dinsdag 5 januari 2021

"UKKIEPUKKIENIEUWS"

 


De Ukkiepukkie mandjes,
die ik het afgelopen jaar
 aan het maken was,


die zijn klein,
echt klein.
Als je in 't Lappendekenwinkeltje binnen bent geweest,
heb je ze vast wel een keertje zien hangen,
of liggen.


En ja,
dan kwam het formaat steeds weer ter sprake,
want in het echt zijn ze toch kleiner dan op je blog, 
Goof,
zo werd er dan gezegd.


Hoe klein is zo'n blokje?

Een Ukkiepukkiemandje-blokje is een vierkant van 4 cm.

Ik zou zeggen,
pak een vel ruitjespapier,
een potlood 
een gummetje
en een liniaal.

Ga aan de slag
en teken zo'n Ukkiepukkie mandje,...


Kijk hier is mijn Ukkiepukkiemandje tekeningetje.

Ik heb daarna malletjes van paternoplaat gemaakt.
Die malletjes moet je goed opbergen,
want ze zijn,
je raad het al,
 ukkiepukkie klein.


Je tekent de malletjes af op de stof.
Dat gaat allemaal op dezelfde manier als bij grote manden,
alleen is het ukkiepukkiegepriegel.


Ik heb wit voor de achtergrond,
en rood voor het ukkiepukkie mandje,...
soms roze bruin oranje blauw geel.


een sliertje voor het ukkiepukkiehengsel,..


achterkant,...


voorkant,...


hengsel afgetekend op de voorkant van het witte driehoekje,
waarom?
omdat het hengsel geappliqueerd is,...


dat boogje voor het hengsel,
 dat teken ik op allerlei manieren,
van mij hoeven de ukkiepukkies niet allemaal hetzelfde te zijn.


Dat zorgt ervoor dat je blijft kijken naar die mandjes.


Ik hoop dat je nu aan de slag kunt met je Ukkiepukkie mandjes.

Neem er rustig de tijd voor,
geniet en schiet niet in de stress!
Je maakt zo'n Ukkiepukkie alleen voor je plezier en niet omdat het moet.

Wat zeg je?

Ja dat klopt,
je hebt het goed gelezen.

Zo'n UKKIEPUKKIEMANDJE - blokje is echt 4 bij 4 centimeter.


Veel plezier!
Hou je taai.

Lieve groetjes van Ingrid.

9 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Wat lief dat je het patroontje hier deelt. En het is echt een ukkiepukkiemandje. Beetje te klein voor mijn worstvingers ben ik bang.
Voor iedereen die het wel gaat maken, veel plezier.
Groetjes
Bernadette

Marguerite zei

Ohhh wat klein.
Nu ben ik gek op klein.
Dus dat word op zoek naar ruitjes papier...

Dia Borst zei

Oooo woow echt klein dus ha ha! Super dat je het patroon met ons deelt ik ga vanmiddag ff friemelen.

Conny's-blog zei

Wat een schattige mandjes zijn dit weer, echt van Goof.
Lief dat je het patroontje met ons deelt.
Echt klein en daarom zo leuk, bedankt................liefs.Conny

Annemieke zei

Fantastisch je kleine mandjes! Even van dichtbij bekeken, nog leuker. En dat je er zoveel maakt vind ik bewonderenswaardig! Misschien probeer ik er n paar, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij bij mij groot wordt... misschien poppenquiltje dan;)
Groetjes
Annemieke

wapiti zei

Oooooh! dit is echt inieminie klein! Ik weet niet of ik dat gepriegel wel zie zitten. Ooit wil ik het wel eens proberen. Dankjewel voor het patroontje!
Eerst al die andere projecten afwerken. Ik heb net de laatste reepjes gesneden voor het laatste diertje (vuurvlieg) van de Fancy Forest van Elizabeth Hartman. Acht vuurvliegen en dan kan de top ineen!

Pilarín zei

Muchas gracias por compartir tu creatividad. Eres muy generosa.

Realmente son muy pequeñas estas cestas. Un trabajo precioso. Voy a intentar hacer alguna.

Feliz Año Nuevo!!

Besos desde España (y con el corazón en Utrech donde vive y trabaja mi hijo pequeño). Deseo que pase pronto la pandemia y poder viajar hasta Holanda para poder ir a tu tienda-taller.

Pilarín

Coby Breitner zei

Respect zo klein maar dat kan ik echt niet. Ben natuurlijk benieuwd hoeveel ga je er maken?
Fijne dag

Unknown zei

Wat een schatje zeg en echt klein.
Ik kom dit jaar het mandje live bewonderen