zondag 17 juli 2016

"De Frottende Freule"


Het stond al een paar weken met GROTE letters in m'n agenda.
Op zaterdag 16 juli,
naar,
in Schildwolde.


Ik was er nog nooit geweest,
en DAT,
 vond Vriendin niet kunnen.


Dus werd ik zo luxe,
opgehaald bij m'n huisje aan de IJssel,
 en reed de chauffeuse helemaal, 
naar ergens hoog in Nederland,


naar een quiltwinkel,
die omschreven kan worden,


als bommetjevol,
 met de meest prachtige stoffen,
en sfeervolle hoekjes.


Waar je uren kunt kijken, 
kijken,
 en nog eens kijken.
Want elk stofje wil je zien,
en elke quilt,
 wil je kunnen bewonderen.


Had ik al gezegd dat we ook zo hartelijk werden ontvangen?
En,
 dat we ook zo gelachen hebben?


Nee?
Bij deze dan.
Ik ben fan van de humor van De Freule.
:o)


Of er ook nog buit is?
Jazeker.
Want als je blij wordt van een winkel,
dan koop je ook lapjes.


Dat zijn de lapjes met een fijne herinnering,
de liefste lapjes,


waarbij ik denk,
 als ik ze uit m'n lapjeskast pak,
 omdat ik ze ooit op die dag dringend nodig heb voor DE quilt van DAT moment.
O ja, dat was toen,
en dan heb ik een hele brede glimlach.


Tenminste zo werkt dat bij deze Goof.
Iets om in m'n oren te knopen,
voor ooit,
als ik zelf een quiltwinkel heb.


Frottende Freule,
ik kom heel graag weer eens binnen vallen.
En Vriendin,
dankjewel voor deze dag.


Het was heel speciaal,
tot gauw.
:o)

25 opmerkingen:

HandandhomemadebyJoan zei

Wat een geweldige foto's. Desiree zegt telkens tegen mij daar moet je gewoon een keer naar toe. Dus staat hier ook op het verlanglijstje.

Vlijtige Handjes zei

Het is een liefdevol nest. De Freule en de lapjes. Als we in de buurt zijn morten we even langs.

Annelies zei

Klinkt heel gezellig !

Marion van de Sande zei

O wat een heerlijke snoepjeswinkel. Echter, wanneer je in Limburg woont...

Marjan zei

Ja leuk is het, hè Ingrid, bij de Freule! Vanuit Rotterdam kom ik er niet vaak... Maar ik doe mee aan haar BOM, de Hertfordshire quilt (zusje van Mrs. Billings). Zo leuk! Elke maand valt er een piepklein "stukje" van haar heerlijke winkel in een dikke envelop in mijn brievenbus. Genieten!

Mhalmavanwees zei

Ik kom er ook zo graag Ingrid. Jammer dat ze zo ver weg zit, maar als we naar familie in Friesland gaan en we blijven logeren, rijden we nog wat extra. Zo heerlijk. Lekker blogje weer. De nieuwsbrief is ook zo leuk Ingrid. Fijne dag nog.

Maria zei

Zo leuk kunnen meegenieten, ziet er echt geweldig uit en jammer ook geweldig ver weg,ik zal eens een vakantie moeten plannen.
Wat een mooie winkel en een pracht van een tas (met rozen).
Geniet nog van je stofjes, zit er ééntje bij dat ik heb, Groetjes,Maria.

OmaSannie zei

Ik zeg net tegen Ruud... als we ooit richting het hoge noorden gaan, dan wil ik naar de Frottende Freule....Dank je voor deze tip! Liefs San.

Lida zei

Dat is een echte snoepwinkel voor quilters hoop er ook eens te mogen snuffelen, heb nu heerlijk mee genoten. Groetjes lida

Marguerite zei

Dat ziet er zeker heerlijk uit.
Maar eens kijken hoever het vanaf hier is.
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt.

Anoniem zei

De naam alleen al en dat pand, jaaaaa, daar zou ik ook wel eens graag naar toe willen. Wie weet.....ooit. Mooi gekocht. Groetjes Wilma

Ineke Original zei

Wat een heerlijk adres. Ben ik nog nooit geweest. Je hebt weer prachtige stofjes gekocht.

jolanda zei

Nee ik ben er ook nog nooit geweest maar wel steeds van plan. Het is alleen zo'n heel eind uit de buurt hé? Maar nu ik dit zie ga ik die rit er tóch eens voor over hebben!! :-)

marion anderson zei

geweldig en wat lief van je vriendin...lekker saampjes genieten...knufjes en liefs ...xxx

Floor zei

Ooohhh Ingrid, ik voel de hebberigheid al in me opborrelen als ik al dat moois zie! :-)
Kan me voorstellen dat je genoten hebt van zo'n dagje snuffelen en kijken naar al dat moois, en natuurlijk van het lapjes kopen.
Knap dat jij kan onthouden waar je welk lapje gekocht heb, maar wel leuk al die mooie herinneringen, want mooie herinneringen kan je niet genoeg hebben toch?

marijna zei

Dat is wel een eindje uit de buurt! Maar het ziet er erg leuk uit. Was echt de moeite waard zo'n rit.

Marijke van Ooijen zei

Jemig kremig hier word tik ook hebberig van!
Wat een gave foto's van al het moois...
Die tas met beugel vind ik helemaal het einde,
en wat een mooie en toffe lapjes..ik zou niet weten
welke te kiezen meis...vind het geweldig!

Lieve groetjes,
Marijke

Nifty Quilts zei

Oh my! All the fabrics are so beautiful. I think it would be difficult to choose only a few.

Phyllis zei

Wat een prachtige winkel. En wat een leuke dag!

Judith zei

Ik ben er pas een keren geweest, maar inderdaad, wat een mooie winkel en wat een aardige freule! Jullie hebben een heerlijke dag gehad.

Heleni zei

Zo te lezen wordt het hoogtijd dat ik ook eens de rit moet ondernemen. Helemaal een winkel naar mijn hart aan de foto's te zien.
Wat een heerlijke dag voor je.

mieke zei

Ja, ik ben er ook ' al ' 1x geweest.
Het is een super leuke, mooie en gezellige winkel.
grtjs Mieke

Sparky zei

what a lovely shop Ingrid. Always nice to see your part of the world....let the owners know it was a nice stroll into the beauty of their shop...thanks for the visit..

Quilts and Newf's zei

erg he , ik woon er 15 minuten van vandaan.
geniet elke keer weer als ik bij de Freule over de deurdrempel stap en ga ook nooit weg zonder een lapje.
de freule haar humor, echt top !
de open dagen zijn ook zo leuk, en gezellig.
fijn dat je zo genoten hebt Ingrid.
gr Erika

Evelyne zei

Wat een geweldige winkel! Jammer dat hij zo ver weg is anders...
Wat leuk om elkaar zo te ontmoeten en dat het klikt en ook nog leuke humor,gelachen en leuke lapjes, dan kan je dag echt niet meer stuk!!

Lieve groetjes,
Eef