zondag 20 januari 2019

"En op zondagmorgen,..."


Het is 8 uur,
zondagmorgen,
buiten is het min 6 en helder,
zo zegt mijn telefoon.

Helder,
dat zie ik ook als ik naar buiten kijk,
en min 6,...
nou,
het voelt nog kouder,...

Dat laatste,
dat vindt mijn teckeltje ook.
Want ondanks dat jij haar ziet op de foto hierboven,
die gisteravond gemaakt is,...
is ze hier in huis op dit moment,
in geen velden of wegen te bekennen.

Het is dat ik weet,
dat ze in haar mandje ligt,
goed ingestopt,
met een uitstraling van,
aub niet storen,
ik hoef echt nog niet naar buiten,...

En daar wacht ik dan ook nog even mee.
Het mag van mij,
buiten,
  wel eerst even licht worden,....
Dat wandelt net wat leuker.

Ach,
en ik vermaak me heel goed met een quiltwerkje,
dat alles
met de Kersenmuisjes Mysterie te maken heeft,...


Vandaag staan er ook nog andere dingetjes op het programma.
Zo moet ik even alle blokken van de Kersenmuisjes Mysterie,
verstoppen.
Verstoppen?
Ja zeker.

Broderie perse voorproefjes bij avondlicht,...

Morgen,
komt er een vriendinnengroep quilters
 de Broderie Perse Workshop
bij Goof op Zolder doen.

broderie perse voorproefjes bij daglicht,...

En dan moeten de Kersenmuisjes zich even verstoppen.
Ja,
alle kersenmuisjes,
behalve de 3 die ik al heb laten zien.
Die mogen blijven.

Want anders is het geen mysterie,...
toch?

Fijne zondag lieve allemaal,
ik denk dat ik m'n teckeltje maar eens wakker ga maken,....
....
Hoe ik haar uit haar mandje krijg?

Het geluid van brokjes die in haar etensbakje vallen,
dat doet wonderen,...
Het bakje blijft nog wel even op het aanrecht staan,...
;o)







8 opmerkingen:

Annelies zei

Fijne zondag en succes met verbergen.

marion anderson zei

hier ook heel erg koud, Daisy meisje heeft haar trui aan en we zitten nu van de zonsopkomst te genieten...succes met je muizenbom en morgen heel veel plezier ...liefs xxx

Bernadette van gils zei

Ik geef Margootje groit gelijk dat ze nog niet naar buiten wil bbbbbrrrrr koud. En volgens mij den drokjes bij elke hond wonderen 😁
Leuke kersenstof heb je op je blaadje liggen. Heel toepasselijk voor de kersenmuisjes.
Veel plezier morgen met de vriendengroep en je BP voorbeeld.
Groetjes
Bernadette

Rita zei

Als Margootje mijn 2 viervoeters zou vragen ( die inmiddels wel naar buiten zijn geweest voor een wandeling) kruipt ze nig dieper in haar mandje. Tis koud, maar wel heerlijk met dat zonnetje. Fijne zondag!

OmaSannie zei

Goedemorgen lieverd,

Hier was het ook heeeeeeeeeeeeeeeeel vroeg want schoonzoon kwam ff langs nadat hij zijn vrouw om 07.00 uur had afgezet bij haar werk.
Veel plezier morgen met de vriendinnengroep en veel plezier met de muisjes, ik heb gisten mijn eerste lapje gekocht voor het eerste blok. Nu nog even mijn boxkleed afmaken en dan ga ik starten.

Dikke kussss en fijne dagxx
Liefs mijxxxx

Jeanne zei

Merveilleux la Broderie Perse et tous ces petits cœurs

Lida zei

Ik liep om half acht al buiten en het knisperde van de vorst! Was heerlijk stil!
Je BP ziet er prachtig uit en wat een enige stofjes voor de kersenmuisjes!

Groetjes
Lida

Floor zei

Ach die lieve Margootje, ze wil blijven in haar mandje diep onder de wol. Denk haast dat haar lange oortjes heel koud worden met min 6. Misschien bevriezen ze wel. Dan maar een warme muts haken en een warm dekje?