donderdag 20 april 2023

"Nog even een verhaaltje schrijven voordat de winkel open gaat,..."

 


Goedemorgen lieve allemaal.


Ja ik heb het goed te pakken,
het quiltvirus,


en ik vind het HEERLIJK.
Elk vrij minuutje denk ik,
ik doe even een stukje,....
en dan heb je al snel wat blokken af,...


Ik laat en word elke keer weer verrast door wat lapjes doen in een patroon.


Soms denk ik,
dit wordt het mooiste mandje ooit,
en dan geeft het me 't mwah gevoel,...


En een andere keer,
dan vond ik de lapjes,.... mwah,.... en werd het het mooiste mandje ooit,...


En,
 dan heb je ook nog de verrassing als je het mandje waar je de hele tijd met je neus opgezeten hebt van verre ziet,.... 
jeetje weer anders,...


Ook met mwah mandjes ben ik heel blij,
ze komen allemaal samen in de mandenquilt,
 het wordt één grote manden familie.


Er zijn er nu 6 af.
Eentje hangt in de winkel.
En er mogen 16 manden gemaakt worden,
met tussen die manden een 'leeg' blok.
Voor dat lege blok heb ik een mooie vogelstof,
waar ik ook erg flieft op ben.
Heerlijk.



Nog even de vogels van de laatste mand vleugels geven,
dat is een gezellig werkje voor vanavond,
eerst zometeen de winkel openen,
ook weer zo leuk.

Fijne donderdag lieve allemaal,
en,
groetjes van Ingrid.

PS deze manden quilt is het 'Baskets of Birdsong' patroon van Deborah Dorward,
 en is te vinden in haar Quiltmaniaboek 
'Stitches of Time'.

9 opmerkingen:

Annemieke zei

Wat heb je er al veel nou! Ik vind de kleuren zo mooi gekozen. Dat blauw in de blokken doet het ook super goed in combinatie met de tussenblokken (net als het bruin). Ik geniet van ieder nieuw blok wat verschijnt.
Fijne dag!
Groetjes
Annemieke

Barwitzki zei

De droom :-)))
Je manden zijn prachtig... Ik wens je veel plezier met de anderen... en veel geluk in de winkel.
Warme goedemorgen groeten van Viola

Floor zei

Wat heerlijk dat het virus je weer helemaal te pakken heeft.
Lekker als je even tijd hebt een blokje maken, of een stukje.
Uiteindelijk komen er meer....
Ze zijn enig en het wordt natuurlijk straks weer een prachtige quilt.
Gek hè, dat quilters zo gek zijn op mandjes, vogels, hartjes en bloemen in hun quilt.

Joanne zei

So cool ! Using those large print blocks !
Hoi Ingrid,
Het ziet er mooi uit !
groetjes,
Joanne

Frederika zei

Heerlijk dat je de smaak weer te pakken hebt. Het zijn stuk voor stuk erg leuke mandjes

Kleine Vingers zei

Leuke mandjes en leuke blokken voor ertussen

Unknown zei

Glad to see that you are sewing again. Your baskets are all wonderful, and I cannot believe those tiny tiny hexagon flowers!! Anne/US

Rosemary B❤️ zei

These baskets are absolutely beautiful.
Hand sewing is so calming and relaxing. Your results are perfect!!
Prima!

Coby Breitner zei

Ja Ingrid ik zie ze natuurlijk op insta voorbij komen, maar zo in een blogje is het toch anders. Wat zijn ze mooi he en dat je dan de vogelstof hier zo mooi voor kunt gebruiken. Hoop ze eens in het echt te aanschouwen. Prachtig boek van Deborah!
Fijn he dat je weer in de quilt-flow zit.
Groetjes Coby