zaterdag 2 januari 2021

"Operatie Kerstboom uitzwaaien"

 


Op zaterdagmorgen hadden we hier 
de,
'we zwaaien de kerstboom uit operatie'.
Oftewel,
Gootje lag stoïcijns te liggen,
en Goof was aan de slag met alle kerstspulletjes om ze zorgvuldig op te bergen.

In eerste instantie had ze daar nog een engelengeduld voor.
Maar toen het de beurt was aan de lange snoer met kerstlichtjes om uit de kerstboom gehaald te worden,
raakte dat geduld enigszins op.

Het had ongetwijffeld te maken met het feit dat er tig dennenaalden op de grond vielen,
en Goof het onbehaaglijke gevoel kreeg,
dat er op de één of andere manier toch een paar van die prikkers,
in de broekspijp van haar spijkerbroek terechtgekomen waren.

Maar natuurlijk ging ze gewoon door,
zeg nu zelf,
als je eenmaal begonnen bent met operatie 'kerstboom uitzwaaien,
dan kun je niet halverwege stoppen.


Omdat de kerstboom door een trappenhuis naar beneden gesjouwd moest worden,
werd hij keurig verpakt in een oude dekbedovertrekhoes.
En dat ging goed.


Natuurlijk was het even een dingetje om de kerstboom er helemaal in te krijgen.
En dat was maar goed ook,
op een gegeven moment was deze Goof er zo klaar mee,
dat al het sentiment van wat jammer dat je nu weggaat,
subiet verdwenen was.
Huppekee.
Trap af,
en hup naar buiten.


Daar ligt de kerstboom,
zo meteen wordt hij opgehaald door kinderen die er heel blij mee zijn,
omdat ze dan lootjes verdienen.

De teckelina was ondertussen ook in aktie gekomen,
want bij het bij mekaar vegen van al die dennennaalden,
was daar warempel ook zomaar het bot,
.


dat ze zelf ooit ergens onder een stoel had verstopt.
En dat bot werd zomaar
tevoorschijn geveegd


NEE
NIET MIJN BOT.


Dus namen we even gezellig een pauze.
Na de operatie Kerstboom uitzwaaien hadden we ook,


 een doos vol dennennaalden,.

Dat gaf meteen een herinnering cadeau van vroeger,
zo'n Dr Schupp dennengeur badschuim badgeur.

We gaan weer verder,
op het programma staat ook swifferen, stofzuigen en niet te vergeten,
die stapel was.

Fijne zaterdag lieve allemaal,
en,
groetjes van Gootje & Goof.

5 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Goedemorgen, zo weet jij van een vervelend karweitje toch weer een gezellig verhaal te maken dat ik zit te lezen met een grote glimlach op mijn gezicht.
Die dennengeur ken ik ook nog maar vond die afschuwelijk 🤣🤣
Fijne zaterdag en sterkte met alle karweitjes die nog moeten.
Ik ga zo lekker stuk wandelen met Petra. Goed aangekleed dat wel want is frisjes buiten
Groetjes
Bernadette

Liesbeth zei

De allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar.
Ik hoop dat er nu wel gelegenheid komt om je winkel te bezoeken
Een fijn jaar
Gr LiesbethManders

erika zei

Als ik dat zo zie ben ik blij met mijn nepboom! 2 jaar geleden in de uitverkoop gekocht en het is écht een mooie! Tja, geen dennengeur, natuurlijk. Morgen ga ik aan de slag!

Floor zei

Jammer dat de boom blijkbaar al lang geleden is omgezaagd, want normaal vallen ze niet zoveel uit.
Maar het is je gelukt, ondanks dat je geen enkele hulp kreeg van de botkluivendeteckelina :-)
Nu weer in een gezellig opgeruimd huis steekjes maken.

Coby Breitner zei

Och Ingrid, ik moest toch ook wel vreselijk lachen hoor om je kerstboom perikelen. Maar goed het is weer gebeurt toch. Aan de ene kant vind ik het altijd jammer dat alles weer ingepakt wordt met name de lichtjes. En aan de andere kant komt er dan rust, ik kan niet goed tegen al de kleurtjes etc... onrustig word ik ervan. Hier ook gister de boom weg (nauwelijks uitval), staat nog in de tuin want hier worden ze woensdag opgehaald. Morgen aan de sop als iedereen weer naar het werk en school is. Heerlijk en dan een gezellig potje met bolletjes. Voor mij hoor een hyacint ook bij de winter, dus kom maar op met de sneeuw en vriezen.