zondag 30 april 2023

"Het Waterverhaal"

 



Goof hoe is het met jou, en je man, en de teckelina's, Spierballenzoon,
je quilts en je winkel??
Dat zijn vragen die me steeds gesteld worden,
allemaal zo lief en zo zorgzaam,
dat doet me heel veel.
Dankjewel.


Nadat we over de eerste schok heen zijn gekomen
gaat het nu naar omstandigheden redelijk.

Margootje vindt het wel raar dat we niet naar ons werk gaan,
dat weer wel.
En ik natuurlijk ook,
want ik mis de mensen met hun verhalen.

En hoe is het met de quilts en de winkel?
De meeste quilts zijn gered.
En de winkel,
daar gaan we druk mee aan de slag.

De droogmachines hebben heel hard gewerkt,
morgen zijn wij eindelijk aan de beurt.
We hebben genoeg te doen,
En we hopen ten zeerste,
dat de Supergoof Quiltwinkel op dinsdag 9 mei,  haar deur weer opent voor jullie allemaal.


Een heel belangrijke vraag is ook, 
wat is er toch allemaal gebeurd?

In het kort:
in het pand boven de Supergoof Quiltwinkel was men bezig met sloopwerkzaamheden,
en dat had een enorme lekkage tot gevolg.



Het water stroomde door de betonvloer naar beneden en verspreide zich over het systeemplafond in de winkel,
om daarna meteen fanatiek naar beneden te stromen.
Langs de muren, over de vloer, de winkel stond blank van voor naar achter,
en inderdaad,
van links naar rechts.


Spierballenzoon ontdekte de lekkage en hij stormde naar ons toe, de gang door achter in de winkel, de trap op, en hup het pakhuisje in.
Mama je moet meteen komen,
er is iets verschrikkelijks in de winkel.
Ik rende meteen naar beneden,
en toen zag ik het water uit het plafond stromen.
Echt,
ik heb het uitgeschreeuwd.
ik was zo verdrietig, ontzet en geschrokken.

We hebben als een gek de quilts van de muren getrokken.
Al heel gauw kwamen lieve vrienden ons helpen,
de brandweer kwam en de politie.
Dat weten jullie allemaal al,
dat schreef ik al eerder.


Het was fijn om troostvolle omhelzingen te krijgen,
want dat had ik echt nodig.
Ik was zo intens verdrietig.


De komende tijd wordt alles zorgvuldig nagekeken in de winkel.
Er zijn bakken vol fat quarters & vol fat 8's & vol water.
Boeken zijn nat geworden.
Stoffen,
 ook de mooie dubbelbreede,...
Alles wordt nagekeken,
verwijderd,
bijna als rotte appels.
Het Maileg speelgoed moet bekeken worden,
de garens, patronen, noem het allemaal maar op.

De plek waar als een stortdouche het water uit het plafond kwam, was halverwege de winkel,
dus niet achterin,
wat sommige dachten.


En dan?
Dan wordt alles weer gezellig op z'n Goofs ingericht.
Krijgen de nieuwe stoffen die afgelopen woensdag binnen kwamen een mooie plek.
En bericht ik al onze leveranciers die nu zo met ons meedenken en al het door ons bestelde,
even vasthouden.
Dank daarvoor.

En waarom al die manden,
op al de foto's?

Ik moest m'n gedachten verzetten.
Kon nog niets doen in de winkel,
want eerst mochten de droogmachines,..
dus ging ik quilten.
Want daar word ik blij van.


Fijne zondagavond lieve allemaal,
groetjes van Ingrid.

PS het patroon van de mandenquilt heet Baskets of Birdsong en staat in het Quiltmaniaboek 'Stitches in Time' van Deborah Dorward.



14 opmerkingen:

Annelies zei

Die mandenquilt krijgt een heel speciaal verhaal met zich mee, zoals zoveel quilts dat hebben. Veel sterkte met de afwikkeling van de schade.

Floor zei

Lieve Ingrid, Hans en spierballenzoon.
Wat zijn jullie verschrikkelijk geschrokken en wat hebben jullie hard gewerkt om zoveel mogelijk te redden.
Weet je dat ik nadat ik het dinsdagavond laat had gelezen de hele nacht niet heb kunnen slapen?
Ik liep in gedachten de winkel door en weet wat en waar alles staat en hangt.
Zag het allemaal druipnat voor me en werd zo verdrietig.
Zo fijn dat er veel van je mooie quilts gered zijn, maar er is zoveel nat en bedorven.
Morgen gaan jullie dat allemaal bekijken.
Lief dat je het allemaal met je lezers wilt delen want we leven natuurlijk allemaal met je mee.
Je probeert optimistisch te blijven, dat merk ik wel, maar het verdriet om je mooie winkel zo vernield te zien is er nog een hele tijd.
Hoop dat je over een tijdje weer open kunt en weer kunt genieten van de stoffen, je winkel en de klanten met leuke verhalen.
Veel liefs van mij en heel veel sterkte gewenst.
Je bent een sterke vrouw Ingrid, wees daar maar trots op.
Floor

Floor zei

O ja, de mandjesquilt wordt super! Fijn dat je daar afleiding in kan vinden.

Bernadette van gils zei

Lieve, lieve Ingrid en Hans, toen van de week je berichtje op facebook kwam, heb ik ook wat tranen gelaten. Zo erg wat jullie is overkomen. Ik denk elke dag aan jullie.
Fijn om te lezen dat jullie zoveel hulp hebben gekregen.
Sterkte met het opruimen en hopelijk halen jullie de datum van 9 mei om weer open te kunnen.
Je manden zijn prachtig geworden en de tussenstof staat er goed bij.
Groetjes
Bernadette

noa zei

Heel veel liefs en zoals ik je ken komt het allemaal weer goed al is dit zo treurig en heel erg dit gun je niemand en jou zeker niet
Hoeveel pech kan een mens hebben

sylvia zei

Wat een verdrietig verhaal, maar wat ben je ook weer optimistisch en positief. Knap van je. Ik denk dat we allemaal intens meeleven en aan je denken! Hou je taai! Liefs, Syl

Coby Breitner zei

Gewoon niet te bevatten Ingrid als je zoiets meemaakt. Wat goed dat spierballenzoon meteen zo in aktie kwam en dat jullie de quilts hebben kunnen redden. Fijn dat je nu weer vooruit kan, in ieder geval in de winkel zijn en al je kostbaarheden controleren. Ik mag toch hopen dat de buurman goed verzekerd was en dat je goed gecompenseerd wordt. Je kan tenslotte ook een aantal weken geen verkoop doen.
Nou iedereen leeft met je mee dat weet ik zeker.
Je bent een sterk wijffie dat weten wij door de jaren heen, ook dit gaat weer goedkomen.
Hugs Coby

Joanne zei

Hoi Ingrid,
Goeden morgen ! Wat een verhaal ! Dank voor de leuk fotos en veel info over de situatie.
9 mei ! Nog een feestelijk heropening voor jullie en de Supergoof quiltwinkel ! Er is veel om over te schrijven/vertellen wat in zo korte tijd een quiltwinkel heeft meegemaakt in Kampen :)
Veel energie toegewenst de komende week !
groetjes,
Joanne

Margot zei

Zoals ik nu jou bericht lees ben ik opgelucht dat er goeie vorderingen zijn in het afhandelen van zo'n penibele toestand .
En dat je zo enorm geschrokken en verdrietig bent geweest kan ik mij zo goed voorstellen , vanaf het moment dat ik de foto zag van de enorme ravage , liet mijn gedachten het niet meer los , erg voor jullie om dit mee te maken.

Maar het komt goed ! En gelukkig gaat het met de hele inventaris ook wel goed komen , je gaat nu de puinzooi - morgen - opruimen , dat is een stevige klus .

Fijn dat leveranciers met je behulpzaam zijn , en dat het met het opknappen van de winkel ook snel gaat gebeuren !
De mandenquilt , die je aan het maken bent , heeft wel een bijzondere geschiedenis !
En goed van je om er samen , met moed & moet er tegen aan gaat !!
Succes toegewenst !

Frea zei

Wat een drama en je kan er niets aan doen. Het overkomt je. Dit waren wel gitzwarte wolken. Gelukkig klaart de lucht weer op en eens zal de zon weer schijnen. Na je berichtjes hierover heb ik regelmatig aan je gedacht. Fijn dat je nog zo van het quilten kan genieten op dit moment. Heel veel sterkte. Volgens mij heb je allemaal lieve mensen (en teckels) om je heen.
Groetjes Frea

Quilting Moesje zei

Zo heftig...geen woorden voor ...
Een grote knuffel en veel sterkte en alle goeds om doir te kunnen gaan en ook een nieuw begin ...
Je schreef bijna alle quilts gered...hoop toch dat degene die nat zijn geworden het ook 'redden'...
Veel liefs,
Simone

Trijntje zei

Veel sterkte en kracht voor jullie-- wat een toestand en schade,ook al heb je quilts kunnen redden. Ach ik hoef niet te noemen wat wel vernield is door het water-- daar word je elke dag mee geconfronteerd.
Goed om je gedachten te verzetten door met een quilt te beginnen....het wordt prachtig.
Fijn dat je zoveel medewerking krijgt van leveranciers en anderen.
Dikke knuffel en ik ga duimen dat je gauw weer open kunt, Trijntje

Rosemary B❤️ zei

whew!
This is horrible and shocking, but just remember "it could have been worse"
I know that is not helpful. I hope everything recovers. I hope the maileg bunnies can dry out and clean their house and items too.

Wow.... as if!
Everything is going "fine and dandy" and this is like a slap in the face!
Big hugs. Friends are the best!!

Annelein zei

Wat een nare ervaring... een nachtmerrie. Fijn dat er lieve mensen zijn om te helpen en te troosten. Wanneer de winkel straks weer in ere is hersteld vervagen de beelden hopelijk weer snel... dikke knuf.