zondag 10 juli 2016

"Roodkapje"


Ben omringd door stapeltjes die roepen,....
Maar,
 ik besteed er helemaal geen aandacht aan.
Zolang er nog iemand in huis is,


die helemaal blij is,....
Ga ik gewoon door met BeePeeën,...
;o)

Vanwege het thema van deze week,
zoek ik zelfs m'n oude fotoboek op,...
het komt allemaal door,


Roodkapje,
dit wandkleed heeft mijn mam vroeger gemaakt,
het hing boven de babycommode.
Was ik even vergeten,
maar door het zoeken naar andere foto's kwam deze voorbij.

De baby met weinig haartjes,
dat ben ik,


er kwamen krulletjes in,
maar,
 die werden er uitgeknipt door de kapper.

Ik krijste altijd de hele buurt bij mekaar ,
als m'n haren gewassen moesten worden.
Mijn mam was dat spuugzat,


dus kort die haren,
een rattekoppie noemden ze dat toen,...

Maar waar ik eigenlijk naar zoek,
dat zijn de foto's van m'n eerste ruwharige teckel,
Fleur,
die ook een keer Roodkapje mocht zijn,...


Lief hè,...

En al die foto's alleen vanwege,
m'n Broderie Perse blok,...


Met allemaal Roodkapjes,
en,
helemaal per ongeluk,
met een selfie,...
;o)

Fijne zondagavond allemaal,
en

20 opmerkingen:

corrie zei

O geweldig ja het rattekoppie ken ik wel hihi die had ik ook en die was nog korter😂😂😂

corrie zei

O geweldig ja het rattekoppie ken ik wel hihi die had ik ook en die was nog korter😂😂😂

Rita zei

Leuk die oude foto's en herkenbaar. Haarwassen vind ik ook helemaal niet leuk, dus ook mijn lange haren gingen eraf en kreeg ik ook zo'n kort koppie. Leuk stofje die roodkapjes, fijne avond, gr, Rita

Floor zei

Grappig zo'n "per ongelukke" selfie!
Ach wat een lief kindje was je vroeger. Nog lief hoor, maar geen kindje meer natuurlijk.
Je was ook een poppenkind zie ik. Kopjes thee drinken met de pop. Je houdt haar later wel een beetje slordig vast hoor, ziet er niet liefdevol uit :-)
Maar gelukkig is dat met je kinderen goed gekomen.
Leuk je Roodkapje blok... maar hoe zit dat met de diamanten? Kleine muis wordt straks wel ongeduldig hoor.

Lida zei

Ik weet nog dat er een nieuwe kapper kwam en daar die een aanbieding had mochten mijn zusje er naar toe en weg was ons kin lange haar met strik en we kwamen trots thuis met een rattenkopje en wat vond mijn moeder dat erg! Later nooit meer strikken in gehad, wat vond ik dat fijn! Je BP wordt echt schitterend en wat een enige foto's! Groetjes
Lida

Marianne Gooren zei

Gezellig blogje weer, Ingrid! Ik wilde vroeger een pony zoals Peggy uit de Tina... Heb mezelf toen geknipt maar dat schoot niet op... Het leken wel twee gordijntjes hahaha..., kwam toen ook bij de kapper terecht uiteindelijk, maar dat was een man en wist hij veel wat ik bedoelde met Peggy uit de Tina. Leuk hè, al die herinneringen aan vroeger. Merk je eens te meer dat we echt ouder aan t worden zijn😉 Fijn om mee te mogen maken......

Annemieke zei

Leuk al die oude foto's! En ook ik had kort haar....ik had geen haar om te laten groeien volgens mijn moeder,te onhandelbaar 😜 Zo leuk je teckeltje en zo braaf. Origineel blok zo, ben benieuwd hoe t wordt.
Groetjes
Annemieke

Quilting moesje zei

Leuk en lief :0))
Ook herkenbare ... T wandkleed boven de komode lijkt veel op die boven die van mij hing
Daar waren geloof ik ook egeld jes en kaboutertoe bij (?)
Helaas was ie vervikt en vies toen mijn moeder overleden was
Toch had ik spijt dat ie weggegooid is...

Quilting moesje zei

Vervilt ;0)....

Quilting moesje zei

Vervilt ;0)....

Phyllis zei

Och jeetje, dat had ik verdrongen. Ik had ook een rattekopje, zeer tegen mijn zin en veel korter dan die van jou. Werd soms voor een jongen aangezien... vreselijk vond ik het en toch moest steeds dat haar er weer af. Toen ik het eindelijk mocht laten groeien heb ik daar flink gebruik van gemaakt, ik liet het net zo lang groeien tot ik erop kon zitten, lekker puh.
En Fleur... wat een schatje!

Evelyne zei

Wat een leuke foto's van vroeger! Ook ik mocht geen lang haar van mijn moeder, had ik ook geen haar voor zei ze! Toen ik zelf mocht beslissen werd het lang en is het er noooooit meer afgeknipt!
Wat vind ik die weer een echt Goofie's blok!! Wat een leuk en vrolijk blok is het! OOOOOOOOO ik heb er toch zo'n zin in, in jou workshop!
Lieve foto's van Roodkapje Fleur!
Je selfie is super leuk!

Lieve groetjes,
Eef

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Ik had krulhaar. Dat kon volgens mijn moeder ook niet lang. Ik ben bij zowat alle kappers van Geleen geweest als kind omdat mijn moeder vond dat ze geen krulhaar konden knippen. Dus gingen we iedere keer naar een andere!! Toen ik uit huis ging heb ik mijn haar laten groeien en het pas weer afgeknipt toen ik mijn eerst baby had. Het lange krulhaar was te bewerkelijk!

Unknown zei

Ja die haren dat was wat toen. Ik had een bob-line met een pony heel kort en recht afgeknipt. Nu komt het weer in de mode grrrrr. Roodkapje wat een heerlijke beelden weer!

mams logboek zei

"rood kapje waar ga je heen, zo alleen , zo alleen.... " Naar "Goof" haar quiltwerk ga ik heen !!! ;-) Leuk zo Roodkapje door de jaren heen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van al je blokken samen. Groetjes Gerd

Annelein zei

Wat lief, je babyfoto!!! Ik herken het mondje...*Ü*.... Knuf

Marijke zei

Heerlijk weer om je verhaal te lezen mooi werk maak je!
fijne dag,
lieve groetjes van Marijke

Bernadette van gils zei

wat een leuke foto's van kleine Ingrid en fijn dat het wandkleed van je moeder er nog op staat.
Wat een lief roodkapjes teckeltje had je daar. Dat die dat zomaar toeliet.
Je Broderie met roodkapje wordt ook weer zo mooi, ik geniet er telkens weer van. Wie weet ooit.... maar eerst af waar ik allemaal mee bezig ben anders is het niet meer te overzien.
groetjes

Bernadette

Judy Dietrich zei

Darling red riding hood fabric!! Cute pics of a sweet little girl, who turned into a pretty woman. Like what you are working on!!

Marijke van Ooijen zei

Hay Ingrid,

Wat leuk dat je mijn blog wilt volgen...en zo kom ik hier dus even
een kijkje nemen op jouw blog.

En wat zie ik hier toch allemaal prachtige KUNSTWERKEN!
Jemig zo mooi heb ik het maar zelden gezien...
En dit maak je allemaal met de hand, of stel ik nu een domme vraag?
Ik heb helemaal geen verstand van de dingen waar jij mee bezig bent,
maar ohhh...wat ben ik versteld van al dit moois...

En jou als klein babytje en meisje vind ik zo lieffff...en dat jouw mooie
krullenkopje in een rattekoppie veranderde...wat zonde!
Gelukkig heb je nu een mooie bos donkere krullen, dus alles is toch
nog goed gekomen...

Natuurlijk wil jouw blog heel graag volgen...

Hartelijke groet,
Marijke