniet van wat ze graag doet en je krijgt stapels mooie lappendekens! Groetjes
Lida

Régine zei

Vooral zo heerlijk doorgaan, met quilten en je fijne verhaaltjes!
Ik geniet altijd van al het moois dat elke keer voorbij komt. En van Margootje natuurlijk.
Groetjes, Régine.

Floor zei

Een tuin kost vele uren quilttijd???
Jeetje, dan moet ik mijn tuin van 23 meter lang toch maar laten betegelen :-)
Ach, ik hoef niet zo veel quilts te maken, dus quilt ik vast veel minder dan jij, hooguit 2 uur per dag.
Maar dan komt het ook wel af. Jij maakt prachtige grote quilts en zolang je er plezier aan beleefd lekker doorgaan in dit tempo.
Wij lezers genieten wel lekker mee.
Dacht eigenlijk dat jij helemaal geen ufo's had.... toch nog een gevonden, mooie blokken hoor.

Nicky zei

Oooh ons Bregje. Knuff Vero

Carole Y. zei

I enjoy reading your blog. I wish I live nearer and be able to enjoy the opportunities that you have in the Netherlands for great quilts and groups of friends.

As long as you are happy with what you are doing, I would say that you can continue doing what you love best.

Happy quilting,
Carole

Phyllis zei

Wat leuk dat je de Bountiful weer oppakt, die vind ik toch zo mooi. Heb het boek destijds bij Dorry gekocht, staat ook nog op mijn lijst... maar eerst echt even wat andere dingen af. En ja, die tuin, die vraagt inderdaad tijd, heb zeker wat meer tijd voor het quilten in de maanden dat de tuin 'uitrust'. Of het zoals vandaag echt vreselijk weer is... :-) Geniet van je quilt-uren!

frameless mind zei

Jaren geleden zat er ergens in mij een héél klein "quilt"waakvlammetje. Het is door blogs als dit dat het waakvlammetje ondertussen een stevig brandend vuur geworden is. Dankjewel voor je inspirerend blog!
Groetjes, Liliane

Rina zei

Hoeveel ik quilt? Elke dag minatens een uur, soms een paar uur. Ik geniet van de zon, maar dan ga ik wandelen en blijft het handwerk liggen. Regen? Helemaal jiet erg, meer quilttijd. Ik blog minder, maar quilt net zoveel. Heerlijk toch 😊

marijna zei

Ik betrap me er wel op, dat ik veel tijd met multi media bezig ben. Leg me dan soms op, dat ik voor een bepaalde tijd er mee bezig ben. Maar ik quilt niet alleen, maar haak en borduur en knutsel ook. Dus het quilten is niet altijd waar ik mee bezig ben. Geeft niks, als een mens het maar naar de zin heeft. Quilt jij maar heerlijk op je eigen manier door. Het is inderdaad een manier van leven voor jou. Wij genieten dan van jou werk en de hele leuke verhaaltjes.

Laura D zei

Hello again Ingrid, for some reason the translator changed your name from"Ingrid" to "Jessica". It should say "Dear Ingrid"

ria vogelzang zei

Quilten is gewoon "a way of life"... en een hartsaangelegenheid...
Ik zou niet anders willen! Blijven genieten hoor! Ook van de fijne herinneringen.... (lief Bregje)
Knuf!

Nicole zei

I like wonderful floral details of your quilting. It feels so warm and fresh. You are really creative!

Robin zei

The block with vase, apples, and flowers is so lovely. Your placement of birds is perfect. I enjoyed seeing the Dear Jane quilt on the wall with your wreath to the side. I love that wreath.

Kath zei

Dear Bregje, I lost my mini-Bregje at Easter and I know exactly what I was sewing at the time. I have called the quilt "Dog rose".
I enjoy very much seeing your work, I wish Google would translater better!

mams logboek zei

O , ik dacht dat jij zo'n dingetje hebt zoals Hermelien in Harry Potter. Je weet wel , waar ze de tijd mee terug draait . Heb je lekker dubbel verborgen tijd . Geintje . Het maakt niet uit waar en hoe je het doet, niemand hoeft zich daar over te verantwoorden. Gewoon elk op zijn tempo . Enne ik geniet van elk verhaal en van al je mooie foto's terwijl mijn patchwork/quilts in een vreselijke slakke-gang vooruit gaan ;-). Een mens kan toch niet op twee plaatsen tegelijk zijn , hé
Groetjes
Gerd

klara zei

Ik ben het eens met Gerd hierboven, je hoeft je toch niet te verantwoorden? Alleen heb ik wel graag dat je het niet onder het autorijden doet, anders kan ik niet meer veilig over straat, verder geniet ik altijd zo van je verhaaltjes, dus daar moet je nog wel wat tijd voor vrij maken als het kan.

Het lieve leven... zei

Mooi hoe je dat schrijft. ..een manier van leven. Hoe heerlijk is dat! Groetjes van Petra