donderdag 19 mei 2016

"Thuis op Vakantie"


Met z'n drietjes,
rijdend door ons mooie Nederland,
wederom op pad met een missie,...


Waar gaat de 'reis' naar toe?
We rijden op ons gemak,
 naar Stegeman in Rouveen.


Mijn Lieve Man zei vandaag,


je had toch nog witte basisstof nodig voor je Ramenlappie?
En had je het ook niet over paternoplaat?
Die man van mij,
 is inmiddels een kenner,...
;o)


Maar hij had gelijk,
De winkel met de mooie klederdracht stoffen,


die ik zo graag gebruik,
 voor m'n Billings Boerinnetje op Klompen.
En weet je,...
het was er wederom heel gezellig.
We hebben altijd erg veel plezier in de winkel.
Die man van mij,
die houdt wel van een grapje,
en de Dames Stegeman ook.
:o)

Menig oud lapje mocht mee.
Die zijn dan weer nieuw voor mij.
Ook zo grappig,
werd mij verteld,
 dat er klanten in de winkel komen vragen om,...
 DE lappies die Supergoof ook heeft.
Het is me wat,...
;o)

Helemaal blij,
stapte ik met 'n volle tas in de auto.
Nog even zwaaien naar de Dames Stegeman,
en daar reden we weer.
Eigenlijk hadden we ook wel zin in iets lekkers,...
Dus stopten we bij Waanders in Staphorst.
We waren er nog nooit geweest,
maar komen graag weer terug.
Terwijl Manlief zat te genieten van uiensoep,


had ik een heerlijk kopje koffie,...
en,...


hmmmmmm,
echt een AANRADER.
Ook Margootje werd niet vergeten.


Ze lag bij mij onder de tafel,


met een bakkie vers water naast haar.
Natuurlijk moesten we ook weer naar huis,
maar dat gaf niets,


het is maar een klein stukje rijden.
We weten precies de weggetjes waar minder verkeer is.
En thuis,....
mocht de tas open,...


*zucht*


Allemaal nieuwe 'ouwe' lappen.

Wat is het heerlijk om Thuis op Vakantie te zijn,...
Fijne donderdag allemaal,
en

21 opmerkingen:

Ineke Original zei

Wat leuk!!! Heerlijk zulke mannen. Ik heb er ook zo een. Al 44 jaar deze week. Jammer dat ik het quilten zo laat pas heb ontdekt. Nu dubbel genieten.
Ik vraag me wel eens af. GAan jullie nooit op vakantie?

Martine zei

Mooie lapjes en dank voor de data. Die ga ik even in mijn agenda schrijven.

Maria zei

Zalig zo een man, ik ben blij voor je, ik heb ook het geluk er zo één te hebben. En wat een leuke stofjes . Groetjes, Maria.

marion anderson zei

ooooh jij bent net zo'n bofkont als ik met je man...en gootje natuurlijk. lekker genieten zo'n dagje uit, zo speciaal...xxx

Ineke zei

Oh heerlijk genieten Ingrid!

Annie zei

Wat een heerlijk uitje zo met z'n drieën en erg leuke stofjes !

Sylvia zei

Genieten onderweg; in een leuke winkel met mooie lapjes en wat lekkers toe!!!
Heb je de Staphorster rolletjes al eens geprobeerd? Ook erg lekker.
Groetjes Sylvia.

Gerda Hartman zei

Heerlijk verhaal. Enne, ik ben ook in het bezit van zo'n man.

Rita zei

Wat een heerlijke buit heb je gekocht. Supermooi en krijgt vast een mooi plekje in je Mrs Billings quilt
.gr. Rita

Annelies zei

Mooie aankopen ! Geniet ervan.

erika zei

Oh ja, Stegeman, daar kom ik ook zo graag! En verderop in Staphorst zijn nog meer winkeltjes met folklorestofjes.

Marianne Gooren zei

Wat een gezellig uitje hadden jullie met z'n drietjes! Ook ik ben in die winkel geweest, paar jaar terug, ze hebben (hadden) daar zelfs van die lange katoenen nachthemden met kant... Oh ik kwijl nog als ik eraan terugdenk! Wat een heerlijke winkel... Mooie buit heb je gescoord, pfieuwww! Nu dus lekker nagenieten en kiezen welk lapje wáár komt... Veel plezier!

Hubertine zei

Altijd heerlijk. Nu nagenieten!

mams logboek zei

zie ik het goed ? Zijn het oude kledingstukken waar je nieuwe quilts mee maakt? Leuk ! en er om gaan gevoerd door man die en taxichauffeur en boodschappenlijst houder is. Ja dat voelt als vakantie aan ..en nu genieten van je nieuwe aanwinsten
Groetjes Gerd

Kleine Vingers zei

Leuke stoffen heb je weer gevonden, die krijgen vast een plek in je mrs Billing en/of in een andere mooi quilt. Groeten

Phyllis zei

Wat een heerlijke dag! Het is alweer een tijdje geleden dat ik daar was, wordt eigenlijk wel weer eens tijd. Dank je voor de inspiratie en geniet van je nieuwe lapjes!

Quilting Moesje zei

Wat leuk om terug te zien ;o)!!
Vorige zome waren wij daar wel op vakantie (o) en moesten nog best ver rijden naar huis :o))

Unknown zei

So lovely pictures! thanks for sharing this great post again.

Browndirtcottage zei

What a lovely holiday. LOVE those green shutters!

@nke zei

Was weer een dag met een (gouden) stoffen randje.....

Ineke zei

Jaren op een camping in Dalfsen gestaan. Elk jaar naar Stegeman, wat een heerlijke winkel. Caravan hebben we niet meer......... Woon te ver nu. Zo jammer!!!