maandag 28 januari 2013

"Maandag met Sterretjes"


Maandagmorgen,
't huis is gepoetst, de was draait, de boodschappen zijn gedaan.
Nou ja, boodschappen?
Zo veel hoeft er niet in huis gehaald worden,
 alleen het allernoodzakelijkste, 
zoals Otrivin mentholneusspray, Strepsils, Vicks, Hot Coldrex.
(Het lijkt wel een reclamespotje, maar dat is niet de bedoeling).

Een Griep-EHBO-tasje noemde de mevrouw bij de apotheek het.

Inderdaad, 
en alles is voor M'n Maatje.
Evenals lekker fruit, yoghurt en uitgeperste sinaasappels van Appie Happie op de hoek.
En voor de 'Florence Nightingale Goof' dan?
Een nog warm appeltaartje.
FOEI.
Zo lekker,....

En dan is het tijd voor sterretjes,...


Er ligt weer een stapeltje klaar.


Het bakkie met alle voorgeknipte onderdeeltjes begint al aardig leeg te raken.
Geen idee hoeveel er gemaakt zijn.


Ik tel ze nooit en doe altijd maar wat.

Dat maakt bij de sterretjes ook helemaal niet uit.
Het is een ideaal werkje om ergens mee naar toe te nemen.
Op woensdag naar Ons Mam bijvoorbeeld.
Dan kan ik lekker naar haar luisteren,
 terwijl er ondertussen bijna gedachteloos sterretjes gemaakt worden.


Zo wordt het 'bijna' als vanzelf een quilt.


Denk, dat ik maar weer eens wat sterretjes aan mekaar ga zetten. 
Ze komen daar rechts,
 naast de yoyootjes.


En,
dan moeten ze ook nog 4 keer het hoekkie om.
Hoe ik dat ga doen.
Dat weet ik nog niet, dat zie ik dan wel weer.

Fijne maandag allemaal.
Wat is het FIJN hè, 
dat de sneeuw WEG is.
Geen GEGLIBBER & GEGLIJ meer als ik Bregje uitlaat.

36 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Wat wordt hij mooi, ik ga binnenkort naar Zwolle en dan koop ik de stempeltjes bij Dorry, ik heb er al geweldige stofjes voor, die nu in de la liggen, want ik bleef aaien ;-)
Beterschap met je mannetje.

Groetjes
Ines

Sew Create It - Jane zei

I gather the snow heading your way is all the rain we had on the weekend...keep warm and safe ;o)

Marians Quiltblog zei

Geweldig zoals je weer met zoveel verschillende stofjes weet te spelen. Beterschap met je maatje en inderdaad heerlijk dat al die rommel weg is. Ik kon vanochtend weer gewone schoenen aan naar mijn werk!
Fijne dag,
Groet Marian

Quiltlia zei

Wat wordt dat een mooie quilt,ik vind het zo leuk dat je ook zomaar wat doet,geen kant en klaar keurig op kleur gestylde paketten maar lekker uit de mand en hier en daar wat lapjes kopen een overhemd en een kussensloop,zo doe ik het ook een beetje uit nood geboren maar wel heerlijk creatief word je ervan.Ben ook blij dat de sneeuw weg is heerlijk de lente mag komen.
Groetjes Lia

Anoniem zei

Hello Ingrid, your quilt is absolutely beautiful!!! I giggled at your grocery list but do hope you are getting better. I love the cream lace you have used in your quilt. Have a good day, stay warm, lots of sewing and of course take all your medicine, Ann x

Carin zei

Wat wordt dat toch een leuke (ik zou haast zeggen grappige) quilt. Grappig doordat er zoveel speelserigheid (is dit wel een woord?)in zit. Hier een kantje, daar een ander randje en dan volgestrooit met yoyo's ... ik ben nu al benieuwd naar de naam die hij krijgt hihihi .... Hij doet me haast denken aan een boterham met hele vrolijke hagelslag :-)

Anna zei

Prachtige Quilt, Ingrid, ik lees jouw blog met zoveel genot, al die verhalen over de quilt die je aan het creëren bent, geweldig
vraagje wanneer kan ik me opgeven voor de trunkshow op 17 april in culemborg

Supergoof zei

Hoi Anna, dankjewel!!!
De trunkshow in Culemborg is alleen voor de leden van een bee de Lekprikkers genaamd, die me gevraagd hebben.

Berna zei

Wat wordt je sterrenquilt mooi!
Beterschap voor je man.

Yvonne zei

Prachtige quilt wordt het, beterschap aan de patiënt maar dat sneeuwgebeuren daar ben ik het niet mee eens hoor. Ik vind dat geglibber heerlijk, mis het nu al! (zal wel mijn afwijking zijn!)

.Antje zei

Wow, zit al weer met bewondering naar die prachtige quilt in wording te kijken.
Ben jaloers op jouw grenzeloze fantasie.
En kijk al weer uit naar een volgend berichtje.
Beterschap voor je mannetje, en veel plezier met je sterretjes vandaag.
Ik hou me eerst bij de klosjes.
Groetjes, Antje

Anoniem zei

Het leuke van sterretjes maken is niet alleen het makkelijk meenemen,maar ook het bedenken hoe je de puntjes op de stof legt om een leuk resultaat te krijgen.Gaan ze draaien of komt er een leuk patroontje in de punten?
Succes met je quilt en veel beterschap voor je man.
groetjes,Truus uit zonnig Drenthe

Irene zei

Ik ben ook blij dat de sneeuw bijna weg is. Als postbezoger gaat de lol er wel heel gauw af.
Het kan zijn dat ik binnenkort jou na ga apen. Deze quilt wordt echt veel te leuk om het niet te doen.

Groetjes, Irene

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat maak je toch mooi fantasievolle quilts, ik heb er heel veel bewondering voor!!!
Beterschap voor je maatje, met al die goede zorg is hij vast gauw weer beter (of niet natuurlijk (lol)).

Groetjes, Cisca

AnitaS zei

Wat een mooie quilt wordt het. Beterschap voor je maatje.

Anna zei

dank je Ingrid voor je antwoord, valt wel tegen
maart kan ik beide dagen niet vanwege verjaardagen van kleinzoon en schoonzoon
en sneek is zo ver weg
wacht ik op de volgende datum en ik lees ondertussen jouw blog
ook leuk

mieke zei

Leuk al die verschillende sterren.
Dan heeft een mens toch lekker veel restjes in huis !
Appeltaartje ook voor de ziek ?? Dan is hij aan de betrende hand !
Succes verder met de leuke quilt. grtjs Mieke

FLR zei

Ik heb een beeld bij glibberdeglabber en Bregje.....ahum......maar wij vinden het jammer dat de sneeuw verdwijnt! De gestippelde en ik hebben ons suf genoten.....vooral de gestippelde....ze kan zo leuk ´verdwijnen´ in een sneeuwlandschap!
De sterren zijn prachtig en je ´nieuwe project´...om van te smullen...
Sterkte met je zieke...Ik hoorde zojuist op de radio dat mannen meer lijden bij dezelfde ziekte.....ik hoop dat jij net zo´n kanjer in huis hebt als ik!
Geniet van je appel!

Annelies zei

Nogmaals beterschap voor je echtgenoot.
Je quilt gaat er steeds mooier uitzien.

Bernadette van gils zei

wat een boel sterretjes, wordt vast een prachtige quilt als hij klaar is
beterschap voor je maatje en jij als verpleegster hebt wel een warme appelpunt verdiend toch
groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Je bent lekker aan de slag zuster Goof.

Bizzy Martine zei

Ik ben er zeker van dat de zieke goed verzorgd wordt.
Ik ben helemaal weg van jou sterretjes. Ik zou er ook willen maken, maar vermits ik volop in de bouw zit, zal het op mijn verlanglijstje blijven staan.
Grtjs, Martine

Saskia Smit zei

Snoezig. De sterretjes met dat zachte blauw. Daar zou ik me graag in wikkelen.

Mireille zei

Hallo supergoof ,
Wat is het toch een genot jou blog te lezen. En mijn complimenten, hij is erg leuk je quilt.

Groetjes Mireille.

Barb zei

Loving your blog. Get well soon

Guusje, zei

Hij wordt steeds mooier en beterschap voor je DH.

Phyllis zei

Ja, ja, die Otrivin, geweldig spul, maar niet te lang hoor! Heerlijk dat die sneeuw weg is, heb allerlei plannetjes om quiltwinkels ver van mijn huis te bezoeken moeten verzetten door de toestand op de wegen, nu kan ik ze weer inplannen! En een prachtige quilt wordt het weer!

Monica zei

Wow, wat gaan die sterretjes en yoyootjes er leuk uit zien. Beterschap

Erna zei

Zo leuk je sterretjes....en beterschap voor je maatje...
Liefs
Erna x

Wilma Kuin zei

Beterschap met je maatje,...
Je sterren zijn werkelijk prachtig!!!,

Anoniem zei

Ik zie sterretjes :-) gedachteloos luisteren, uh naaien, jaja, dan gaat het hard. Mijn ventje begint ook te snuffen, whaaah, gij ook Brutus? Dat kunnen we niet gebruiken hoor, terug, af, weg met die verkoudheid!

Elly's freubel hoekje zei

Heerlijk om zo na alle huiselijke verplichtingen lekker je eigen dingen te kunnen doen
Dat het je pleziert spreekt in de hele quilt, wat een dot
Groetjes, Elly

Ritainquiltland zei

Wat ziet dat er weer prachtig uit.
Gewoon een lust voor het oog!

Lida zei

Ik heb Tara de laatste week niet uitgelaten, was gewoon te glad en dan kan ik haar niet houden, maar vandaag lekker weer samen gewandeld!
Ben helemaal weg van jouw sterren en vooral van je binnenstuk, ik vind het schitterend en die kant heb ik gebruikt in mijn Céline, mooi hè! Geniet van je steekjes en sterkte en beterschap voor de zieke DH! Knuffel
Lida

Teresa zei

Hello I have found your blog last weekend. Wonderful blog and wonderfulf quilt. Ilove it so much!!!!!! Congratulations

ineke zei

Leuke sterretjes en weer echt zo goofs. Bewonder dat wel niet zo volgens de vaste richtlijnen, maar lekker los. Gaat er leuk uitzien. Fijne dag ineke