dinsdag 5 januari 2021

'Hartelijke groetjes"



Soms,
als ik 's morgensvroeg 't Lappendekenwinkeltje binnen stap,
denk ik,
het moet niet gekker worden,
het begint hier bijna iets weg te hebben van die film 'The British Museum',..


Hoe komt het dat je hier aan het rond crossen bent??
In deze zeer serieuze quiltwinkel??


En huppekee,
terug op de toonbank bij je garage.


Vandaag leek het me ook een mooie dag 
om de Sterretjesquilt erbij te pakken.
Deze hangt normaal gesproken opgevouwen over de brandweerladder naast de laatjeskast.


Het moet een heerlijk gevoel zijn 
om even uit de kreukels te mogen.


Het is al jaren geleden dat ik de Sterretjesquilt gemaakt heb.
Sterretjes,
in de kleuren rozerood,
bruin,
beige,
en ook weleens een paarse,


zie je wel?


en verder heel veel hartjes,
kant, knopen en jojootjes,..

Met een achtergrondstof van een blauw overhemd van m'n broertje,
en een blauw overhemd van meneer Supergoof.

Hoe is het verder met het tellen gegaan?


Deze 5 nog,


en dan zijn de stoffen die in de kasten,
en ernaast staan,
 geteld.


Kan ik ze daarna mooi anders in de kasten zetten,
blauw voor de verandering eens een keertje boven in.

Ik wens je vanuit 't Lappendekenwinkeltje een mooie dag toe,
pas goed op jezelf,
en
luister naar 


je hart.

Groetjes van Ingrid.





7 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat heerlijk al die stofjes.
Nu maar hopen dat je gauw weer open mag...

Evelyne zei

Hi Ingrid wat heb je toch een mooie shop! Ik zie allemaal leuke hebbedingen en mooie stoffen. Het tellen zal ook wel een beetje als spelen voelen. Dat hoop ik maar wat het is niet de meest fijne tijd om je winkel te starten. Maar ik denk maar naar de stilte komt de storm!!
Lieve groetjes. Eef

OmaSannie zei

Dat was weer een lekker blogje, over de quilt der quilts en sinds het begin al mijn favoriet ❤️, maar.. ik ben flieft, flieft op dat muisje in dat auto’tje❤️ Liefs mijxxx

Bernadette van gils zei

Oh Wat een ondeugend muisje, zo maar door jouw mooie winkel crossen.
Fijn dat het tellen bijna klaar is, weer de karweitje af.
Je sterrenquilt is zo mooi, echt de kunstwerk.
Fijne dag en groetjes
Bernadette

Floor zei

Denk haast dat er in de nacht van alles in beweging komt als jij slaapt.
Je weet toch dat al die muisjes en andere diertjes 's nachts tot leven komen?
Maar wat geeft het, niemand die het ziet, want ze staan in de ochtend weer netjes op de planken.
Oké deze was eventjes te laat (of jij was te vroeg), maar gun ze hun lol :-)
Weet nog goed dat je die sterretjesquilt aan het maken was, herinnerde me ook nog de overhemden van je broer en je man.
Jij ook een fijne dag.

Shortbread and Ginger zei

Your start quilt is just beautiful! Liz

Coby Breitner zei

Geweldig vind ik je sterretjesquilt, mooie kleuren combi en de rand ben ik helemaal weg van. Ruitjes is mijn ding en ook die geschulpte zijkant. Heb je de pixies wel verteld dat we in lock down zitten. Ze denken misschien waar blijven die klanten toch en gaan balorig worden?!
Fijne dag groetjes Coby