maandag 24 april 2023

Goof de Mandenmaakster en op Koningsdag GESLOTEN"

 


Hoe gaat dat nou,
lapjes uitkiezen voor een mand?
Zo:

Eerst kies ik de hoofdkleur,
en leg die op een lapje naar keuze.


En,
 stop dan onderin het mandje ook een plaatje van een stofje,...


En dat lapje er onder,
dat
 verwissel ik net zo lang totdat het naar m'n zin is.
En soms is die keuze gemaakt,
en doe ik op het allerlaatste moment toch een ander lappie,...
let maar op.
;o)
En dan?
Dan mag het lappie om en boven het mandje.


Die keuze is deze keer snel gemaakt.

Toch nog op de valreep het vierkantje onderin verwisselen,....


Alles wat al geknipt is
 en niet gebruikt wordt,
dat,
gaat in het kleine koffertje voor de volgende keer.


Driehoekjes aan mekaar zetten,...


Vogeltjes uitkiezen,...


Nog even snel een zoentje nu het nog kan,...


het bloempje ertussen,...
O ja,
daar boven bij het koppie van het linker vogeltje dat lijkt iets wat met een pen getekend is,
maar dat is gewoon een los draadje,...
zucht,... gelukkig,....


Hengsel appliqueren.
Voor het hengsel heb ik ook een mal van paternoplaat gemaakt.
Dus geen biaisband.
Het is een groot hengsel, en ik vond deze manier leuker om te doen.

Even een tip voor jou,
het is je eigen quilt die je maakt,
en dan mag je dat doen op een manier die je leuk vindt.
;o)

Dan is het de hoogste tijd om
 s'avonds laat net nog voor het slapen gaan,
de 2 grote driehoeken aan mekaar zetten.

En worden ze vroeg in de ochtend op de muur geprikt.
Moet ik daarvoor op een trap staan?
Nee joh,
wonen in een pakhuisJE betekent vooral,
dat als ik m'n hand uitstrek ik het plafond aan kan raken,....

Tadaaaaa:


7 Baskets of Birdsong.

Morgen, 
dinsdag begint weer een heerlijke winkelweek.

Maar let op!

Donderdag 27 april zijn we op KONINGSDAG GESLOTEN.

Fijne maandag lieve allemaal,
en,
groetjes van Ingrid.


6 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Leuk om te zien hoe jouw manden gemaakt worden. En ze zijn prachtig zoals ze daar hangen in jullie pakhuisJE. Je hebt er best veel in de korte tijd dat je er mee bezig bent.
Geniet lekker van je Koningsdag
Groetjes
Bernadette

Margot zei

goeiemorgen ! Wat heb je al veel - mooie - manden gemaakt !
Als ik dit zie vind ik het zo aantrekkelijk , het is heel leuk
en apart jouw stofjes gebruik !

Fijne week !

Floor zei

Heerlijk hè, dat snuffelen tussen de lapjes en dan steeds kijken welke het leukst bij elkaar passen.
Dat kost veel tijd, maar dan wordt het helemaal naar je zin.
Natuurlijk wat anders dan anders doen, het is zoals je zegt, het moet helemaal je eigen quilt worden en ook naar je zin.
Jammer dat de vogeltjes niet kunnen blijven knuffelen... maar misschien doen ze dat 's nachts toch stiekem, je weet het nooit :-)
Handig zo'n laag plafond, zo kan je nog eens makkelijk wat ophangen, en het scheelt in de stookkosten.
Groetjes,
Floor

Annelies zei

Wat een leuke mandjes ! Je hebt er de vaart in. Fijne Koningsdag ! (ik heb het nog steeds over Koninginnedag)

Coby Breitner zei

Goeiemorgen Ingrid, oh oh wat een leuke mandjes wand wordt dat. Kan niet wachten deze mandjes in het echt eens te aanschouwen. Jouw kleurkeuze is toch altijd zo goed en de manier hoe je het beschrijft te maken denk ik oh jee dan zou ik het ook wel kunnen. Nou wie weet want het boek van Deborah vind ik prachtig.
Groetjes Coby

Anny zei

Tussen alle drukke werkzaamheden ook weer plek voor wat nieuws. Petje af! En ik leerde quilten bij Zo'n strenge lesgeefster dat het heel lang duurde voordat ik mijn eigen weg durfde te gaan. Zo fijn dat je daar aandacht voor hebt. Want het vergalde gewoon het plezier.