zondag 9 april 2023

"Paasmand,..."

 


Goedemorgen lieve allemaal,
weet je wat?

Ik ben weer aan het quilten.

Is dat zo raar zul je je afvragen,
want Goof je bent toch een quiltster,
die het liefst altijd quilt?
Klopt.

Maar op de één of andere manier was ik druk met m'n winkel, 
een quiltwinkel nota bene,
 druk met een verhuizing en nog geen eigen quiltplekje thuis, 
en het allerallerbelangrijkste druk met alles rondom de gezondheid en dialyse van de Liefste.

Quilten, 
het kwam er gewoonweg niet van.
Had nog niet de rust in m'n koppie om lapjes uit te zoeken.
Ik wist al wel een hele tijd wat ik graag zou willen maken,...

Die vraag werd me ook gesteld in de winkel,
Goof nu je 't Billingsboerinnetje af hebt,
welke quilt zou je graag willen maken?

Nou,... de eerste quilt in het boek van Deborah Dorward,


Baskets of Birdsong.
Die quilt riep me vanaf het eerste moment dat ik het boek open sloeg.
Ben gek op manden, vogels en quilts.
Kortom alles wat in deze quilt zit.
En lapjes,
ja,
dat lukt ook wel.

Eindelijk was dan het moment daar.
 Vorige week zaterdag heb ik voor mezelf lapjes uigezocht,


en ze mee naar huis genomen in een grote mand.
 Ben zelfs meteen begonnen.
Kon gewoon niet wachten.
Dat is een goed teken,...
Heb de lapjes neergelegd op de tafel in het pakhuisje,


Lapjes in de tinten, rozerood, blauw, groen, bruin, wit, crème.
Kortom m'n lievelingskleuren.


Ineens is het dan helemaal niet erg,
dat er niet ergens in het pakhuisje een kamertje is met een kast en lapjes.
Zo kan het ook.
Quilten op de bank,
met boven m'n koppie de lamp.
Goed zicht op m'n werk,


en 2 teckels en de Liefste binnen 2 meter zoentjesbereik,
kortom heel gezellig.

Het eerste wat ik moest doen was malletjes maken van paternoplaat.
Daar werk ik altijd het liefste mee.


De malletjes zijn doorzichtig en ik kan ze precies zo neer leggen dat ze op het mooiste stukje stof komen te liggen.
Ik had hulp.


Olijfje hielp me overal mee.


Net als Bregje, de Ierse Wolfshond, vroeger deed.
Onze gentle Giant.


En Olijfje,
ons kaboutertje,...
;o)

Al snel was het eerste mandje klaar.



En omdat het geen mandje is maar een MAND.
Hing ik het bij de Ukkiepukkie mandjes in de winkel,
om het verschil in formaat te laten zien.

Voor het bloemetje tussen de vogels heb ik gekozen voor zo'n klein hexagonnenbloempje.
Daar heb ik immers een flink voorraadje van,
en ik vind het eigenlijk wel heel schattig zo.

Wat kan ik verder nog vertellen?

Nou,
 de tweede mand is inmiddels ook gemaakt.


needle turn appliqué,...


Een feestje om te doen.
lekker op de bank.

Tussendoor moet er 


wel af en toe 'flosgetrokken' worden.


Olijf en haar Flos.
;o)

Vanmorgen vroeg,
op eerste Paasdag,
was de tweede mand af.


Even met een punaise op de muur geprikt.

Nu mogen er weer lapjes uitgekozen worden.
Ik heb in ieder geval al een keuze gemaakt voor het vierkantje onderin de mand.


Nu de rest nog.

Fijn Paasweekend lieve allemaal,
en,
groetjes van Ingrid.

8 opmerkingen:

Frederika zei

Nou je hebt de quilt smaak ook weer goed te pakken. Je gaat als een speer. Het worden leuke mandjes.
Fijne paasdagen

Bernadette van gils zei

Fijn dat je weer de rust kunt vinden om te quilten en dan meteen zulke mooie manden Fijne paasdagen ook voor jullie
Groetjes
Bernadette

Zininquilten zei

Kijk er komt rust in de tent dus je quilt komt er ook…ik weet het wel zeker…..einddoel soms wordt je geremd vanwege dingen die je nabij staan…maar…..het komt goed…pik ze lekker deze paasdagen….

Katrien zei

Soms staat het leven even in de weg... Maar fijn dat je de smaak terug te pakken hebt. Wat een mooie mandjes heb je al gemaakt, en dat mandje vol stofjes is helemaal om van te smelten!

groetjes,
Katrien

Joanne zei

Hoi Ingrid,
Leuk post vandaag !
Altijd vol met kleur en inspiratie :)
Ik geniet van al die mooie fotos :)
fijne paas weekend !
groetjes,
Joanne

Annelies zei

Wat een leuke mandjes !
Fijne Paasdagen.

Floor zei

Ga ook vaak winkelen in eigen quiltkamer, maar dan heb ik natuurlijk niet zoveel keuze dan jij.
Bofkont ben je :-)
Dan ook nog een hulphond, dus wat wil een mens nog meer?
Natuurlijk, tijd en rust om eindelijk weer aan een nieuwe quilt te beginnen.
Eentje waar je verliefd op bent.
Wens je morgen ook nog een fijne Paasdag, met veel steekjes en dan niet vergeten elke 30 seconden de flos weg te gooien voor Olijfje hoor!
Lieve groetjes,
Floor

Coby Breitner zei

Ohh Ingrid wat heerlijk dat je de rust hebt gevonden.
Prachtig deze quilt van Deborah, zag natuurlijk al wat op insta voorbij komen maar op een blog zie je het toch veel beter.
Manden ik ben er ook gek op en als ik een stofje zie waar mandjes opstaan koop ik ze ook altijd.
Needle turn ik blijf het moeilijk vinden. Gebruik dus een andere methode maar dat kost meer tijd. Misschien maar weer eens een workshop doen?
Fijne 2e Paasdag Ingrid met je geliefden, quilt maar lekker verder.
Groetjes Coby